Gå til innhold

[Løst] Ny GPU


sanor

Anbefalte innlegg

Så GFLOPS har ingenting med ytelse å gjøre? Vi kan gjerne ta en diskusjon på det!

Jo, det har noe med ytelse å gjøre, problemet er at du kan ikke ta antall GFLOPS og få en god sammenligning ytelsesmessig ettersom en GPU gjør mer enn bare shading, og det er ganske forskjellige arkitekturer med forskjellig scheduling, dispatch, og cycles/op.

FAKTA er at GTX 690 owner 7970 på ytelse!

Jeg har ikke sagt noe som motsier at 690 er kraftigere enn 7970...

Det jeg har sagt er at en 4670k med 2x 7970 i de aller fleste tilfeller vil ha bedre gaming-ytelse enn en FX-8350 og 2x 690.

Du skulle begynne å fortelle fakta!

Jeg har fortalt fakta fra første øyeblikk, problemet er at du ikke ønsker å lære noe.

 

Til å fremstå som geek er du ganske ukyndig.

COMPUTING PERFORMANCE:

GTX 690: 5621

7970: 3788

Du kan ikke sammenligne antall FLOPS på tvers av arkitekturer, teoretisk FLOPS vil aldri nås i praksis.

 

(gflops=flopsxgiga)

FLOPS er kort for FLoating point OPerations per Second

GFLOPS er Giga FLOPS, eller milliarder FLOPS

 

GTX 690 kan i tillegg gjøre: MSDR 4096 i motsettning til 7970 som takker for seg på 2560, dette har mye betydning grafisk.

MSDR 4096? Hva betyr MSDR?

 

BTW: Første gang jeg hører noen kalle TopTenReviews for "tulleside", kanskje det er du som tuller? :ph34r:

Har aldri sett siden før i dag, men jeg har sett over 100 slike sider med andre farger.

Den mest typiske siden linket: http://gpuboss.com/ ikke noe mer nyttig informasjon derfra heller.

 

Les heller tester på AnandTech, TechPowerUp, HardOCP, HWCanucks, TechReport, XBit Labs, og Guru3D.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sukk, hvorfor ikke?

 

Det OWNER!

 

En ANNEN Intel freak som ikke skjønner ATI! (Approved Technical Information)

 

Som selv har 7970 x 2 LOL!!! :eek:

 

FORØVRIG har jeg ikke snakket om GTX690 SLI, det er det du som gjør!

 

1 GTX 690 kjører høyere MSDR en 2x7970!! Geezzz du er helt på viddene!

 

CONCLUSION:

 

Nvidia OWNS Radeon!

 

La oss se, for gøy:

 

Radeon 7970 x 2: Gflops = 7576

GTX690 SLI: Gflops = 11242

Gflops er den enkleste måten å kalkulere matematiske operasjoner på.

OJDA!

 

Number of TRANSISTORS: (Billions) [Means you can multiply the differense by Billion] Schould have some inpact on the PERFORMANCE? Hu? Hu? Hence the formular!

Radeon 7970 x 2 = (4,3 x 2) = 8,6 (In practical engineering = 8)

GTX690 SLI: 14!

 

OJDA!

 

I rest my case! You are outperformed! BY FAR!

 

Hvis du ikke er interessert i å lære noe, så kunne du bare sagt ifra. Jeg har bedre ting å gjøre enn å prøve å lære en vegg nye ting.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Teoretisk ytelse teller ingen ting. Det som teller er faktiskytelse. Noe å tenke på sanor. Kom gjerne med linker til f.eks 2x690 og amd cpu i spill, så kan alle sammenlikne hvor bra det er. Ikkje godt å vite for alle hva ting yter bare ved å si at noe er bra eller er konge.

 

Forumet blir bedre av ytelsestester og harde fakta :)

 

Hilsen en som har 3-way 680 sli, 2xtitan og 2x780 classified sli. Selv om teoretisk 3-way 680 skulle yte bedre på mye enn 2x 780, så yter 2x 780 bedre på det meste.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Im back,

 

arni90: "Jeg har fortalt fakta fra første øyeblikk, problemet er at du ikke ønsker å lære noe."

 

Ja ja, jeg har utdannelsen min ifra Teksnisk skole i 1982, vi var noen av de første som programmerte med Basic i dette landet! Elektronikk.

 

Fint det, du lærer så lenge du lever! Det er jeg enig i! :)

 

Hva betyr MSDR? Du vet ikke det? Da har vel du noe å lære da?? Det er faktisk BASIC kunnskap i grafikkverden! Jeg gidder ikke stave det for deg, finn det ut selv!

 

Du har aldri sett siden TopTenReviews før idag?? Fyttikatta, da er du ikke særlig bevandret uti den store dataverden, er du?

 

Jeg ser du har linka noen fine sider til meg, takk for det! :)

 

@nizzen,

Ja du har ett godt poeng, teoretisk ytelse vs faktisk ytelse. Det er jeg enig i, det er ikke det samme.

 

Nå tror jo jeg at to biler som veier det samme, den ene med 200 HK og den andre med 100 HK, ikke vil ha samme ytelse 0 til 100 kmh, da vil den med 200 HK ha best faktisk ytelse? Det er en akademisk begrunnelse. Vil du ha begrunnelsen?

 

For det andre: "Hilsen en som har 3-way 680 sli, 2xtitan og 2x780 classified sli. Selv om teoretisk 3-way 680 skulle yte bedre på mye enn 2x 780, så yter 2x 780 bedre på det meste."

Ja den var ganke god! :xmas:

Som du selv sier, kom med en bekreftelse ala dokumentasjon, det er bare en påstand.

 

@Taake89

 

Ja du er jo bare et utkomme av kunnskap, wtf, har du kommet med noe valid info? NEI!

 

Skjønner ikke at jeg gidder å prøve å spre noe fakta her, her er det ignoransen som gjelder, sammen med "jeg vet alt" holdningen.

 

Ja ja, for all del, lev videre i den uvitende delen av geekverden dere "behersker", udokumenterte "sannheter" i fra noobs!

Endret av sanor
Lenke til kommentar

 

 

Nå tror jo jeg at to biler som veier det samme, den ene med 200 HK og den andre med 100 HK, ikke vil ha samme ytelse 0 til 100 kmh, da vil den med 200 HK ha best faktisk ytelse?

Ikke hvis den med 200BHP kjører på is rett på stplfelgen og den med 100BHP har standard dekk på tørr asfalt. Som sagt, det er mer som spiller inn hos også en bil når det gjelder å komme seg fra A til B på fortest mulig måte.

 

 

 

Som du selv sier, kom med en bekreftelse ala dokumentasjon, det er bare en påstand.

Det finnes utrolig mye bilder av Nizzens utstyr her på forumet.

Lenke til kommentar

Sanor, jeg har et lite spørsmål til deg:

 

Hvis du hardbarka står for det du mener, hvorfor spørre om hjelp?

 

Tenkte det var best å begynne som litt uerfaren, da kom jo "ekspertene" fort på plass.

 

Som min venn nå dyrebart har erfart er det ikke alltid du får "gode råd" på et forum selv om brukeren har 17000 innlegg. Det er dessverre slik at endel brukere tror de har svaret på allt. Beklagligvis er disse svarene ikke alltid forankret i virkeligheten, noen ganger er de direkte feil. Som i dette tilfellet.

 

Jeg har postet harde facts, det som vi IT ingeniører kaller ATI! (Approved Technical Information).

 

Det disse såkalte "eksperter" har kommet med er synsing som ikke har noe med reelle facts å gjøre.

Det gjelder for såvidt alle andre som har postet her.

 

Jeg synes det er legitimt og imperativt at andre medlemmer kan se så tydelig at det er synsing og IKKE facts!

 

Nizzen her har testet "det meste" av "high-end GPU'er" etter sigende, kom med noe dokumentasjon da!

 

Finnes ikke!

Lenke til kommentar

Ikke hvis den med 200BHP kjører på is rett på stplfelgen og den med 100BHP har standard dekk på tørr asfalt. Som sagt, det er mer som spiller inn hos også en bil når det gjelder å komme seg fra A til B på fortest mulig måte.

 

Det finnes utrolig mye bilder av Nizzens utstyr her på forumet.

Ja det måtte jo komme.

Seriøse folk tenker jo at utgangspunktet er likt.

 

Dette er jo et tydelig eksempel på at du ikke kan sammenligne appelsiner og epler! Som posteren gjør!

Endret av sanor
Lenke til kommentar

http://www.gpureview.com/show_cards.php?card1=667&card2=679

 

Gtx 680 har 3k gflops. 7970 ghz har 4k gflops. Ytelsen til de kortene er nesten identiske.

 

Beklager gamlefar, men slutt å tro at du kan bedre enn alle andre selv om du ble født før oss.

 

Edit: Enda bedre, 780 og 7970 ghz har lik gflops. Kan du da forklare meg hvorfor 780 knuser 7970 i ytelse da?

Endret av Taake89
Lenke til kommentar

Prøv for engangs skyld å dra hue ut av ræva!

 

Vi snakker GTX 690! Du referer til GTX 680!

 

"gamlefar"!

 

Kom heller med noe selvdokumentert benching, som du tydligvis er kjent for. Hvis du ikke vet forskjell på GTX 680 og GTX 690 gidder jeg ikke lenger kommenter dine useriøse innlegg.

 

Kom med facts eller FO!

 

 

BTW:

 

//Sitat: Edit: Enda bedre, 780 og 7970 ghz har lik gflops. Kan du da forklare meg hvorfor 780 knuser 7970 i ytelse da?//

 

Det har jeg aldri sagt eller posta!

Endret av sanor
Lenke til kommentar

Prøv for engangs skyld å dra hue ut av ræva!

 

Vi snakker GTX 690! Du referer til GTX 680!

 

"gamlefar"!

 

Jeg refererer til 780, arvtageren til 680, som er det kortet som 690, har 2x av kjernene fra.

 

690, er ett DOBBELTKJERNEKORT, som betyr, at i motsetning til 680, 780 og 7970 (som har en enkelt kjerne) har 2 (to, two, does) kjerner.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Sukk, hvorfor ikke?

 

Det OWNER!

 

En ANNEN Intel freak som ikke skjønner ATI! (Approved Technical Information)

 

Som selv har 7970 x 2 LOL!!! :eek:

 

FORØVRIG har jeg ikke snakket om GTX690 SLI, det er det du som gjør!

 

1 GTX 690 kjører høyere MSDR en 2x7970!! Geezzz du er helt på viddene!

 

Dual CPU er jo en ganske enkel løsning for å takle GPU load! Da tror jeg Intel må strekke våpen også på det punktet!!!

 

CONCLUSION:

 

Nvidia OWNS Radeon!

 

La oss se, for gøy:

 

Radeon 7970 x 2: Gflops = 7576

GTX690 SLI: Gflops = 11242

Gflops er den enkleste måten å kalkulere matematiske operasjoner på.

OJDA!

 

arni90 quote: "toptenreviews.com forteller ingenting nyttig om grafikkortenes ytelse, ergo er det en like ubrukelig side som den forrige tullesiden du fant."

 

Jeg tror du på norsk, tråkka i salaten med den uttalelsen!

 

Du må tenke deg om litt før du poster, for det første er du ikke datakyndig i det hele tatt. Det beviste du med den uttalelsen.

 

Hvorfor holder du på? Er du ansatt av Intel?

 

 

Number of TRANSISTORS: (Billions) [Means you can multiply the differense by Billion] Schould have some inpact on the PERFORMANCE? Hu? Hu? Hence the formular!

Radeon 7970 x 2 = (4,3 x 2) = 8,6 (In practical math. = 8)

GTX690 SLI: 14!

 

OJDA!

 

I rest my case! You are outperformed! BY FAR!

 

OK, WHO ROCKS?

 

AMD/Nvidia ROCKS! (Approved Technical Information)!

 

You, self appointed geeks lives in a dream, has nothing to do with reaL LIFE AND REAL TECH!

 

Nå har jeg ikke begynnt å snakke om detaljene ennå, så som buss pr. core osv..?

Vil dere diskutere videre?

 

DET VERSTE ER AT JEG TENKER, HVOR MANGE HAR HØRT PÅ DERE'S "SANNHETER"?

BURDE DERE IKKE HA LITT BASIC KUNNSKAP FØR DERE GÅR UT Å GIR RÅD TIL BRUKERE SOM IKKE HAR DEN NØDVENDIG TEKNISKE INFORMASJONEN?

 

Hardware.no: skjerp dere når dere moderer forumet, her er det folk med 17000!!! innlegg som kommer med påstander som overhode ikke har tenkisk dokumentasjon og som er farget av eget utstyr og hardware. DET har ingenting med det vi fagfolk kaller ATI (Approved Technical Information)!

 

Jeg har tatt opp medlemskapet mitt her etter at et medlem fikk dårlige råd angjeldende bytte av PC. Han trodde jo selvfølgelig at medlemmer med 17000 innlegg var en "ekspert" noe han jo ikke er. Han skulle bruke PC'en til foto og video redigering. Dessverre hørte han på såkalte "eksperter" her. Jeg vet at dere advarer mot å stole på medlemmer's råd, jeg synes dere skulle gi noen "Mod/admin" status som HAR dokumentert peiling på hva de snakker/poster om. Jeg tenker da på fagfolk, MED DOKUMENTASJON, ikke en hvemsomhelst ungdom med "datakunnskap"! DET er overhode ikke det samme.

 

My2cents

 

Sånn går det når du utfordrer dette forumets største kvasi-ekspert og hans gigantiske e-penis. Hans stahet, uendelige sitatsvar og konstante gorillaslag mot brystet vil ikke ende før du er ned på alle fire.

Endret av La Menthe
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Prøv for engangs skyld å dra hue ut av ræva!

 

Vi snakker GTX 690! Du referer til GTX 680!

 

"gamlefar"!

 

Kom heller med noe selvdokumentert benching, som du tydligvis er kjent for. Hvis du ikke vet forskjell på GTX 680 og GTX 690 gidder jeg ikke lenger kommenter dine useriøse innlegg.

 

Kom med facts eller FO!

 

 

BTW:

 

//Sitat: Edit: Enda bedre, 780 og 7970 ghz har lik gflops. Kan du da forklare meg hvorfor 780 knuser 7970 i ytelse da?//

 

Det har jeg aldri sagt eller posta!

 

 

Så GFLOPS har ingenting med ytelse å gjøre? Vi kan gjerne ta en diskusjon på det!

FAKTA er at GTX 690 owner 7970 på ytelse!

 

Du skulle begynne å fortelle fakta!

 

Til å fremstå som geek er du ganske ukyndig.

COMPUTING PERFORMANCE:

GTX 690: 5621

7970: 3788

 

Du skal være ganske god for å forklare meg hvorfor 7970 er bedre en GTX 690 med bare nesten halvparten gflops!

 

Det er som om det er umulig for deg å skjønne at ett 690 er 2 kort på en pcb. Altså, skal du sammenligne det mot 7970 så må du enten dele scoren til 690 på 2, eller gange 7970 sin med 2.

Lenke til kommentar

 

Jeg refererer til 780, arvtageren til 680, som er det kortet som 690, har 2x av kjernene fra.

 

690, er ett DOBBELTKJERNEKORT, som betyr, at i motsetning til 680, 780 og 7970 (som har en enkelt kjerne) har 2 (to, two, does) kjerner.

Vet du hva?

Er det 1 kort? eller flere?

 

Jepp dette er tydligvis forumet for geeks.

Lenke til kommentar

 

 

 

Det er som om det er umulig for deg å skjønne at ett 690 er 2 kort på en pcb. Altså, skal du sammenligne det mot 7970 så må du enten dele scoren til 690 på 2, eller gange 7970 sin med 2.

Tydligvis akademisk umulig for deg å skjønne at man tager 1 stk PCI Express grafikkort og setter i PCIExpress slotten på PC'en.

Når PC'en kun har en PCI Express slott? Ja da tror jeg vi har en vinner!

Så kan du remje så mye du vil.

Kan sammenlignes med når du har bare en bil, (på barnehage-språket).

De som sitter på driter i å mange motorer den har. De vil bare sitte på i den beste! :)

 

Herregud, er det helt tomt?

 

Det er bare det at dere intelheads ikke har skjønt hva som er best, eller dere vil ikke skjønne det.

Endret av sanor
Lenke til kommentar

Tydligvis akademisk umulig for deg å skjønne at man tager 1 stk PCI Express grafikkort og setter i PCIExpress slotten på PC'en.

Når PC'en kun har en PCI Express slott? Ja da tror jeg vi har en vinner!

Så kan du remje så mye du vil.

Kan sammenlignes med når du har bare en bil, (på barnehage-språket).

 

Det er bare det at dere intelheads ikke har skjønt hva som er best, eller dere vil ikke skjønne det.

 

Ett 690 kjører interal sli, det er nøyaktig det samme som å ta 2 stk 680, koble de sammen og kjøre sli.

Så selv om det fysisk bare er ett kort, så oppfører det seg nøyaktig likt som 2 stk 680 i sli.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...