Gå til innhold

Hearthstone-diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Unnskyld, men skal ikke Avenge (paladin secret) aktiveres på slimet som spawner fra Sludge belcher?

Opplevde nettopp at en Hunter tok livet at min Sludge belcher, men Avenge forble uaktivert (noe som kostet meg kampen).

 

Det er forresten helt forbanna sjukt irriterende å ha RNGeezus mot seg hver eneste kamp, når alt jeg skal er å vinne ÈN kamp med paladin for å få plass til ny quest...

Lenke til kommentar

Unnskyld, men skal ikke Avenge (paladin secret) aktiveres på slimet som spawner fra Sludge belcher?

Opplevde nettopp at en Hunter tok livet at min Sludge belcher, men Avenge forble uaktivert (noe som kostet meg kampen).

 

Det er forresten helt forbanna sjukt irriterende å ha RNGeezus mot seg hver eneste kamp, når alt jeg skal er å vinne ÈN kamp med paladin for å få plass til ny quest...

Nei så lenge sludge er den eneste minionen du har vil ikke avenge trigge, da den per definisjon ikke var på bordet da sludge døde.

Lenke til kommentar

 

Unnskyld, men skal ikke Avenge (paladin secret) aktiveres på slimet som spawner fra Sludge belcher?

Opplevde nettopp at en Hunter tok livet at min Sludge belcher, men Avenge forble uaktivert (noe som kostet meg kampen).

 

Det er forresten helt forbanna sjukt irriterende å ha RNGeezus mot seg hver eneste kamp, når alt jeg skal er å vinne ÈN kamp med paladin for å få plass til ny quest...

Nei så lenge sludge er den eneste minionen du har vil ikke avenge trigge, da den per definisjon ikke var på bordet da sludge døde.

 

 

Mener bestemt den gjorde det i kampen etter.

 

Men i tilfelle du har rett; hvordan er da logikken: en warlock jeg spilte mot fikk en slik 1/3 taunt som skader alle på bordet med 1. Den ventet på slimet før den gjorde skaden. Det var dog jeg som angrep i det tilfellet.

Lenke til kommentar

Ok. Men hva med med slimet og avenge da? Har det og noe med rekkefølgen å gjøre? 

Isåfall må jeg huske å spille i rett rekkefølge neste gang.

 

Men, jeg rundjulte en dragonpriest rett etterpå, så nå er alle glade og jeg har ledig plass til quest i morra.

Kjipt å få "win 5 tawern brawls"-questen sent på søndagen...

Lenke til kommentar

Ok. Men hva med med slimet og avenge da? Har det og noe med rekkefølgen å gjøre? 

Isåfall må jeg huske å spille i rett rekkefølge neste gang.

Det er ganske komplisert, hvis du vil ha detaljene foreslår jeg at du leser denne artikkelen: http://hearthstone.gamepedia.com/Avenge 

 

Kort fortalt så er det sånn at Avenge sjekker om det er andre minions i live umiddelbart når en minion dør, og før deathrattle effekter skjer. I ditt tilfelle var det altså ingen minions i live, fordi sludge var eneste minion. 

 

Derimot, hvis du har flere minions og spilt dem i riktig rekkefølge, kan avenge trigge på slimet fra sludge:

Du spiller sludge og deretter f.eks en knife juggler. Motstander skader sludge til 2 hp og bruker consecrate og begge minions dør. Det som vil skje da er at sludge dør først, og avenge sjekker for andre minions, men finner ingen fordi knife juggler er død, og slimet spawner (og juggler kaster en kniv). Deretter er det knife juggler sin tur til å dø, og avenge sjekker for levende minions og finner det spawnede slimet og avenge trigger på det.

 

Rekkefølgen på secret og minions har også noe å si:

 

 

 

Consider a Sludge Belcher dying while Avenge and Wisp are in play:
If Avenge was played before the Belcher, it will choose its target before the Belcher's Deathrattle summons a Slime, so the Wisp is the only choice for the buff.
 

If Avenge was played after the Belcher, the Slime will be summoned first and Avenge will randomly pick between valid targets, including the Slime.

 

Veldig interessant å grave seg ned i slike mekanikker synes jeg, og kan i noen tilfeller være forskjellen mellom tap og seier!

Endret av UriasX
Lenke til kommentar

Har hatt ubegripelig dårlige decks og uflaks i arena i det siste, har falt en hel win i average og er nå nede på 5.7 average wins. Har spillt alle klasser, inkludert et fantastisk 1-3 run med warrior, så det hjalp jo ikke så mye. Synes ofte jeg sitter og velger medllom pest og kolera i draft, og får ikke nøkkelkort som flamestrike i mage, der jeg ikke har fått tilbudet om en eneste flamestrike på de siste 6 mage draftene for eksempel...

 

Derfor var det veldig deilig å endelig få til et skikkelig run igjen, 11-3 med warlock og tapte siste kamp etter en jevn match som snudde da MCtech stjal min fullHP Kraken. Var ekstra stilig å komme så langt da jeg gikk 3-0 før det snudde til 3-2 og endre på 11-3  :w00t:

 

Deck:

 

F9jROgG.jpg

 

Denne gangen var det ingen spesiell MVP, de fleste kortene hadde sin funksjon og var nyttige. Hvis det skulle være et så tror jeg kanskje det ville blitt Mortal Coil, da folk virkelig ikke respekterer muligheten til å gjøre 1 skade på minions når de spiller mot Warlock. Å trekke et kort i tillegg er jo bare bonus!

 

Dårligste kortet var vel Demonwrath, men valgte dette tidlig i draftet da jeg har erfaring med å sjelden får AoE: Det gjorde allikevel nytten for seg i blandt og vant vel en kamp der jeg fikk skikkelig tableflip med det!

 

Et kort jeg ikke har tenkt mye på før er Dark Peddler. Det var helt drøyt bra, ikke bare gir det ekstra card draw, men det å kunne velge soulfire/power overwhelming/voidwalker/Mortal Coil avhengig av hva man trenger var utrolig bra! 

 

To refreshment vendors viste seg også å være kjekt, da det gav mulighet for litt aggressiv lifetap.

 

Håper det blir kortere til neste gang jeg får et decent deck igjen  :xmas:

Lenke til kommentar

Spiller Reno warlock for tiden. Morsomt med noe nytt og deilig å ha en ekstra stor sjanse mot aggro, men det skjer litt for ofte at jeg rett og slett trekker dårlig. Det blir litt for middels. Har til og med tapt mot aggro noen ganger, noe som er ekstra frustrerende, for du vet at det er kun pga uflaks. All healingen ligger i bunnen av decken..

 

Jeg kan lære meg mer teori og bli bedre på det meste i hs, men hvordan trekker du bedre åpningshender? Og bedre topdecking? Er ikke så lett det :hrm:

Lenke til kommentar

Har laga en egenkomponert Renodeck og spelt med i det siste. Og det er jo klart at enkelte ganger blir en frustrert over å ikkje få tak i heal før aggroen koster over deg, men eg må innrømme at det er lenge sia eg har hatt det så festlig.

 

Har testa mykje forskjellig wombocombo, men når ting drar seg ut med Renodecken, så er det heilt utrulig kor mykje saltystuff du klarer å dra ut på en kamp.

Eg har då healbot, Reno og Alextraza. (og duplicate secret). Har faktisk hatt hunters som sikkert har gjort 70-80 dmg til meg og så tapt. =)

Lenke til kommentar

Har laga en egenkomponert Renodeck og spelt med i det siste. Og det er jo klart at enkelte ganger blir en frustrert over å ikkje få tak i heal før aggroen koster over deg, men eg må innrømme at det er lenge sia eg har hatt det så festlig.

 

Har testa mykje forskjellig wombocombo, men når ting drar seg ut med Renodecken, så er det heilt utrulig kor mykje saltystuff du klarer å dra ut på en kamp.

Eg har då healbot, Reno og Alextraza. (og duplicate secret). Har faktisk hatt hunters som sikkert har gjort 70-80 dmg til meg og så tapt. =)

Regner med du også har echo og youthfull brew også da, for maksimal mengde heals ;)

Lenke til kommentar

 

Har laga en egenkomponert Renodeck og spelt med i det siste. Og det er jo klart at enkelte ganger blir en frustrert over å ikkje få tak i heal før aggroen koster over deg, men eg må innrømme at det er lenge sia eg har hatt det så festlig.

 

Har testa mykje forskjellig wombocombo, men når ting drar seg ut med Renodecken, så er det heilt utrulig kor mykje saltystuff du klarer å dra ut på en kamp.

Eg har då healbot, Reno og Alextraza. (og duplicate secret). Har faktisk hatt hunters som sikkert har gjort 70-80 dmg til meg og så tapt. =)

Regner med du også har echo og youthfull brew også da, for maksimal mengde heals ;)

 

Nei heilt over bord gjekk eg ikkje, men hadde vore artig og prøvd å dra det skikkelig ut med heals. køyrt inn illuminator og earthen ring i tillegg =)

Lenke til kommentar

 

 

Har laga en egenkomponert Renodeck og spelt med i det siste. Og det er jo klart at enkelte ganger blir en frustrert over å ikkje få tak i heal før aggroen koster over deg, men eg må innrømme at det er lenge sia eg har hatt det så festlig.

 

Har testa mykje forskjellig wombocombo, men når ting drar seg ut med Renodecken, så er det heilt utrulig kor mykje saltystuff du klarer å dra ut på en kamp.

Eg har då healbot, Reno og Alextraza. (og duplicate secret). Har faktisk hatt hunters som sikkert har gjort 70-80 dmg til meg og så tapt. =)

Regner med du også har echo og youthfull brew også da, for maksimal mengde heals ;)

 

Nei heilt over bord gjekk eg ikkje, men hadde vore artig og prøvd å dra det skikkelig ut med heals. køyrt inn illuminator og earthen ring i tillegg =)

 

Illuminator og Earthen blir nok overkill, du trenger tross alt litt minions til å motstå det han legger ut i starten også. Men ville testet med to pandaer og en echo, det fungerer ofte bra. Kan jo bruke panda på healbot osv også.

 

Kanskje legge inn Brann Bronzebeard også, healbot = 16 liv ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...