Gå til innhold

Nå er? Windows 8 større enn Apples operativsystem


Anbefalte innlegg

Nå sammenligner jo denne artikkelen Apple vs Microsoft, og sist jeg sjekket gjelder dette for begge to.

 

Det gjør det, men når man ser på volumet av kunder de respektive har, slår statistikken plutselig veldig ut i favør av en av dem.

 

Poenget mitt var vel egentlig at Windows 8 bare selger godt fordi de tvinger det på folk. :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er ganske utrolig at bruken av Windows XP er fremdeles så stor. Det må sies å være en av de mer velykkede operativ systemene til Microsoft.

Windows XP er også den versjonen av Windows som har "regjert lengst". Lansert i 2001, etterfulgt av Vista (- say no more -), og det var egentlig først med lanseringen av Windows 7 i 2009 at vi fikk en bedre Windows-versjon enn XP. Det er 8 år med salg av Windows-lisenser, det, mot 2-3 år mellom lanseringen av andre versjoner av Windows.

 

[edit: Vista SP2 var egentlig ganske OK, men det hadde "feil navn"; folk "visste" på forhånd at Vista var noe ræl. Da Microsoft lot folk prøve det "nye" operativsystemet med kodenavn Mojave, så var de langt fleste positive til det de opplevde. Og desto mer overrasket da de fikk høre at det egentlig var Vista de hadde brukt.]

Endret av nebrewfoz
Lenke til kommentar

Windows Vista og Windows 7 ... de to likeste OS`ene i MS historie. Det er kidz her på forumet som nekter for det. Sier litt om hvor mye diskusjoner her er verdt ...

Ja, men da passer jo ikke det der med "annenhver Windows-versjon er dritt" og de greiene der, da?

 

[Jeg gleder meg forøvrig til utrullingen av iOS 7 - da blir det leven, da.]

Lenke til kommentar

 

 

Gamle damer klarer også helt fint å bruke Linux - men det er ikke et bra argument for hvorfor et OS øker markedsandelen.

 

Det er nok som Heilage sier, at Win8 OEM har har bidratt til å øke markedsandelen.

Det var ikke ment som et argument. Morsomt at du sier det fordi jeg forsøkte å lære samme damen Ubuntu, men det gikk ikke gjennom.

Min gamle mor taklet ikke Windows, det gikk ikke gjennom. Ubuntu gikk derimot fint. Det er forskjell på folk, også de eldre tydeligvis.

Lenke til kommentar

 

 

Det er ganske utrolig at bruken av Windows XP er fremdeles så stor. Det må sies å være en av de mer velykkede operativ systemene til Microsoft.

Windows XP er også den versjonen av Windows som har "regjert lengst". Lansert i 2001, etterfulgt av Vista (- say no more -), og det var egentlig først med lanseringen av Windows 7 i 2009 at vi fikk en bedre Windows-versjon enn XP. Det er 8 år med salg av Windows-lisenser, det, mot 2-3 år mellom lanseringen av andre versjoner av Windows.

 

[edit: Vista SP2 var egentlig ganske OK, men det hadde "feil navn"; folk "visste" på forhånd at Vista var noe ræl. Da Microsoft lot folk prøve det "nye" operativsystemet med kodenavn Mojave, så var de langt fleste positive til det de opplevde. Og desto mer overrasket da de fikk høre at det egentlig var Vista de hadde brukt.]

Vista hadde en del unødvendige irritasjonsmomenter.

( alt maset om du virkelig ville gjøre endring for den minste ting )

 

w8 har også en del irritasjonsmomenter .

Det er metro menyen.

Man jobber på en pc , ikke telefon

 

så her her morosoft endre det fordi de kan , ikke for det var nødvendig.

Munne man heller ikke lat tingene være mere valgfrie ?

 

For finne noe i et menyvalg trenger man ikke å bruke hele skjermen

Da er man tilbake til 90tallet da doshell var alternativet til windows

 

Når jeg tenker meng lit om så kunne Microsoft ha gjort metro menyene like elegant som i ms-doshell

Lenke til kommentar

Jeg er helt enig med deg ;) Laptopen min ble faktisk raskere også ;) Når jeg installerte W7 i fjor sommer på laptopen måtte jeg bruke 4 timer på og finne drivere. Men på W8 så slapp jeg det ;) Har hatt W8 i snart et år og jeg er kjempe fornøyd ;) Folk må lære seg shortcut koder ;)

Yup, den einaste negative sidene eg ser på er :

Det med at vist man har musen sine i hjørner så vil den "Start" ikonen dukke opp, kan være irriterende :p

eller det faktumet at det er litt vanskeligere å finne seg frem ettersom det er nytt for deg :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...