Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Vondt i albuen


Aadullaf

Anbefalte innlegg

Hei

 

(Jente 21)

 

Har da vondt i høyre albue når jeg beveger den. Har kanskje hatt den sånn i 3 uker nå, men i går kveld så blei den litt verre. Hadde da brukt den til saging og spikring. Er kun vondt viss jeg strekker armen helt ut. Har aldri hatt vondt i albuen/armen før. Har spilt en del badminton i sommer. (slår hardt) Hadde ikke gjort det på år og dager ^^

 

 

Er det noe å vere bekymra for?

Går det over av seg selv?

 

 

Håper på et fort svar. Takk

Endret av Aadullaf
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er antagelig en betennelse. Slike betennelser kan ta lang tid å hele da de ikke er mulig å komme til for å massere.

Du kan jo prøve litt Voltaren og se om det demper smerten.

Takk for svar Vidarkri. Skal kjøpe meg Voltaren så fort som mulig. Men bor desverre 2t for nærmeste apotek ^^

Lenke til kommentar

Hei, har akkurat fått det samme, 3 uker siden, fikk voltaren og det hjalp ikke. Var nettopp til fysioterapeut og fikk diagnose tennisalbue/musarm/senebetennelse i albuen. Fikk 2 valg, sprøyte eller noe lyd/pulsbehandling. Tok en pulsbehandling og har time til sprøyte(kortison).

Pulsbehandlingen har gjort det vondt verre, har vondt hele tiden og har problemer å holde ting i handen uten at handen skjelver. Fikk noen øvelser, der jeg skal bruke ca ett halvt kilo i belastning. Dette er for tungt for meg akkurat nå!

 

Jeg ville gått til fastlegen og fått en diagnose, da det virker som dette er et problem som er vanskelig å fikse(vil ikke gjerne ha kronisk betennelse i albuen)

 

Håper du finner ut hva det er, jeg har kjempevondt bare jeg løfter ca 150 gram.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...