Gå til innhold

[Løst] Ny GPU


sanor

Anbefalte innlegg

 

Ett 690 kjører interal sli, det er nøyaktig det samme som å ta 2 stk 680, koble de sammen og kjøre sli.

Så selv om det fysisk bare er ett kort, så oppfører det seg nøyaktig likt som 2 stk 680 i sli.

Jepp, det er riktig. Et kort i en slott!

 

Da er GTX 690 BEST!

 

"Så selv om det fysisk bare er et kort"! DET er hele poenget!

 

Altså, for å konkludere; hva er det beste kortet?

 

OJDA, DET BLE GTX 690!

Endret av sanor
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Jeg skjønner ikke hva poenget ditt er? At det er mere ytelse i mindre fysisk plass?

I så fall får vi vel inkludere 7990?

HERREGUD, SKJØNNER DU IKKE POENGET?

Hva poster du for da?

Beste grafikkort! Det er ikke vanskelig å skjønne, tenk deg om, kanskje du skjønner snart. Selv om håpet er lite....

 

over og ut,

 

nå skal dere få lov til å ha forumet for dere selv igjen... så kan dere fortsette å drite i fakta! :green:

Endret av sanor
Lenke til kommentar

HERREGUD, SKJØNNER DU IKKE POENGET?

Hva poster du for da?

Beste grafikkort! Det er ikke vanskelig å skjønne, tenk deg om, kanskje du skjønner snart. Selv om håpet er lite....

 

Beste grafikkkort uten tanke på pris, og hvis du ikke vil overklokke er GTX Titan. Beste kortet hvis du vil overklokke er 780 classified.

 

Mest fornuftige top of the line kortet er 780.

God ytelse/pris er 760/7950/7970.

Beste dobbelkjernekort er 690.

 

At du ikke skjønner den vesentlige forskjellen på 690 og de andre kortene får jeg desverre ikke gjort noe med. Men forhåpentligvis vil andre lese dette og kanskje vi slipper unna med en mindre uvitende sjel. For vi har nok av dem innom på forumet her.

Verst er de som ikke kan noe, men som tror de kan alt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ja det har du rett i, vanskelig å skjønne 1 kort. For dere tydligvis.

 

@Taake89: Ikke gjør deg bedre en du er... det er heller ikke nok.

 

Nei nei, for all del, bli i tråden. Hvis du har revolusjonerende informasjon om at ett 680, eller ett 690 som bare kjører på en kjerne knuser ett 7970 så vil jeg lese det. Eller ett 690 som slår 2x 780.

 

Du er vel enig i at det er urealistisk og sammenligne 2 kjerner mot 1?

Lenke til kommentar

Det er som om det er umulig for deg å skjønne at ett 690 er 2 kort på en pcb. Altså, skal du sammenligne det mot 7970 så må du enten dele scoren til 690 på 2, eller gange 7970 sin med 2.

Grunnen til at han fortsetter med dette kommer av min post: "Hva skulle slå FX-8350 og 2x 690? En 4670k og 2x 780 vil mose dette, selv 2x 7970 GHz Edition med en 4670k vil i de aller fleste tilfeller være bedre så lenge du ikke har en oppløsning høyere enn 2560x1600."

 

Problemet er at sanos drar dette ut av kontekst...

Sånn går det når du utfordrer dette forumets største kvasi-ekspert og hans gigantiske e-penis. Hans stahet, uendelige sitatsvar og konstante gorillaslag mot brystet vil ikke ende før du er ned på alle fire.

Jeg ga opp med deg, mest sannsynlig gir jeg opp med sanor også etter denne posten...

Jeg siterer slik jeg gjør rett og slett fordi det er den korrekte måten å sitere på.

 

Dette er jo et tydelig eksempel på at du ikke kan sammenligne appelsiner og epler! Som posteren gjør!

Du sammenligner GFLOPS med rendertid...

 

Jepp, det er riktig. Et kort i en slott!

 

Da er GTX 690 BEST!

GTX 690 er nest-best om du driter i problemene med SLI, men hvorfor ikke HD 7990? HD 7990 har jo tross alt hele 2.2GFLOPS mer enn GTX 690.

For de aller fleste som ikke ønsker å fikle med SLI/CFX vil nok GTX Titan være litt bedre.

 

Ja ja, jeg har utdannelsen min ifra Teksnisk skole i 1982, vi var noen av de første som programmerte med Basic i dette landet! Elektronikk.

Er det meninga jeg skal komme med noe fornuftig svar på dette?

Har det egentlig noe å si om du var en av de første som programmerte i BASIC?

Elektronikk kan jeg litt om, men det er flere som har bedre peiling enn meg (Andrull for eksempel.)

 

Jeg har postet harde facts, det som vi IT ingeniører kaller ATI! (Approved Technical Information).

Det må ha vært utrolig forvirrende med tanke på ATI :confused:

 

Hva betyr MSDR? Du vet ikke det? Da har vel du noe å lære da?? Det er faktisk BASIC kunnskap i grafikkverden! Jeg gidder ikke stave det for deg, finn det ut selv!

Jeg googler alltid uttrykk jeg ikke kjenner, mye raskere enn å vente på svar her på forumet. Jeg spurte om betydningen av MSDR fordi jeg ikke fant den gjennom Google.

 

Du har aldri sett siden TopTenReviews før idag?? Fyttikatta, da er du ikke særlig bevandret uti den store dataverden, er du?

Nei, men jeg har som sagt sett lignende sider tidligere. Det er en veldig enkel oppskrift på disse sidene: finn tekniske tall og sett opp et system for brukere å sammenligne disse tallene ut fra et vilkårlig utvalg.

 

Skjønner ikke at jeg gidder å prøve å spre noe fakta her, her er det ignoransen som gjelder, sammen med "jeg vet alt" holdningen.

 

Ja ja, for all del, lev videre i den uvitende delen av geekverden dere "behersker", udokumenterte "sannheter" i fra noobs!

http://en.wikipedia.org/wiki/Dunning–Kruger_effect

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ja ja, jeg har utdannelsen min ifra Teksnisk skole i 1982, vi var noen av de første som programmerte med Basic i dette landet! Elektronikk.

BASIC (Beginner's All Purpose Symbolic Instruction Code) ble skrevet (oppfunnet) i 1963. BASIC var språket vi bl a brukte på Commodore VIC 20 som kom i 1980. Jeg programmerte også i BASIC på Osborne 1 med CP/M operativsystem i 1981. Jeg var neppe blant de første som programmerte i BASIC her i landet.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...