Gå til innhold

Hvilke sikkerhets progammer trengs?


Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har en pc hvor jeg har Norton Internet Sicurity paa. Saa leser jeg noen steder at jeg ogsaa burde ha spyware og malware remover, mens noen steder staar det at det ikke trengs naar man har et antivirus program.

 

Kunne noen fortalt meg hva jeg burde ha i tillegg til NIS og hvis du har noen forslag til gode gratis programmer?

 

takk saa meget

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Malwarebytes er et av de beste men i free versjon så funker ikke sanntidsscanningen så det blir et kriseverktøy hvis man ikke kjøper det. Det er uansett fint å ha for å kjøre en scann hvis man har mistanke da Antivirusprogrammer ikke alltid finner malware.

 

Kripos malwaredritten som verserer klarer ikke antivirus å finne mens Malwarebyte finner det og fjerner det.

 

Eller så har du SpyBot Search and Destroy som er et greit malwareprogram, selv om jeg kun bruker det for TeaTimer funksjonaliteten som er et veldig godt verktøy hvis du skjønner hvordan det funker.

Endret av vidarkri
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
  • 4 uker senere...

Malwarebytes Anti-Malware går for å være et av de aller beste -- om enn ikke det beste -- programmet for å fjerne malware, men kun kjøpeversjonen gir sanntidsbeskyttelse.

 

Gratisversjonen er god på å rense opp etter du har blitt infisert, men i mine øyne er det definitivt bedre å forhindre en infeksjon i å inntreffe enn å prøve å rense og rydde opp etter en infeksjon når du allerede er infisert. Vanlige infeksjoner for tiden gjør ofte uopprettelig skade, og det hjelper lite med aldri så gode verktøy til å fjerne infeksjoner når Windows-installasjonen eller filene dine er ødelagte.

 

MBAM koster kun et par hundrelapper for en livstidslisens, og anbefales på det sterkeste.

 

Det beste er ikke gratis, og jeg kan ikke anbefale noen å kjipe seg på det området.

 

Bedre å være proaktiv enn reaktiv, som jeg har sagt flere ganger her på forumet i dag... :-)

 

Lykke til!

/undix

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...