Gå til innhold

– OS X Mavericks er ikke gratis


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Et lavmål av en artikkel. Folk som kjører andre operativsystemer må også av og til fornye seg på maskinvaresiden. Programmer, Apper, må den enten kjøpe eller bruke i gratis versjoner.

 

Min snart 2 år gamle Macbook Pro Retina, kjører Mavericks uten problemer og maskinene er fremdeles lynrask. Samme gjør Mac Mini som jeg har på kontoret.

 

Teknofil ville vokse på å kvitte seg med slike useriøse artikler.

Lenke til kommentar

 

Denne artikkelen er jo bare tull.

Jo, OSX Mavericks er gratis. Du kan laste ned Mavericks for null kroner.

Det forutsetter at du allerede har en Mac. Det kjører ikke på Acer og Dell.

Det du sier er bare tull. Hvis det forutsetter at jeg allerede har betalt for operativsystemet, så er ikke Mavericks gratis - det må da du også klare å forstå? :)

Når du kjøper en Mac følger oprativsystem med.

Oppgraderingen er gratis. Slike oppgraderinger var ikke gratis før, men denne er ;)

Endret av morten-89
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7

*snip*

 

 

Hvis det Siemen1 sier skal stemme, så er vel strengt tatt ikke Linux gratis heller. Det forutsetter jo også kjøp av hardware på et tidspunkt..

 

burn!

 

^_^

Endret av Slettet-qfohT7
Lenke til kommentar

En vesentlig forskjell er at hvis man laster ned en gratis Linux-distro så er man ikke bundet til å ha kjøpt maskinvare fra den samme produsenten. Jeg trenger ikke Ubuntu-maskin for å kunne bruke Ubuntu, hverken første gangen eller ved oppgraderinger.

 

PS. Ikke alle Linux-distroer er gratis og ikke alle er allround-kompatible. Red Hat er et eksempel på ikke gratis Linux. Yellow Dog er et eksempel på en svært hardware-kresen distro.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7

Men du er avhengig av på ett eller annet tidspunkt å ha investert i hardware for å benytte det, uavhengig av produsent, og dermed er det heller ikke gratis med smame logikk..

 

Men nå var det egentlig bare et forsøk på litt kverrulerende humor, men det skjønte du vel egentlig.. ;)

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...