Gå til innhold

AMD Radeon R200-tråden - Diskusjon og spekulasjon


Aerow

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Får 10488 i FireStrike med I7 3770k @4.5GHz, 16GB G.SKILL RipJawz @2166MHz og 780 Classified @1306MHz core og minne @1602MHz.

http://www.3dmark.com/fs/1018189

 

Nå er nok ikke mitt Classified det beste kortet til å klokke med men denne 3DMark scoren er den samme som jeg spiller med :)

Vet ikke om det er noe å sammenligne med men :) Jeg bruker ihvertfall disse instilligene med 100% stabilt spilling.

 

Har fått 10702 i Firestrike før men kan ikke spille stabilt med denne instillinga.

http://www.3dmark.com/fs/892849

 

 

 

Dette er R9 290X overklokka fra Videocardz.

XFX-Radeon-R9-290X-preview-3DMark-81.jpg

Endret av OleMortenF
Lenke til kommentar

Og her har du 3dMark 11 Performance.

 

Mitt 780 Classy @ 1345/1620(6480)

http://www.3dmark.com/3dm11/7222333

 

Gpu Score 16792

 

290X fra Videocardz @ 1100/1450Mhz(5800)

http://videocardz.com/images/2013/10/XFX-Radeon-R9-290X-preview-3DMark-7.jpg

 

Gpu Score 16678.

 

Med disse instillingene så får jeg ikke spilt BF3 stabilt, dog med 100% fanspeed.

 

Nå er et 780 Classy på disse hastighetene ganske nære om ikke hakket over et Titan uten Vmods osv med høy clock så om tallene fra Videocardz stemmer så ser det ut som Titan, 290X og 780 Classified kommer til å være så og si identiske med overclock (i syntetiske benchmarks)

 

Nå er det også rykter om et 780Ti Classified så blir spennende å se der :p

Lenke til kommentar

Riktig riktg. Tenkte nok et GTX 780 drar igjen et Titan med så solid klokk ja. :)

På performance så kom jo R9 290x betraktelig bedre ut (nesten likt) med ditt 780 classy.

Enn i extreme hvor den legger seg på 4700 poeng VS 5400.

 

Er dette driverrelatert eller er det fordi de får langt mindre CPU flaskehals ved performance, og dermed henter seg kraftig inn?

 

Ellers hadde det jo vært spennende å se hva r9 290x klarer på vann/bedre strømforsyningskretser. :)

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

Det kjøres jo med en i7-4770K klokket til 4,5 GHz i den R9 290X 3DMark testen, men det skulle vel ikke ha noe å si vel.

 

Jeg venter fortsatt på offisielle tester fra Anandtech etc. Ikke at jeg skal bytte ut mine 2 Titan kort, men moro å vite hva R9 290X kan greie.

 

Og Andrull, jeg skulle også visst hva 39 290X kort greier, det oppsettet vil jeg gjerne se.

Endret av Chavalito
Lenke til kommentar

Det kjøres jo med en i7-4770K klokket til 4,5 GHz i den R9 290X 3DMark testen, men det skulle vel ikke ha noe å si vel.

 

Jeg venter fortsatt på offisielle tester fra Anandtech etc. Ikke at jeg skal bytte ut mine 2 Titan kort, men moro å vite hva R9 290X kan greie.

 

Og Andrull, jeg skulle også visst hva 39 290X kort greier, det oppsettet vil jeg gjerne se.

De kjørte med 4770 @ 4.5ghz, jeg med 4.7ghz så skulle ikke være mye forskjell.

 

39 290x ja^^

Lenke til kommentar

De kjørte med 4770 @ 4.5ghz, jeg med 4.7ghz så skulle ikke være mye forskjell.

 

39 290x ja^^

Ja, det jeg også tror, og i såfall er jeg ekstra positiv til at dette kortet kan matche et overklokket 780/Titan. :)

 

Hehe, 39 290x skulle også jeg likt å se ja. :p Men først og fremst gleder jeg meg altså til r9 290x. :wee:

Lenke til kommentar

Det kjøres jo med en i7-4770K klokket til 4,5 GHz i den R9 290X 3DMark testen, men det skulle vel ikke ha noe å si vel.

 

Jeg venter fortsatt på offisielle tester fra Anandtech etc. Ikke at jeg skal bytte ut mine 2 Titan kort, men moro å vite hva R9 290X kan greie.

 

Og Andrull, jeg skulle også visst hva 39 290X kort greier, det oppsettet vil jeg gjerne se.

Ekstra spennende for meg som må planlegge hvordan skjermkort-innkjøpet i november vil se ut. :D

Lenke til kommentar

Ekstra spennende for meg som må planlegge hvordan skjermkort-innkjøpet i november vil se ut. :D

Passer meg bra, da ser jeg hva du velger så kjøper jeg det samme :p

Er langt på overtid nå i bytte av skjermkort... Hadde håpt at jeg skulle hatt et R9 290X i hus allerede, men det kommer jo aldri...

Lenke til kommentar

Sitter å smågruer meg litt til det kommer i norske butikker. Bare en snau måned siden jeg svei av litt mer penger enn jeg var komfortabel med på 780 med vannblokk. Får bare håpe prisen ikke er alt for mye lavere. :p

Har ikke så utrolig mye å si for meg da. Kjøper man grafikkort i den prisklassen kan man ikke forvente at kjøpet holder seg verdt det over lenger tid uansett.

Blir interessant å se generell ytelse vs Titan/780 i diverse spill og applikasjoner etter full lansering, og ikke minst hvor godt det overklokker.

Lenke til kommentar

Passer meg bra, da ser jeg hva du velger så kjøper jeg det samme :p

Er langt på overtid nå i bytte av skjermkort... Hadde håpt at jeg skulle hatt et R9 290X i hus allerede, men det kommer jo aldri...

Hehehe. :-P

 

Det jeg egentlig er mest redd for er AMD sin multi-GPU ytelse. Nærmere bestemt microstuttering.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...