Gå til innhold

dilemma Geforce GTX670 4GB vs EVGA GTX 780 classified


Anbefalte innlegg

har et dilemma om valg av nytt skjermkort, prøvd å lese meg igjennom bench's og tester men spørsmålet lyder;

min 27" skjerm som kjører 2560x1440 120hz trenger sårt nytt skjermkort(GTx570)

 

fått tilbud om disse skjermkortene brukt, og lurer hvem kan jeg fremtids messig beholde 2år framfor i tid? og forsatt holde "følge" med fremtidige spill. spiller for det meste FPS, hender ofte jeg skjeier ut med MMORPG.

 

gjelder 2 følgende kort;

Gigabyte Geforce GTX670

EVGA GeForce GTX 780 classified.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

fikk kortet på fredagen, satte det inn kom masse artifacts. leverte dette tilbake igjen. forsatt på utkikk etter skjermkort..

 

ser at jeg fint kan overleve på enheten 280x 3GB eller GTX770 4GB. er vel litt tidlig å si om 280x men.

 

hva tror dere,Gainward GTX770 phantom - ser jo ut som et stabilt kort, med kul løsning på viftene, lager kanskje en del støy?

ASUS Matrix Platinum Radeon R9 280X 3GB

 

så spørs det om min Corsair TX 750W PSU blør ihjel? :p

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Guru3D har testet dette - det er først ved oppløsning på 3840*2160 at man har behov for minne utover 2Gb hva skjermkort angår. 2560x1440@ultra krever akkurat under 2Gb.

 

http://www.guru3d.com/articles_pages/battlefield_4_vga_graphics_performance_benchmark,11.html

 

edit: gjelder BF4, hvordan det står til med andre spill vet jeg ikke.

Endret av BareGjest
Lenke til kommentar

Guru3D har testet dette - det er først ved oppløsning på 3840*2160 at man har behov for minne utover 2Gb hva skjermkort angår. 2560x1440@ultra krever akkurat under 2Gb.

 

http://www.guru3d.com/articles_pages/battlefield_4_vga_graphics_performance_benchmark,11.html

 

edit: gjelder BF4, hvordan det står til med andre spill vet jeg ikke.

Med ultra og 4xmsaa i 1080p så bruker jeg opp til 2.1gb vram, så den testen der vil kalle upresis. Maks 1.6gb vram er langt unna resultatet jeg får i alle fall.

Lenke til kommentar

Minnelekkasje etc.. vil sikkert ha noe å si.

 

Ellers kan det sikkert variere litt mellom oppsett, og hvor mye minne man har tilgjengelig. Kanskje en form for ekstra buffer hvor mer er pre-loadet, eller hvordan jeg kan forklare det på. (Har du f.eks 32 GB RAM i PCen så vil forbruket vise seg å være en del høyere enn om du bare har 4 GB)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...