Gå til innhold

Nå er? Windows 8 større enn Apples operativsystem


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det jeg egentlig lurer på er hvordan i all verden Windows XP har så stor andel.

 

Men igjen så er vel dette helt sikkert medregnet skoler sine gamle slitne PCer som kun kan kjøre XP \ NT 5.x ?

 

... og bedrifter. Det er ikke nødvendigvis bare enkelt å oppgradere noen hundre tusen PCer over natten.

 

For bedriften handler det fort om økonomi, hvorfor bytte ut noe som fungerer? Å "oppgradere for å oppgradere" er noe man gjør som privatperson. ;)

Lenke til kommentar

Startknapp er å regne som bagateller. Startmenyen er et irritasjonsmoment, muligens tilvendingssak. Men jeg har personlig ikke noe belegg for å hevde at W8 er et dårlig OS utifra ytelse o.l.

Men det er et OS som Microsoft bruker i sin kampanje for å få verden over på smarttelefon og nettbrett ("Microsofts kamp mot pc'en slik vi kjenner den").

 

Min personlige oppfatning er at W8 er et hån mot seriøse desktop brukere. Apper f.eks. har ingenting på en stasjonær/laptop å gjøre. Ren provosering.

 

Hvis jeg ønsker mobiltilpasset OS kjøper jeg da heller smart telefon eller nettbrett. Personlig finner jeg det frekt å dytte simple ting utviklet for relativt svake plattformer på ordentlige Pc'er.

 

Kall det en prinsippsak eller hva som enn faller naturlig. Jeg holder meg i hvert fall langt unna nyere windows versjoner enn W7 inntil videre.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Eg skjønner ikkje kvifor kalle klager på Windows 8, det funket feet, det er forsåvidt ganske raskt og tar deg faen meg ikkje lang tid å sette deg inn i. Det er som å begynne på eit nytt OS. Det er alltid noe å pirke på, ingen os er feilfrie , men det er ingenting gale med windows 8 :p

Eg liker det mye bedre enn windows 7, selv om 80% av alt er forandre :p

 

eg bare følte eg måtte dele det siden det sto windows 8 :p, the only reason I had :p

 

Jeg er helt enig med deg ;) Laptopen min ble faktisk raskere også ;) Når jeg installerte W7 i fjor sommer på laptopen måtte jeg bruke 4 timer på og finne drivere. Men på W8 så slapp jeg det ;) Har hatt W8 i snart et år og jeg er kjempe fornøyd ;) Folk må lære seg shortcut koder ;)

Lenke til kommentar

Jeg er helt enig med deg ;) Laptopen min ble faktisk raskere også ;) Når jeg installerte W7 i fjor sommer på laptopen måtte jeg bruke 4 timer på og finne drivere. Men på W8 så slapp jeg det ;) Har hatt W8 i snart et år og jeg er kjempe fornøyd ;) Folk må lære seg shortcut koder ;)

Og dette mener du ville vært anderledes dersom f.eks. "metro" delen ikke hadde vært en del av W8??

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Folk kjøper MAC for en av to grunner, eller begge:

De er ute etter designstatus.

De har ikke peiling på PCs GUI-logikk.

 

GUI til PC har blitt mer simplifisert de siste 10årene, allikevel finner man forsatt designfilosofi fra win 3.1. ...Kanskje navnet sier alt "windows"....

Lenke til kommentar

Den øker i alle fall sakte.

 

Windows_adoption.jpg

 

 

kn7jGTe.png

 

Mye av dette skyldes PC-markedets fall mens tablets holder på å mette markedet. Men det forklarer ikke Windows 7's raske spredning. Windows 7's raske spredning forklares med at markedet tok bedre i mot Windows 7 og Windows XP enn de gjorde med Windows 8 og Windows Vista.

 

install-130902.jpg

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dette er bare tvangssalg! At alle nye PCer erlevertt med MS Windows er jo bare helt utrolig sett ut fra et konkurranseperspektiv.

 

Så selv om de fleste sitter på gjerdet og venter på et bedre alternativ enn Windows 8, og PC-salget derfor stuper dramatisk, så er det alltid noen som bare _må_ ha en ny PC, og da får MS et ufrivillig bidrag til Win8-statistikken. Trist.

 

Det burde være forbud mot å levere PC med operativsystem.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det burde være forbud mot å levere PC med operativsystem.

 

Forbudt er vel en litt drøy måte å skulle påvirke hardwareprodusentene.

 

Det er tross alt en litt tryggere følelse å selge noe som har en supportavtale, enn noe man må lete diverse internet-forum for svar på, selv om det også gjerne gjelder Windows etterhvert.

 

Med Windows er det vel en kort periode med support levert sammen med produktet, er det ikke vel? Og man kan betale for å utvide den vil jeg også tro, men den er tilgjengelig.

 

Nå mener jeg ikke med dette at forbrukeren har så enormt stor glede av support'en, men for produsenten av hardware kan det jo være en betryggende ting å selge noe som er gjennomtenkt også på supportsiden.

 

Jeg tipper Linux og diverse alternative OS må gjøre enda bedre tilpassninger enn det de har kommet opp med til nå. GUI er jo ikke så værst på Linux, men GUI dekker ikke alle operasjoner som kan komme til å bli nødvendig på Linux, så der har man nok en liten utfordring. I Windows er det stort sett dekning gjennom et GUI for operasjoner, selv om det også der finnes et og annet som krever "command prompt".

Endret av G
Lenke til kommentar

Grunnen til 7s suksess: Parties!

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=1cX4t5-YpHQ#t=46

 

Kan hende de heller ikke har vært like flinke til å true de ansatte til å være superentusiastiske denne gangen ...

http://www.youtube.com/watch?v=TSAXEVXvNz8&feature=player_embedded

 

"I. LOVE. THIS. COMPANY."

Endret av hardrock_ram
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...