Gå til innhold

Hearthstone-diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

Det er vel kanskje ekstra vanskelig å trekke riktig kort på starten om man har mange ulike kort i en stokk? Jeg regner med at det er en del av greia med Reno-decket.

 

Både ja og nei egentlig. Det at du har mange ulike kort betyr at det er ekstra vanskelig å trekke et spesifikt kort i starten, men det er fortsatt like stor sjanse å trekke et kort i samme kategori, feks early game (1-3 drops), healing, taunt, removal osv. Og synes det begynner å bli bra med alternativer nå så man ikke nødvendigvis MÅ ha 2 x av endel kort for at det skal fungere.

 

Warlocken jeg spiller nå skal klare å unngå slikt med mindre man har veldig uflaks, for det har billig early game, plenty med aoe, store minions, taunt + taunt givere og ikke minst plenty med healing. Og card draw har du fra hero power. Så føler vel at det er ganske likt sammenlignet med andre decks, og at du skal være ganske uheldig om feks alt innenfor en av disse gruppene dukker opp i starten (med mindre det er 1/2-drops) eller gjemmer seg på bunnen av kortstokken.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjøpte meg nye pakker i går for oppspart gull, 7 Classic, 7 GvG og 7 TgT. Fikk en god del gullkort faktisk og etpar rares og epics jeg ikke hadde fra før. Da jeg hadde 1 pakke igjen, en GvG, og ikke åpnet legendary ennå var jeg littegrann skuffet, men så lyste det orange på siste kortet! "Håper det er Malganis" tenkte jeg, og jammen var det ikke han som var der også  :w00t:

 

Tredje gang på kort tid at jeg har fått leg jeg håpet på, de to forrige var (golden) Ysera og Tirion!  :dribble:

Lenke til kommentar

Jeg synes ikke den er så verst, seff, du kan bli srewed over av rng, men det er et ganske stort taktisk element i den, da man vet mye om motstanderes og eget deck. Jeg blir dog ikke helt klok på hva som lønner seg, på et vis lønner det seg å fokusere på billige kort, da man uansett har "nok kort", siden man trekker 5 kort i runden, men erfaringsmessig er late game nesten viktigst (om det ikke er helt crazy rng i starten), buffs er også veldig bra.

 

AtW

Lenke til kommentar

Vel for min del vant jeg kampen min etter å ha ligget bak lenge, ved at jeg fikk foe reaper 5000. Akkurat som i arena er den fryktelig vanskelig å fjerne, og her har man jo mindre spells og removal enn noen gang, så den slaktet bordet hans effektivt og han greide aldri å komme tilbake fra det...

Lenke til kommentar

Jeg synes ikke den er så verst, seff, du kan bli srewed over av rng, men det er et ganske stort taktisk element i den, da man vet mye om motstanderes og eget deck. Jeg blir dog ikke helt klok på hva som lønner seg, på et vis lønner det seg å fokusere på billige kort, da man uansett har "nok kort", siden man trekker 5 kort i runden, men erfaringsmessig er late game nesten viktigst (om det ikke er helt crazy rng i starten), buffs er også veldig bra.

 

AtW

 

Etter min mening må du gå for kort du kan spille i løpet av runden eller i løpet av runden etter. Har møtt flere som tydeligvis har gått for en svær legendary tidlig og så er kampen tapt når de endelig får spilt det kortet, med mindre de har griseflaks og får svære taunts eller aoe eller noe som snur kampen før den tid.

 

Det jeg liker med denne brawlen er at når du dreper en minion så vet du at den mest trolig kommer tilbake rimelig kjapt, i hvert fall tidlig i kampen. Det er litt interessant, spesielt om begge får gode og jevne minions tidlig. Problemet er at det ofte er ubalansert, og for min del hadde vært langt bedre om de hadde begrenset utvalget noe. Feks at på runde 2 får du 3 tilfeldige 2-drops å velge mellom osv.

Lenke til kommentar

Wow, entomb priest mot control virker sykt bra. Stjålet Tirion, Boom, Ysera osv. flere ganger nå og motstanderen gir ofte bare opp. Reaksjonen til hunteren når jeg stjal Highmanen hans glemmer jeg aldri  :D Ikke bare fjerner du den svære minionen, men du stjeler den også selv om du ikke får den i spill med en gang. Virker latterlig op mot control, men har ikke spilt så lenge. Veldig tregt mot aggro dog.

Lenke til kommentar

Wow, entomb priest mot control virker sykt bra. Stjålet Tirion, Boom, Ysera osv. flere ganger nå og motstanderen gir ofte bare opp. Reaksjonen til hunteren når jeg stjal Highmanen hans glemmer jeg aldri  :D Ikke bare fjerner du den svære minionen, men du stjeler den også selv om du ikke får den i spill med en gang. Virker latterlig op mot control, men har ikke spilt så lenge. Veldig tregt mot aggro dog.

Eg møter jo nesten berre superaggropala for tida. (den som er meir aggro enn mysterious challenger også)., så eg kan ikkje forstå korleis du kan få det til? =)

 

Møtte en priest med entomb men han conceeda til slutt. Speler sjøl en heimelaga (ja, heimelaga) renolockdeck.

Lenke til kommentar

 

Wow, entomb priest mot control virker sykt bra. Stjålet Tirion, Boom, Ysera osv. flere ganger nå og motstanderen gir ofte bare opp. Reaksjonen til hunteren når jeg stjal Highmanen hans glemmer jeg aldri  :D Ikke bare fjerner du den svære minionen, men du stjeler den også selv om du ikke får den i spill med en gang. Virker latterlig op mot control, men har ikke spilt så lenge. Veldig tregt mot aggro dog.

Eg møter jo nesten berre superaggropala for tida. (den som er meir aggro enn mysterious challenger også)., så eg kan ikkje forstå korleis du kan få det til? =)

 

Møtte en priest med entomb men han conceeda til slutt. Speler sjøl en heimelaga (ja, heimelaga) renolockdeck.

 

Kripparrian laget seg et anti-paladin deck, priest med alt som finnes av removal, boardclears osv: 

 

SIer det fungerer relativt bra, så kanskje verdt å prøve ut? :)

Endret av UriasX
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...