Gå til innhold

Grand Theft Auto V: Forhåndsbestilling og leveringstidspunkt


Anbefalte innlegg

Kan bekrefte at Grand Theft Auto V sendes mandag 16/9. Har snakket med den norske leverandøren som bekrefter at ALLE norske nettbutikker (og verden forøvrig) må vente til mandag før de kan sende ut.

 

Hvis noen butikker sier at de sender ut tidligere så skyldes det mangefull info hos kundebehandler.

 

Mvh Hauk

Gamezone.no

 

PS: Gamezone sender alle GTA med A-Post, som i 95% av tilfellene blir levert av Posten dagen etter. Dermed vil de aller fleste som har forhåndsbestilt hos oss få spillet til lanseringsdagen tirsdag.

hva med oss i nord norge? vi har ikke sjans

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hva med oss i nord norge? vi har ikke sjans

 

"Alle europeiske nettbutikker har fått strenge krav fra Rockstar om å ikke sende ut spillet før mandag 16/9.

Vi vil ha en spesialsending som går fra vårt lager på lørdag til de stedene som Posten trenger to dager på å levere til for å sikre at alle som forhåndsbestiller har spillet til lansering 17/9. J"

Lenke til kommentar

 

"Alle europeiske nettbutikker har fått strenge krav fra Rockstar om å ikke sende ut spillet før mandag 16/9.

Vi vil ha en spesialsending som går fra vårt lager på lørdag til de stedene som Posten trenger to dager på å levere til for å sikre at alle som forhåndsbestiller har spillet til lansering 17/9. J"

tviler på det, sikkert bare for at folk ikke skal cancelle

Lenke til kommentar

tror du virkelig rockstar sier "vær vennlig å ikke send ut før den 16, da blir vi glad"?

 

de sier nok "hvis vi får høre at dere har sendt ut før den 16 så svartelister vi dere, så dere aldri får selge spillene våre igjen".

 

Nuvel, dine fantasier stemmer nok ikke helt med virkeligheten. At det kommer en klar beskjed i fra R* om at blir spillene sendt ut før avtalt tid kan det komme reaksjoner tviler jeg ikke på.

Jeg tviler sterkt på det at R* setter en hel kjede på svarteliste slik som du driver å fabler om, men heller setter opp prisen fra seg selv/sin eksportør til denne kjeden. Alternativet er at denne kjeden må betale en bot for å ha sendt ut X antall kopier før avtalt tid.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL

Spill med release på en tirsdag pleier å bli sent ut på fredagen slik at man vanligvis har det i postkassen på lørdag/mandag. Standarden hos nettbutikkene er å levere i postkasse en dag eller to før release-dato, da blir det bråk når de går bort fra dette og risikere å ikke engang klare å levere på tirsdagen.

Lenke til kommentar

Yes, men det har vært kjent en stund at R* krevde dette fra hele UK. Man behøver ikke å ta hardt i for å anta at dette kanskje gjelder flere steder noe jeg også påpekte for noen sider siden. Derfor har det vært popcorn-tid for mange når vi leser at "bestill der eller kjøp her så får du det til release fordi de sender det på fredag" osv.

 

Pokker finnes ingen pop-corn smiley her jo :(

 

*edit: ha ha bra bilde, gtamann. Sjefen min sa til meg at han visste hva som skjedde 17 september og at han forventet at jeg sov om natta og ikke var "syk" de følgende dagene..

Endret av Ham 550
Lenke til kommentar

Jeg har forhåndbestillt på Komplett.no

Og på mine sider står det at forventet sendedato er den 13.

Kan jeg stole på dette?

Hvis den ikke blir sendt før mandag, så vil jeg sansynlig ikke få den før onsdag.

Og da vil jeg heller avbestille, og heller kjøpe digital utgave.

Det ville og vært kjekt å slippe å sette inn plata hver gang :tease:

 

Men hvor mye vil spillet koste på PS Store? 599?

For siden den kostet 449 på Komlett, så vil 599 være i det meste laget og. :hmm:

Lenke til kommentar

Jeg har forhåndbestillt på Komplett.no

Og på mine sider står det at forventet sendedato er den 13.

Kan jeg stole på dette?

Hvis den ikke blir sendt før mandag, så vil jeg sansynlig ikke få den før onsdag.

Og da vil jeg heller avbestille, og heller kjøpe digital utgave.

Det ville og vært kjekt å slippe å sette inn plata hver gang :tease:

 

Men hvor mye vil spillet koste på PS Store? 599?

For siden den kostet 449 på Komlett, så vil 599 være i det meste laget og. :hmm:

 

Huske på at Komplett tar betalt for å sende det til deg også, er vel rundt 30-60kr? Elkjøp sender gratis...tips bare :)

Lenke til kommentar

 

Huske på at Komplett tar betalt for å sende det til deg også, er vel rundt 30-60kr? Elkjøp sender gratis...tips bare :)

Jeg bestillte andre ting samtidig tidligere, derfor betaler jeg ikke noe ekstra for frakten av spillet nå.

Men om forskjellen kun er 50,- og om jeg kan spille natt til den 17, så frister det nesten mer å avbestille fra Komplett egentlig. Om Komplett sender spillet på mandagen, så vil jeg sikkert ikke få spillet før på onsdagen i 13-14 tiden. Spørsmålet er selvsagt om Komplett sender det på fredagen eller mandagen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...