Gå til innhold

Snart kan du dele Steam-spela dine


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

E ikkje dette det Microsoft ville gjør me Xbox One, men alle hata det?

Men nå siden det e valve å steam så elska alle det.

E ikkje det litt dobbelt moralsk.

 

Steam har lenge fungert som en 100% digital plattform, og du har tydeligvis ikke skjønt hvordan Valve har fått dette til, og hvorfor folk aksepterer dette. Her snakker vi om å legge til en delefunksjon til noe som allerede fungerer digitalt, og det blir noe helt annet.

 

Steam har latterlige gode salg, og generelt lave priser. Konsoller er låste systemer, og prisene domineres av enten Sony eller Microsoft, i tillegg til at online-delen på konsoller stenges når de blir eldre, og nye konsoller lanseres. Kan du spille online på gamle Steam-spill? Ja. Fungerer online på eldre konsoller? Nei, de er stengt.

Endret av ^Th0mas^
Lenke til kommentar

E ikkje dette det Microsoft ville gjør me Xbox One, men alle hata det?

Men nå siden det e valve å steam så elska alle det.

E ikkje det litt dobbelt moralsk.

 

Litt av poenget med å faktisk kjøpe en konsoll kontra en PC er at konsoller fremdeles lar deg eie spillene dine. Om Microsoft hadde brutt igjennom med en 100% digital Xbox, så hadde jeg like gjerne gått for PC, fordi hele poenget med å kjøpe en konsoll ville vært vannet ut.

 

Xbox One blir trolig stengt om 15 år fordi konsollene ikke er bakoverkompatible. Det hadde blitt et problem med en digital konsoll. På Steam slipper man dette. Det jeg kjøper der fungerer forhåpentligvis om 50 år.

Lenke til kommentar

Dette er ganske kult, men blir litt ødelagt av at man ikke kan bruke det samme steam biblioteket samtidig. Hadde det vært sånn at hvis jeg lånte vekk biblioteket mitt for at en kamerat kunne spille CS:Go og jeg vil spille Dota2 samtidig, så går ikke det. Men jeg liker uansett ideen og det kan funke ganske greit.

Lenke til kommentar

Litt av problemstillingen ligger kanskje på det at de er livredde for å miste kontrollen. Derfor er en-maskinsautorisering den riktigste veien for Steam til at de ser at det går an å åpne litt opp. Det vil nok ta litt tid, men med litt godvilje og litt oppmuntring ved at mange nok ønsker seg det, så kan man jo en vakker dag se det lysne i skogen av "rettighets-trær".

Lenke til kommentar

Slik jeg ser dette, så sjekker alltid Steam-klienten hvilken PC-seriekode som har gjeldende kjørerettigheter. Det er alltid kun en PC som har gjeldende rettigheter, og om du vil bytte så pop'er det opp en melding, som du må klikke på før bytte kan skje.

 

Slik jeg ser er det gjeldende PC sin nettleser (browser) som styrer og overtar retten til å kjøre spill. Dette er en genial og enkel metode for Steam å begrense ulovlig bruk. Dersom de skulle gå utover dette begrensede systemet som i dag gjelder, så vil de måtte ta ekstra mange hensyn. Det blir gjerne for kompliserende for Steam å skulle endre på mer enn det de nettopp har gjort.

 

Steam ser ut til kun å ha endret på at 2 brukere kan være gyldige basert på en-brukermodellen som de allerede har etablert seg for lenge siden. Værre forklaring tror jeg ikke man behøver å tegne seg.

Lenke til kommentar

Mange som misforstår hva dette er ja.

 

Dette er ikke sammenlignbart med hva som skulle komme til XBO med neste genrasjons tjenesten familiy shareing, dette er som den eksisterende løsningen man har på xbox 360 med XBLA-spill.

 

Det er fortsatt bra at det kommer, og det er jo veldig bra som de som deler pc(selv om jeg trur det er ganske få som gjør det her i norge).

Lenke til kommentar

E ikkje dette det Microsoft ville gjør me Xbox One, men alle hata det?

Men nå siden det e valve å steam så elska alle det.

E ikkje det litt dobbelt moralsk.

 

MS sin variant skulle bli enda bedre, en av dine venner kunne spille samtidlig som deg. Da kan man spille coop med bare en kopi. Det ser ut som MS kommer likevel med den tjenesten etterhvert. Gleder meg til det.

Bra at Velve gir oss ting vi har lyst på. Dette er en veldig fin tjeneste!

Lenke til kommentar

 

Spørsmål. Om jeg autoriserer en som ofte hacker i spill. F.eks er han bannet fra de fleste call of duty spill p.g.a. ting som aimbot og wallhack. Om han hacker i spill han låner av meg gjennom dette deleprogrammet, vil jeg da kunne bli påvirket?

Trur Valve tar med dette i betraktning. Og berre for seie det, folk som spiller med aimbots er dumme i hue ettersom det da ikkje er vitsen å spille spillet.

 

"Ja hei eg skal ha ein gitar som spiller seg selv" (dumt eller?)

Lenke til kommentar

@ Øystein Furevik

 

Syns du skal forandre teksten din for du er heilt på bærtur med denne delinga du skisserer her.

 

Steam sin FS lar deg dele spill på eigers PC. Dvs at du kan la andre spille dine spill på din PC utan at dei møkker til dine spill-prestanda for å seie det pent.

 

Flott for ein familie som vil at barna skal dele på ein PC. Flott for par som vil dele ein PC. For folk flest er PC'r er stort sett privat og denne tjenesten vil ikkje forandre stort for min del.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...