Gå til innhold

Så lett lurer du Apples fingeravtrykkleser


Anbefalte innlegg

Jeg synes denne løsningen høres genial ut, slik at dama ikke får tilgang til sms'er hun ikke bør se. Det er langt sikrere enn 4 siffers pin-kode. Jeg tror de som sitter på topp hemmelig "NASA" hemmeligheter ikke baserer sikkerheten på denne teknologien.

 

Håper du ikke sover tungt, da. Å låne en finger fra en som sover et øyeblikk er betydelig lettere enn å få noen til å gi fra seg pin-koden ;)

 

Edit: Det samme gjelder forsåvidt kamerater + fest + drekking.

Endret av Terrasque
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel, i praksis bommer man på mønsteret/pin den tiende gangen også.

Kommer vel litt an på mønster/pin skulle jeg mene. Men ja, det hender det og. Tror likevel det er både mer nøyaktig og raskere med pin eller mønster.

 

Flott, med iPhone 5s har du nå det valget.

Ikke ofte man får brukt ordet valg i samme setning som iPhone. :)

Poenget jeg ville frem til er at dette ikke er helt uten problemstillinger, spesielt steder der desperate mennesker tyr til desperate handlinger i en brutal hverdag. Ikke et stort problem for de aller fleste riktignok.

Lenke til kommentar

Nå har det kommet to videoer som påstås at beviser at trikset fungerer, men om det ikke var mye rom for juks i orginalvideoen, er det rikelig med det i disse to.

 

http://www.itavisen.no/nyheter/nå-er-det-bekreftet-106222

 

Kom igjen, det må da være enkelt å vise at en finger ikke er i stand til å låse opp telefonen, for så å montere på det falske avtrykket på den samme fingeren og så låse den opp med nettopp denne.

Alt i et sammenhengende klipp.

 

Så langt ser det for meg mest ut som noen juksevideoer postet mest for oppmerksomheten, men jeg vil gjerne se det bekreftet eller avkreftet :)

 

Edit: Glemte et ord :)

Endret av PL610
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...