Gå til innhold

AMD Radeon R200-tråden - Diskusjon og spekulasjon


Aerow

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Ganske utrolig skalering i spillene i crossfire... NICE!

Varmen står det ikke noe om da...

Det er utrolig at CFX-skaleringen er like god som den har vært de siste 3 åra?

 

AMD Radeon R9 290X CrossFire performance leaks out

http://videocardz.com/46990/amd-radeon-r9-290x-crossfire-performance-leaks

Uber mode vs Quiet mode er ganske interessant, hvorfor er det så varierende?

CrossfireX-skaleringen er akkurat som vanlig.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b

Tror det eneste som holder meg igjen fra å oppgradere skjermkortet er rett og slett plassmangel i kabinettet. Har kanskje 1-2 cm å gå på, og foreløpig ser det ut til at de aller fleste nye skjermkort er så vidt lengre enn mitt nåværende kort. Prismessig så frister r9 280x mest, men om det ikke kommer noen litt mer "komprimerte" versjoner etter hvert så må det utsettes til jeg får kjøpt større kabinett i alle fall.

Lenke til kommentar

Tror det eneste som holder meg igjen fra å oppgradere skjermkortet er rett og slett plassmangel i kabinettet. Har kanskje 1-2 cm å gå på, og foreløpig ser det ut til at de aller fleste nye skjermkort er så vidt lengre enn mitt nåværende kort. Prismessig så frister r9 280x mest, men om det ikke kommer noen litt mer "komprimerte" versjoner etter hvert så må det utsettes til jeg får kjøpt større kabinett i alle fall.

 

Hvilket kabinett har du?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b

Noe gammelt CoolerMaster med idiotiske løsninger. Fant forøvrig ut at MSI sin versjon av R9 280x er bare noen millimeter større, så da er det fare for at neste lønning får føtter å gå på likevel.

Lenke til kommentar

Hva er egentlig uber/quiet mode? Ser det er et spill hvor quiet gir bedre fps enn uber...?!

Ingen vet helt sikkert, men jeg tipper UBER-mode er enten en mer aggressiv vifteprofil så kortet booster høyere eller en mer aggressiv boost-modus som fører til at vifta går høyere, Quiet mode er sikkert da en modus som ofrer litt ytelse mot at vifta er stille.

Det er fire spill der Uber mode er svakere enn Quiet mode, men forskjellene er alt for små til at det ikke kan være målefeil.

Lenke til kommentar

Ser det er store forskjeller på kjerne klokkehastighet på 280 kortene. Og forskjellen i pris er jo også der: 2295 for et med 850mhz klokk og 2699 for et med 1100mhz klokk.

 

Er det noe vits i å punge ut mer penger, eller kan man bare flashe kortet? :)

 

Trenger ikke å flashe engang, bare å overklokke via software.

Lenke til kommentar

Ser det er store forskjeller på kjerne klokkehastighet på 280 kortene. Og forskjellen i pris er jo også der: 2295 for et med 850mhz klokk og 2699 for et med 1100mhz klokk.

 

Er det noe vits i å punge ut mer penger, eller kan man bare flashe kortet? :)

 

1100 er boost mens 850 er standard, så ikke helt sammenlignart. Referanseklokk er vel 850 standard og 1000 boost. Det finnes for øvrig et grisebillig kort som er klokket til 1100 boost, nemlig Gigabyte sitt.

Endret av Henrik B
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...