Gå til innhold

Agents of S.H.I.E.L.D. - Generell Diskusjon - (USA-sendetid) - (Spoilere fra tegneseriene i spoilertags)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Å ikke bringe inn noen SHIELD-folk i Civil War ser også ut til å bare styrke det at Marvel Studios ikke bryr seg om karakterene i Marvel TV-seriene. 

Hvor var Cap America da presidenten ble truet på livet i Iron Man 3? Hvor var hele Avengers og SHIELD da Dark Elves invaderte i Thor_ Dark World? Ultron var løs i Wakanda i tillegg til en heftig kamp mellom Hulk og Iron Man. Så hvor var Black Panther? Og for den saks skyld var vel sluttkampen i Avengers i New York? Hjembyen til Spider-man? Hvorfor var ikke han med å stoppe invasjonen? Hm... :p

 

 

Fordi det er filmer med 100+ millioner i  budsjett rundt hver eneste en av dem. De har Avengers-filmer for at de skal møtes, og tidvis filmer som Civil War (som teknisk sett burde heller kalles Avengers 2.5, eller 3) og Thor: Ragnarock hvor Hulk er med. Black Panther ble ikke castet før 2014. 

 

Og som sagt, Spider-Man ville vært rundt 12-14 år.

 

Å bringe Iron Man, Hawkeye og sånt til Agents of S.H.I.E.L.D. ville trolig vært noe Marvel Studios måtte betalt mye for selv, når Marvel TV har et eget budsjett sammen med ABC Studios som lager både S.H.I.E.L.D.-seriene og The Defenders-seriene. Visa versa ville det vært problematisk å bringe karakterer fra tv-serien til filmen, for filmene er som regel allerede stappfulle med karakterer fra før..

Lenke til kommentar

Geezes... Coulson og lady Sif har allerede gått fra filmene til serien (og lady Sif er garantert med i Thor 3), og de diskuterte å sende Mockinbird den andre veien. Jeg har heller ikke sagt at Ward skal få hovedrollen i Avengers 3, eller noe sånt. Vi snakker en liten cameo i Thor 3, der han blir drept for godt. Han kommer altså ikke tilbake til serien.

 

Og angående Spider-man nevner jeg igjen at det ikke var poenget mitt. Poenget mitt var at presidenten i Amerikas forente stater var truet på livet av en seriøst farlig terrorist, men Captain America, selve symbolet på Amerika, var ikke å se noe sted. I stedet lot de nykommeren War Machine ta seg av jobben med å beskytte ham. Hvem ville dere helst hatt til å beskytte dere? En fyr som akkurat har fått tildelt en WM-rustning og knapt kan bruke den, eller en av de beste superheltene i verden? Dark Elves invaderte jorden i Thor 2, men Avengers var ikke å se noe sted. Hvorfor ikke? Regne de virkelig Dark Elves så ufarlige at de ikke gadd bry seg? Eller var det bare at det ikke var i USA? Videre var Spider-man kanskje litt ung i Avengers 1, men hva med Avengers 2? Han vil jo være med i Cap 3, og da som en erfaren superhelt. Han var med andre ord ikke for ung i Avengers 2.

 

Poenget, igjen, er at det er mange ting som ikke henger sammen om vi ser dette som et sammenhengende univers. Men for den saks skyld er ikke DC noe bedre. General Zod truet med å ødelegge jorden i Man of Steel hvis Superman ikke dukket opp, så hvor var Batman, Wonder Woman, Shazam, Aquaman, Cyborg, Flash og så videre? Alle er/var aktive da MoS foregikk, så hvorfor hørte vi aldri noe fra dem? Det gir ikke mening, spesielt ikke med tanke på at Gotham og Metropolis ligger rett ved siden av hverandre i dette universet (basert på traileren til BvS.) Selv Suicide Squad burde ha dukket opp i en eller annen form. Til og med noen superskurker. Skurker liker gjerne ikke at andre skurker prøver å ta over territoriet deres, eller sprenge planeten dere. :) Logisk nok er alle disse borte fra MoS delvis fordi de ville tatt fokus bort fra Superman, og delvis fordi de fleste ikke hadde en skuespiller ennå. Men historisk sett gir det ikke mening.

Endret av Schreiber
Lenke til kommentar

President blir truet er ikke major stuff, og invasjonen var i London. Invasjonen varte max 20 minutter. Tar litt tid å reise fra New York til London.

 

Blir for idiotisk å tenke i slike baner uansett. Er egne filmer innad samme univers ja,men blitt kjedelig om alle var med i hver film samt Avengers hadde mistet litt av poenget.

Lenke til kommentar

Du nekter å gi opp? Her skal man ha rett, koste hva det koste vil?  :nei: Det er ille nok å ikke ta poenget mitt, men å kverulere på det i dagevis etterpå? Hvorfor? Har dere så lite sosialt liv at dere absolutt må krangle på det internettforum for å få litt menneskelig kontakt? Er ikke engang sikker på hva dere prøver å diskutere her, men mener det var noe med at jeg sa det hadde vært tøft om Ward dukket opp i en cameo i Thor 3 og satte i gang ragnarok. Ser ikke helt hva som er så vanskelig å skjønne der.

 

Angående alt det andre (hvor var Cap i Iron Man 3 osv) burde det være ren logikk. Fatter ikke hva som er så vanskelig å skjønne.

 

Thor: "Avengers, dark elves truer med å invadere London! Dere må hjelpe til!"

Iron Man: "Lol, hvem bryr seg om London?"

Cap: "Kan ikke. Sitter på dass."

Hulk: "Hulk se Home and Away! Vekk, tordengud!"

 

:p

Lenke til kommentar

Jeg har nå sett alle 54 episoder de siste tre dagene. Det gir 38 timer med tv-titting. Rett og slett veldig bra serie. Bra bygget opp med mye action og gode historier, mens faren for at de skal gå tomme for historier ikke akkurat er der ettersom de har nesten uendelig med materiale fra både inhumans tegneserier og annet fra Marvel.

 

Blir spennende å se hva It gjør med Ward. Dette skal jo være den mektigste inhuman...men lurer på om den er mektigere enn konge over inhumans, Black Bolt. Det skal jo komme en film med inhumans og Black Bolt, så vet ikke helt hvordan den kommer til å passe inn i Marvel-universet. Serien tar jo hensyn til filmene. 

Endret av Sandy Koufax
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Serien er forøvrig fornyet. 

 

De som gjerne vil ha litt mer kombinasjon mellom serier og filmer tror jeg vil bli skuffet, rent organisatorisk har de skilt film- og TV-avdelingen mer nå enn tidligere. Et par topper i selskapet som ikke likte å leke i samme sandkasse. 

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...