Gå til innhold

Test: AMD Radeon R9 290X


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hdmi 1.4 standard skal klare det, men det spørs 290x sin hdmi 1.4 klarer det. Har leta litt, ble ikke smart. De som har testa med 4k oppløsning har jo brukt displayport vil jeg tro. Tror neppe 4k tv'en er bra til spill, men jeg tenkte på å bruke tv'en som monitor, spille av filmer osv.

 

Edit: jeg fant det her. "The R9 290X supporrts a max resolution of 2560x1600 on up to three monitors as well as Ultra HD (also known as UHD or 4K) over both HDMI 1.4b (low refresh) and DisplayPort 1.2."

 

Er jo bare en hdmi port på kortet...

 

 

290x med bf4 bestilt fra supersmart nå. Blir en dyr uke det her.

Endret av samye83
Lenke til kommentar

Hdmi 1.4 støtter ikke 4k og 60 Hz, og du må vel ned i 30HZ for å få det til å fungere. Ps: 30Hz og vanlig databruk fungerer dårlig, veldig dårlig. Bare å prøve selv med monitoren man eventuelt måtte ha. Jeg synes alt, selv musepekeren eller vinduer lagger forferdelig. Til filmer i 24 FPS då går det fint.

 

290x har da HDMI som jeg kan se på alle bilder...

Lenke til kommentar

Betyr ikke det der "over både hdmi 1,4b og DP 1.2"?

Altså, at du ikke bruker 2 hdmi, du bruker enten hdmi eller dp porten.

Ja, kortet har en hdmi port, men det står at man skal bruke 2 stykker hdmi 1.4b for å få 4k, det er her jeg blir forvirra.

 

Samye84, da har du nok lest/tolket/oversatt galt. Står at du kan bruke både HDMI 1.4 og displayport Endret av Andrull
Lenke til kommentar

aha, nå ga det mening. Gjelder både hdmi og displayport, ikke 2 hdmi port. :rofl:

 

Weee, jeg ble plutselig et år yngre, hehe.

 

Har bestilt sapphire 290x og vannblokk. Men så falt prisen på evga classified nå. Klarer jeg å vente til onsdag neste uke... Hvorfor må classy falle i pris akkurat nå :p

Endret av samye83
  • Liker 1
Lenke til kommentar

aha, nå ga det mening. Gjelder både hdmi og displayport, ikke 2 hdmi port. :rofl:

 

Weee, jeg ble plutselig et år yngre, hehe.

 

Har bestilt sapphire 290x og vannblokk. Men så falt prisen på evga classified nå. Klarer jeg å vente til onsdag neste uke... Hvorfor må classy falle i pris akkurat nå :p

Hei. Jeg lurte på hvor du kjøpte vannblokken din til R9 290X? Kan du sende link?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...