Gå til innhold

Samsung Galaxy Note 3 tråden


Mr Pepe

  

202 stemmer

  1. 1. Skal du ha deg Note 3 ?

    • Ja
      154
    • Nei
      48


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har nylig kjøpt meg Note 3. De siste dagene har jeg reagert litt på at den sluker batteri iforhold til hva min Note 2 gjorde.

 

Idag plugga jeg telefonen ut av ladern rundt 06:30. Har knappt brukt telefonen og nå (12:35) har den bare 55% batteri igjen.

 

Er det noe jeg må de-aktivere i instillinger eller en app som gjør det? Noen forslag?

 

 

Begynte å tenke over det etter jeg kjøpte S-view cover til den. Men det er vel kanskje bare en tilfeldighet? Sjekker at skjermen forblir av med jevne mellomrom

.

 

 

Kim

Endret av keemobe
Lenke til kommentar

Prøv å avslutt unødige bakgrunnsprosesser, og datatjenester du ikke bruker. Nettverk over 4G drar mye strøm, så surfer du mye prøv å koble til trådløst nett, sett at det er et sikkert nettverk. Prøv også å holde blåtann, satellitt-tjenester på et minimum. Det kan også hjelpe å deaktivere tilpasset skjermmodus under innstillinger > enhet > skjerm.

 

Du kan også aktivere strømsparing i nedtrekksmenyen eller innstillinger.

 

Hjelper ingenting av dette kan du se hvilken applikasjoner som trekker strøm under innstillinger å eventuelt deaktivere disse. I noen tilfeller hjelper det også å sette telefonen i fabrikkmodus og starte på nytt.

 

Batteriet på min Note 3 varer i tre dager under moderat bruk, så batteriet skal vare betraktelig lenger enn noen timer.

Lenke til kommentar

Fikk den til å bli vanlig igjen nå. Vet ikke helt hva som slukte batteriet. Takk for tipsene!

Jeg har hatt problemer med alle mine siste Samsung produkter ( Note 2, S4 og nå Note 3) hvor Android OS sluker batteri. Jeg har aldri klart å lokalisere problemet, men vet at en restart av telefonen vil løse problemet :) Pleier bare å ta en rask "restart" sånn annenhver dag :) Tar jo ikke mange sekundene med en Note 3 ;)

Lenke til kommentar

Fikk min nye SG Note 3 i dag, og er sånn passe fornøyd. Det er tre saker med SG Note 3 som ikke jeg blir klok av. Det gjelder skjermen. Hvordan skjuler man klokke på låst skjerm ? Tastaturet, hvorfor fungerer ikke S pennen på tastaturet når man vil skrive for hånd ? Da er det meldinger, og dokumenter det ikke fungerer. Får ofte opp feilen Samsung tastatur stoppet. På min gamle S G Note 2, kunne man velge enten tastatur vanlig og bruke S pennen og skrive med. Kanskje jeg burde gå tilbake til IOS7 ? Dessverre har ikke IOS7 de smarte funksjonene som Android har. Ettersom jobben krever det, så er det veldig smart med Android og synke mot Google Disk slik Windows brukere kan ha glede av.

Lenke til kommentar

Nei, ikke gå tilbake til iOS 7. Det er lite intuitivt og gammeldags. Note 3 er en svært god telefon.

 

Hva gjelder å skrive rett på skjermen fungerer dette uten problemer på min Note 3. Både i epost, tekstmeldinger, internett og søk, etc. Trykk den lille knappen på venstre side av mellomromtastet på tastaturet for å aktivere. Har ikke opplevd noen programstopp ved bruk av håndskrift. Har du prøvd å starte enheten på nytt?

Lenke til kommentar

Fikk min nye SG Note 3 i dag, og er sånn passe fornøyd. Det er tre saker med SG Note 3 som ikke jeg blir klok av. Det gjelder skjermen. Hvordan skjuler man klokke på låst skjerm ? Tastaturet, hvorfor fungerer ikke S pennen på tastaturet når man vil skrive for hånd ? Da er det meldinger, og dokumenter det ikke fungerer. Får ofte opp feilen Samsung tastatur stoppet. På min gamle S G Note 2, kunne man velge enten tastatur vanlig og bruke S pennen og skrive med. Kanskje jeg burde gå tilbake til IOS7 ? Dessverre har ikke IOS7 de smarte funksjonene som Android har. Ettersom jobben krever det, så er det veldig smart med Android og synke mot Google Disk slik Windows brukere kan ha glede av.

 

Det er et problem med håndskrift via tastaturet. For å rette på dette, må du gå inn på Google Play. Søke på "Samsung Keyboard Note 3". Oppdater denne. Med en rask restart etter denne, så virker tastaturet igjen :) (Liten blemme ifra Samsung der)!

Lenke til kommentar

Har aktivert den lille knappen, som viser symbolet T og med penn. Men så skjer det ikke noe når jeg skriver på feltet med S pennen. Har startet enheten to ganger uten hjelp, og jeg tror kan være en feil i selve programmet som styrer tasturenheten. Trolig kan det også være maskinvare feil. Jeg skal sjekke opp med de jeg kjøpte den av. Men dessverre tviler jeg om de klarer hjelpe meg. Det kan også være at den kanskje ikke er aktivisert. Ikke vet jeg, men tror ikke det. Funnet ut hvordan man skjuler klokka på låst skjerm ?

Lenke til kommentar

 

Det er et problem med håndskrift via tastaturet. For å rette på dette, må du gå inn på Google Play. Søke på "Samsung Keyboard Note 3". Oppdater denne. Med en rask restart etter denne, så virker tastaturet igjen :) (Liten blemme ifra Samsung der)!

Tusen takk for det du. Da tester jeg dette. Kommer tilbake mer når dette er gjort :-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...