Gå til innhold

[Løst] Klarer ikke få solgt PC. Trenger innspill.


Anbefalte innlegg

Hei,

La ut min pc for salg på finn.no for en stund siden, men klarer ikke få solgt den.

Det jeg synes er veldig rart, er at jeg ikke har fått en eneste seriøs henvendelse. Selv om det er over 300 som har sett på annonsen. Så lurer jeg på hva jeg gjør feil:p Har igrunn aldri hatt noe problem med å selge ting tidligere.

 

La den ut for 7500,- som er nesten halvpris fra hva de delene+tilbehøret koster i dag(ifølge prisguide.no). Slik ser den ut:

 

Kabinett: Fractal Design Define R3 Back Pearl
Hovedkort: Asus P8Z77-V PRO m/wifi
Prosessor: Intel Core i5 3570K 3400 MHz
Skjermkort: Gigabyte GeForce GTX 670 2GB
SSD(OS og programmer): OCZ Agility 3 120 GB
Harddisk: Seagate Barracuda 3TB 6Gb/s
PSU: Corsair HX 750W
Ram: Corsair Vengeance DDR3-1600 8 GB
Kjøler, CPU: Cooler Master Hyper 212 Evo
Lydkort: Asus Xonar DX/XD
OS: Ekte Windows 8 64-bit
Xbox 360 trådløs kontroll med oppladbart batteri
Logitech G700 mus
Logitech G930 Wireless Gaming Headset
Asus Mini Bluetooth Dongle Svart
Har driti litt på leggen da jeg allerede har kjøpt laptop på kreditt(trengte det til skolen). :( Så lurer jeg på om noen har noen triks og tips som kan hjelpe meg til å få solgt den:) Takk for svar:)
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er jo greie spesifikasjoner, bare forrige generasjon. Er ikke akkurat dramatisk forskjell til haswell, utenom strømforbruk.

 

Prøv å legg den ut på Hardware.no.

 

Husk at du alltid går i minus når du selger maskinvare, og selv om det er gode deler så får du ikke "mye" for det.

 

Den er jo verdt prisen, pga. det som følger med, men er nok ikke mange som ser på dette. For mange vil lydkort, tastatur, OS, mus osv. være relativt ubetydelig.

Endret av Stian Aarskaug
Lenke til kommentar

Hvor gammel er den?

 

Per dags dato om jeg summerer alle delene fra prisguiden kommer verdien på selve pc komponentene på ca 9091 Nypris , Xbox360 og de siste delene er ofte komponenter som man selv foretrekker helt nytt (men verdien der er kanskje rundt 500).

 

Så i utgangspunktet er nyprisen dermed på ca 9591.

Siden den er brukt trekker man fra 20% og havner på 7676 + man trekker fra litt mer for tiden den har vært brukt.

Er den feks 1 år gammel bør man trekker fra ca 30-40% på nypris , da havner du på : 5750.

Endret av Malvado
Lenke til kommentar

Du kjører nok litt for hardt på pris i forhold til hva man kan få.

PCen er nesten sammenlignbar med http://www.komplett.no/k/ci.aspx?sku=10821 (Komplett Gamer).

En kjenner vet at du har valgt bedre kvalitet på en del deler, men ytelsen vil stort sett være lik. Da kan du ikke ta ca. samme pris.

 

Tilleggsutstyret du legger ved er heller ikke noe prioritet for folk flest:

Dytt heller prisen ned og skip XBOX360 greiene (500kr investering for deg som kan være kjekk senere). Headsettet er greit for Skype, men tviler på det har spesielt stor bruktverdi.

 

Plasser den på 5000 så får du nok en del flere henvendelser.

Endret av radivx
Lenke til kommentar

Takker for svar. Da dropper jeg ekstrautstyret og setter ned prisen;) På prisguiden så kommer de eksakt samme delene på 13 820,- i dag. Synes bare det var så rart at jeg ikke har fått en eneste henvendelse. Ingen bud på lavere, eller bud uten ekstrautstyr...

 

Edit: Den er litt over ett år gammel. August 2012, skjermkortet er under et år gammelt.

Endret av basushjerne
Lenke til kommentar

Takker for svar. Da dropper jeg ekstrautstyret og setter ned prisen;) På prisguiden så kommer de eksakt samme delene på 13 820,- i dag. Synes bare det var så rart at jeg ikke har fått en eneste henvendelse. Ingen bud på lavere, eller bud uten ekstrautstyr...

 

Edit: Den er litt over ett år gammel. August 2012, skjermkortet er under et år gammelt.

Eksakte deler kan være lunefulle når det kommer til pris. Plutselig skal en butikk ha 3k for ditt 670 etc. Den maskinen er ikke verdt 13k ny i alle fall.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...