Gå til innhold

Dette tror vi Microsoft skal lansere i dag


Anbefalte innlegg

Elgen; Surface Pro er en "ekte" PC og kan kjøre Silverlight og Flash Player, om du ønsker. Det er som en ultraportabel Tablet-PC, men tastaturet koster ekstra. Du kan jo alltids koble til et annet tastatur etter din preferanse.

 

Om du sammenligner med andre ultraportable Tablet-PC'er så er faktisk ikke prisen helt på jordet heller. Bakdelen er at det ikke er mulig å gjøre sånne ting som å bytte batteri, sette inn mer RAM etc, som man kan på mange (om ikke alle) laptops.

 

Om du derimot sammenligner med de "flere av disse" nettbrettene som IKKE har en skikkelig PC-prosessor, så har nettbrettene gjerne mye bedre batteritid, men er mye tregere, og som du sier så er de ikke så glade i Silverlight og Flash nå til dags. Men det finner du ingen andre som er, heller, og man må nok regne med at selv PC-støtten forsvinner på sikt.

 

Om du sammenligner med vanlige laptops, er Surface ikke så rimelig, men vanlige laptops har ikke støtte for aktiv penn, og det koster gjerne mye ekstra.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis det skal være bedre en de vanlige nettbrettene hvorfor beholder de da light versjonen av windows 8 ?

 

Jeg ser at enkelte sammenligner det med laptopper .

Hvorfor skal man sammenligne det med noe som ikke er sammenlignbart.

Den er jo ikke beregnet til det samme

 

Pro-utgaven er i høyeste grad sammenlignbar med en laptop, for med tastatur så ER den i praksis en laptop med liten skjerm.

 

Hvis man vil spille av video så må man bruke Silverlight og flash player

Flere av disse nettbrettene bruker jo også det samme systemet som smartmobilene

 

hvis man bruker en smartmobil med android så gikk det ikke an å spille av video som krevde silverlight sist jeg testet det

hva er da poenget med nettbrett , eller surfebrett som det også heter ?

 

Silverlight fungerer på Pro.
Lenke til kommentar

Dockingstasjonen til Surface Pro 2 var digg! Hadde vært perfekt til kontoret. Sitter i dag med en slepbar 17" Dell i en dockingstasjon (slik at jeg kan bruke ordentlig tastatur og 27" skjerm).

Jeg kvier meg hver gang for å frakoble det beistet og ta det med på tur/møter. Bare power bricken veier mer enn surface pro. Hmm...hvordan skal jeg overtale IT avdelingen til å bytte ut ca. 5000 slepbare med Surface Pro 2, mon tro.... :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Surface Pro 2 er fantastisk valuta for pengene, en fullverdig pc som kan doble opp som nettbrett, med en veldig god penn.

 

Liker brettene, de føles gjennomførte i detaljene, som f.eks. den magnetiske keyboardtilkoblingen eller den integrerte holderen til penn.

 

For min egen del er non-pro mest aktuell da jeg har relativt ny touch laptop og ønsker høyest mulig batteritid og lavest mulig vekt, men jeg sliter litt med å ta steget til et såpass lite og rolig appmarked som jeg har inntrykk av at RT har. På den annen side er det jo en gyllen mulighet til å lage noe selv :-)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Gud så lei jeg er av å lese negative kommentarer om Surface og RT... Vet dere hva, jeg kjøpte Surface RT til 3000,- rett før studiestart og det er det beste IT kjøpet jeg har gjort! Hverken iOS eller android kan måle seg mot RT hva angår produktivitet... Surface RT er den beste studievenn <3

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Elgen; Surface Pro er en "ekte" PC og kan kjøre Silverlight og Flash Player, om du ønsker. Det er som en ultraportabel Tablet-PC, men tastaturet koster ekstra. Du kan jo alltids koble til et annet tastatur etter din preferanse.

 

Om du sammenligner med andre ultraportable Tablet-PC'er så er faktisk ikke prisen helt på jordet heller. Bakdelen er at det ikke er mulig å gjøre sånne ting som å bytte batteri, sette inn mer RAM etc, som man kan på mange (om ikke alle) laptops.

 

Om du derimot sammenligner med de "flere av disse" nettbrettene som IKKE har en skikkelig PC-prosessor, så har nettbrettene gjerne mye bedre batteritid, men er mye tregere, og som du sier så er de ikke så glade i Silverlight og Flash nå til dags. Men det finner du ingen andre som er, heller, og man må nok regne med at selv PC-støtten forsvinner på sikt.

 

Om du sammenligner med vanlige laptops, er Surface ikke så rimelig, men vanlige laptops har ikke støtte for aktiv penn, og det koster gjerne mye ekstra.

at silverlight funger på et Microsoft produkt er ikke annet en å forvente

jeg ville sammenligne på måten det brukes , ikke alt det andre

Da er dette surfebrett ikke direkte sammenlignbart med laptopper , som ikke har alle de samme preferansene.

 

Problemet er at det finnes flere systemer brukt på nettbrett. De skal dekke mye av det samme som en standard pc samtidig som en standard pc har et dedikert system som er mere avansert.

Da vil nettbrettet fungere så lenge det kan kjøre det samme systemet eller så vil jeg nok definer dert som skrot hvis poenget er at nettbrettene skal overta en del av oppgavene standard pcen har

 

jeg er klar over at surface pro er en hybrid , men likevel.

 

Kanskje det kunne ha vært fokusert lit mer på dette

Lenke til kommentar

Elgen; Surface Pro er en "ekte" PC og kan kjøre Silverlight og Flash Player, om du ønsker. Det er som en ultraportabel Tablet-PC, men tastaturet koster ekstra. Du kan jo alltids koble til et annet tastatur etter din preferanse.

 

Om du sammenligner med andre ultraportable Tablet-PC'er så er faktisk ikke prisen helt på jordet heller. Bakdelen er at det ikke er mulig å gjøre sånne ting som å bytte batteri, sette inn mer RAM etc, som man kan på mange (om ikke alle) laptops.

 

Om du derimot sammenligner med de "flere av disse" nettbrettene som IKKE har en skikkelig PC-prosessor, så har nettbrettene gjerne mye bedre batteritid, men er mye tregere, og som du sier så er de ikke så glade i Silverlight og Flash nå til dags. Men det finner du ingen andre som er, heller, og man må nok regne med at selv PC-støtten forsvinner på sikt.

 

Om du sammenligner med vanlige laptops, er Surface ikke så rimelig, men vanlige laptops har ikke støtte for aktiv penn, og det koster gjerne mye ekstra.

 

 

Pro-utgaven er i høyeste grad sammenlignbar med en laptop, for med tastatur så ER den i praksis en laptop med liten skjerm.

 

Silverlight fungerer på Pro.

 

Jeg tror jeg(og andre) har sikkert prøvd over 5 sider å forklare til "den andre elgen" hvorfor Surface Pro ER en PC.

 

Mitt råd er ikke bruk tid på å forklare det, han kommer ikke til å skjønne det uannsett. Tro meg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvor mye større er Surface Pro blitt?
Jeg finner ingen opplysninger om dette i teksten, selv om overskriften i artikkelen sier at den er blitt mye større.

Hvis den er blitt mye større som overskriften her sier så er den vel også blitt mye tyngre, med mindre de har fylt den med luft?

Endret av Frobe
Lenke til kommentar

Den umiddelbare fremtiden er i nettbrett og telefoner, så det er vel veldig lite sannsynlig at de skulle skrinlegge denne satsingen. De lager jo gode produkter også, men generasjon 1 av pro slet med strømsulten prosessor, og at RT med sitt nye appmarked skulle konkurrere med Apple og Google sine, som allerede hadde hundretusenvis av etablerte og iterativt forbedrede programmer.

 

Microsoft har nok penger og flinke folk til å presse seg inn i dette markedet, og det kommer de også til å klare på sikt. De nye modellene av Surface er et godt sted i riktig retning, og tilbyr etter min mening den beste valutaen for pengene pr. papirlanseringen i dag i dette segmentet.

Microsoft sitt problem er vel heller at de ikke alltid har visst hva det neste store markedet blir, ev. at de har sittet på de riktige analysene men ikke har handlet etter dem.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Uff, for en pris på Pro 2. Hadde håpet på noe litt mer rimelig, men hvis 7300kr er prisen for den dårligste, så syns jeg det er litt for drøyt.

 

Surface 2 derimot med Tegra 4 til 3600kr er en rimeligere og mer konkurrerende pris nå som brettet har full HD oppløsning, splitter nye Tegra 4, osv.

 

Personlig syns jeg Microsoft har gjort en liten glipp oppi alt dette. De skulle ha beholdt Windows Mobile merkenavnet og begrenset det to 2 ulike Windows.

Windows 8 for PCer og Windows Mobile 8 for mobiler og nettbrett.

 

Eller har jeg gått glipp av noe og RT og Phone fungerer om hverandre med apps?

Lenke til kommentar

Uff, for en pris på Pro 2. Hadde håpet på noe litt mer rimelig, men hvis 7300kr er prisen for den dårligste, så syns jeg det er litt for drøyt.

 

Husk at denne er spekket som en ultrabook og ikke et hvilket som helst nettbrett. Det som skiller Surface Pro mest fra en vanlig laptop er at du kan ta skjerm og tastatur fra hverandre. Sammenligner du f.eks. med en Macbook Air vil jeg faktisk si at Surface Pro gir mer bang for the buck siden den kan gjøre alt en Windows-laptop kan, men også er et nettbrett.

 

Personlig syns jeg Microsoft har gjort en liten glipp oppi alt dette. De skulle ha beholdt Windows Mobile merkenavnet og begrenset det to 2 ulike Windows.

Windows 8 for PCer og Windows Mobile 8 for mobiler og nettbrett.

 

Windows Mobile-navnet var i ferd med å bli litt belastet og jeg tror ikke det var noe alternativ for Microsoft. Jeg skal imidlertid være enig i at RT var et særdeles dårlig navnevalg. Windows for Tablets, Windows Touch eller hva som helst egentlig hadde vært bedre.

 

 

Eller har jeg gått glipp av noe og RT og Phone fungerer om hverandre med apps?

 

Nei, men apps skrevet for Modern UI kan ofte (men ikke alltid) installeres på både RT og Win8.

Lenke til kommentar

Personlig syns jeg Microsoft har gjort en liten glipp oppi alt dette. De skulle ha beholdt Windows Mobile merkenavnet og begrenset det to 2 ulike Windows.

Windows 8 for PCer og Windows Mobile 8 for mobiler og nettbrett.

Godt poeng, det er et avvik fra Google og til dels Apple sin modell, men det er i hvert fall som andre sier relativt enkelt for utviklerne å kompilere opp metro apps for både w8 og w8 rt.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...