Gå til innhold

Agents of S.H.I.E.L.D. - Generell Diskusjon - (USA-sendetid) - (Spoilere fra tegneseriene i spoilertags)


Anbefalte innlegg

Natt til 25. september har Agents of S.H.I.E.L.D. endelig premiere på amerikanske ABC etter at den i vår fikk grønt lys til serie.

 

Agents-of-SHIELD-cast.png

 

 

Serien er satt til Marvel-universet kjent i filmer som Iron Man og The Avengers.

 

Wikipedia: Marvel Cinematic Universe

 

Serien handler Agent Phil Coulson (Clarke Gregg) som putter sammen en liten gruppe med S:H.I.E.L.D.-agenter til å håndtere saker som organisasjonen S.H.I.E.L.D. (Strategic Homeland Intervention, Enforcement and Logistics Division).

 

Joss Whedon som har stått bak serier som Buffy, Dollhouse, Firefly og som regissert The Avengers står bak serien sammen med broren Jed og Jeds kone Maurissa Tancharoen (begge kjent for Dr. Horrible`s Sing-Along Blog og Dollhouse). Basert på tegneseriene fra Marvel; Stan Lee og Jack Kirby.

 

 

 

 

Q&A om Agents of S.H.I.E.L.D.

 

Burde man se alle Marvel-filmene for å se Agents of S.H.I.E.L.D.?
Nei, men det er kanskje beste å se The Avengers fra 2012, som også er regissert av Joss Whedon som er en av skaperne av serien.

Er serien plukket opp i Norge?
Nei, den offisielt ikke kjøpt opp per dags dato av noen norske kanaler.

 

Vil vi få se Iron Man og Hulk i serien?
Trolig ikke, ved unntak av materiale fra filmene. Dette er fremdeles en tv-serie, som ikke har like stort budsjett som filmene til Marvel.

 

Vil vi få se andre skurker, superhelter og karakterer fra Marvel-filmene?
Coulson vil dukke opp fast, mens Maria Hill ville dukke opp når det mulig og historien trenger det.

Vil vi få karakterer fra tegneseriene?
Ja, både superskurker, superhelter og andre karakterer vil dukke opp.

Endret av Maury
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vet ikke helt om det første episoden jeg ser fram til mest, det er mer framover når serien har klart å sette tonen sin. Og vi har blitt kanskje mer vandt med karakterene. Sjelden jeg ser fram til piloter fra noe serier som ikke kabel-tv av de amerikanske, men med denne skriker Marvel-fanboyen i meg litt.

 

Gleder meg også til å se når serien har begynt å introdusere noen big bad eller andre badguys som helst er karakterer fra tegneseriene. Marvel trenger liksom ikke å putte inn A-skurker og A-helter og sånt i serien, det tilhører store filmer som The Avengers og sånt. Mindre karakterer som Agents of Atlas, Deathlok, Madame Masque, The Hood o.s.v. kanskje.

Lenke til kommentar

Nettopp sett piloten, men vet ikke helt. Det var ikke dårlig, men den manglet retning. Som jeg følte det var det bare en del folk som surret rundt uten å gjøre stort. Men dette var jo bare piloten, så jeg vil gi den en sjanse før jeg bestemmer meg om dette er noe å satse på. Nå er jo teamet samlet, så de kan begynne med moroa neste gang. :) Ikke at det ikke var moro her, men det var litt underwhelming, for å si det mildt.

 

Joss Whedon har jo humor, da. :)

 

You can't walk away from this. With great power comes.... a ton of weird crap you are not prepared to deal with.

Lenke til kommentar

Det er poenget. Det virket som han døde i The Avengers.

Det er en Marvel-serie, satt til et univers som har folk med superkrefter, aliens, guder og mutanter (selv om de aldri vil være med offisielt, fordi Marvel får ikke bruke dem på film og tv utenfor animasjon på grunn av FOX eier rettighetene).

 

Det kan være hundre forklaringer på hvorfor han døde. Hva som egentlig skjedde med Coulson vil vi få vite mer av videre i serien.

Lenke til kommentar

Ja, Coulson ble drept i Avengers. Hvordan han kom tilbake vet vi ikke, men "he can never know" er jo et hint. Coulson selv tror det bare var en kort stund, men i realiteten er det nok mye mer komplisert enn som så. Kan bli interessant å se hva de får til der.

 

Angående bruk av mutanter er Coulson fast gjest, og Maria Hill vil ha gjesteopptreden en gang i blandt. Hvem vet hvem andre som vil dukke opp? Scarlet Witch og Quicksilver er bekreftet å dukke opp i Avengers 2, så vi vet mutanter er med i dette universet. Da skal det ikke mye til for å få en mutant eller to med i serien også en gang i blandt. Det vil nok ikke være av de mest kjente, men igjen, vi vet aldri. FOX har rettighetene til mutantene og Spider-man, men det er utelukkende pengene det står på. Om serien blir en suksess kan de betale FOX litt og slenge på en mutant eller to, om serien trenger det.

Lenke til kommentar

Da har jeg sett piloten, og den var egentlig helt grei. Ettersom det er en pilot, så synes jeg de var flinke til å sette opp en del detaljer som vil mest sannsynligvis prege sesongen. Whedon er jo også kjent for at karakterene hans er ensformige i begynnelsen, noe som var til stede i stor grad her. Samtidig er han også flink til å utvikle karakterene sine, så jeg tror dette vil bli bedre etterhvert.

 

For min del skapte denne episoden nok interesse til at jeg vil forsette å se videre, den hadde en bra vibe og en type humor jeg liker. Til tross for at The Avengers var på en størrelsemessig skala en enorm film, så føltes ikke Agents of S.H.I.E.L.D som den led av det. Serien har definitivt potensiale til å utvikle seg til noe bra.

Endret av Suburbian Hero
Lenke til kommentar

Angående bruk av mutanter er Coulson fast gjest, og Maria Hill vil ha gjesteopptreden en gang i blandt. Hvem vet hvem andre som vil dukke opp? Scarlet Witch og Quicksilver er bekreftet å dukke opp i Avengers 2, så vi vet mutanter er med i dette universet. Da skal det ikke mye til for å få en mutant eller to med i serien også en gang i blandt. Det vil nok ikke være av de mest kjente, men igjen, vi vet aldri. FOX har rettighetene til mutantene og Spider-man, men det er utelukkende pengene det står på. Om serien blir en suksess kan de betale FOX litt og slenge på en mutant eller to, om serien trenger det.

De er mutanter, men Scarlet Witch og Quicksilver er en unntaksregel fordi de liker mye X-Men karakterer som The Avengers karakterer. De er faktisk mer Avengers enn X-Men/Magneto`s Brotherhood. Så derfor deler Marvel og FOX på rettighetene på selve karakterene. Men FOX kan aldri si at Quicksilver blir en Avenger, og Disney/Marvel kan aldri si at Quicksilver er en mutant eller at faren hans er Magneto.

 

 

De kan legge til "mutanter", men slik jeg forstår rettighetsfordelingen utifra det flere nettsteder har skrevet og uttalelser fra Marvel-sjefen Kevin Feige så kan de aldri si ordet i en film. Det er teit, men sånn er det.

Personlig ville jeg sett at Marvel/Disney bare fikk rettighetene til alle Marvel-karakterer som FOX har igjen. Sony tror jeg klarer å gjøre det bra med neste Amazing Spider-Man iforhold til den første som var en svak film.

 

 

 

Angånde hvem andre som vil dukke opp så er en superskurk fra tegneseriene bekrefta (Les mer her SPOILER SPOILER). Tviler på at vi vil se noen store skurker som Ultron, Loki og Thanos selv om Marvel og ABC har muligheten, men du har fremdeles minus med at dette lages på tv-budsjett og det faktum at dette er en S.H.I.E.L.D.-sentrert serie.

Endret av Maury
Lenke til kommentar

Til noe helt annet. Seertallene kom inn for premieren.

 

Beste seertallene for en ny serie i USA i høst så langt med 11.9 millioner. Slo The Blacklist

 

http://variety.com/2013/tv/news/marvels-agents-of-shield-opens-to-11-9-million-for-abc-1200665771/.

Samtidig slo den både The Voice og NCIS i demografen 18-49 år (som er også veldig viktig).

 

I andre ord, ikke noe verdensrekord. Men veldig bra.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...