Gå til innhold

Test: Sony Xperia Z1


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Mulig jeg har lange fingre, men har ingen problemer med Xperia Z. Er f.eks uproblematisk å treffe "innstillinger"-knappen øverst til høyre på skjermen med telefonen i venstre hand. Note 2 derimot var håpløs, for min bruk.

 

Det er mulig at du klarer, og greit er det. Men om alle klarer det er en annen sak.

Jeg ville ikke kalt noen mobil med 5"+ skjerm for ènhånds.

 

Men så er da Z1 0,3 cm bredere og 0,5 cm lengre enn Z.

Og som du selv sa, så merkes de ekstra målene godt i hånden?

Lenke til kommentar

Ja, min opplevelse var i hvert fall at jeg irriterte meg over størrelsen på Note II stort sett hele tiden, mens jeg kjapt ble venn med Xperia Z. Det var faktisk vanskeligere å venne seg til hvor "skarp" kantene på Xperia Z er, enn størrelsen. For ordens skyld kom jeg fra Galaxy Nexus.

 

 

Edit: Min er ihvertfall vanntett. Testet ufrivillig hjemme, i basseng og saltvann.

Endret av thklinge
Lenke til kommentar

Ja, min opplevelse var i hvert fall at jeg irriterte meg over størrelsen på Note II stort sett hele tiden, mens jeg kjapt ble venn med Xperia Z. Det var faktisk vanskeligere å venne seg til hvor "skarp" kantene på Xperia Z er, enn størrelsen. For ordens skyld kom jeg fra Galaxy Nexus.

 

 

Edit: Min er ihvertfall vanntett. Testet ufrivillig hjemme, i basseng og saltvann.

 

Note 3 er heldigvis mindre i alle størrelser enn Note 2 til tross for større skjerm, og mest hjelper at den går fra 9.4mm til 8mm tykk. Fleste som testet sier vel også den ligger bedre i hånden.

 

Hadde sony klart å lage Z1 uten de svære tablet-rammene rundt hadde jeg nok bestilt den på sekundet.

 

Ser det godt her feks.

http://www.phonearena.com/phones/size/Sony-Xperia-Z,Sony-Xperia-Z1,Samsung-Galaxy-Note-3/phones/7539,8000,7984

Men dette har folk helt klart forskjellige meninger om.

Endret av el_salvad
Lenke til kommentar

Z1 er ikke alene om denne skjermoppløsningen.

HTC Butterfly S sin super LCD3-skjærm ligger på 1080 ganger 1920 bildpunkter, som innebærer en pixeldensitet på 441 pixler per tomme.

Butterfly S koster drøye 4.000 kroner - levert på døra en uke etter at den er bestilt og sendt fra lager i Hong Kong. Jeg gravde ned min røde, min hvite og min svarte HTC One da pakken kom...

 

Hei, fant denne siden http://bit.ly/1gD7tKR hvor de selger Butterfly S for 5.199,- hkd, ca. 3.882,- kr.

 

Men hvor kjøpte du din fra?

Lenke til kommentar

Jeg ble litt mer skeptisk når jeg leste gsmarena.com sin test. De sier at de ble skuffet over kameraet. og hvis man ser på sammenligningsbilder i det programmet deres, så virker det som både LG G2 og S4 tar skarpere bilder.

 

Og for å ikke nevne batteritesten: http://blog.gsmarena.com/the-sony-xperia-z1-battery-tests-are-done-heres-the-score/

 

Bra score på talk, men hvem bruker vel smarttelefonen sin bare til ringing disse dager. Hvordan de klarte å lage en telefon med samme SoC, samme batteristørrelse men mindre skjerm enn G2, og få halvparten av G2 sin tid på browsing og video er for meg et mysterium.

 

Var forøvrig på telefon med fedex i kveld angående pakken min, og må bare si at det er den beste kundesupporten jeg noen gang har opplevd. 0min ventetid, og ei kjempehyggelig dame som gjorde alt hun kunne for å hjelpe. Sjelden man opplever slikt i digre selskaper som fedex. Ganske motsatt av Dell der det er bare sure indere som ikke gidder å hjelpe.

Endret av Apox
Lenke til kommentar

Samme her. Vi får se om det er så ille som de skal ha det til. Mulig den har meget bra standbytid og da har det ikke så mye å si. Mange telefoner som mister masse batteri på standby, og da går det jo litt opp i opp at den varer lenge mens du faktisk bruker den.

 

Håper ikke det blir å angre på at jeg ikke kjøpte G2

Endret av Apox
  • Liker 1
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...