Gå til innhold

Canal Digital "oppgraderer" med lavere hastighet og høyere priser?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har snakket med de og de sier det stemmer at vi som har 70/10 må betale mer enten vi oppgraderer eller nedgraderer.

 

Han jeg snakket med var enig i at det ikke var helt bra og oppfordret meg til å skrive en klage epost hvor jeg tok det opp. Hvis mange nok klager per brev eller epost endrer de nok på det. Jeg sendte de en epost hvor jeg gav uttrykk for at jeg var temmelig provosert.

 

Om klagene ikke fører frem vil jeg gå ned til 25/5 og jeg sa opp mitt CMore Total abonnement idag i ren irritasjon, men kanskje noen synes jeg overreagerer... :) De skal ihvertfall ikke tjene mer på meg med dette.

Endret av nilsch
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Jaha .. Dette er jo meget spesielt.

 

Andre tilbydere oppgraderer jevnlig hastigheten uten at det påvirker den månedlige kostnaden.

Men nå skal vi altså få 20Mbps mindre, til en høyere pris? Evt betale mye mer for litt ekstra som vi faktisk ikke trenger. Jeg har ikke noe behov for 100Mbit .. 70Mbps holder lenge for min del.

 

Unnskyld språket, men hva faen er dette for noe tull? Det er jo helt baklengs.

 

Akkurat nå bekymrer det meg at vi bor i Norge, der alle finner seg i alt staten og statlig eide selskaper påtvinger oss. Hadde dette vært i feks Frankrike, hadde det blitt ramaskrik og boikott.

 

Noen som vet hva forbrukerkjøpsloven sier om økte priser samtidig som tilbudet blir dårligere?

 

Om dette kun gjelder nye kunder, så kan jeg til en viss grad skjønne det. Det blir opp til enhver om de inngår en avtale, uansett hvor dårlig.

Men at eksisterende kunder skal måtte betale mer for mindre, er uholdbart. Spesielt i et marked der normen er jevnlige oppgraderinger av hastighet til samme pris.

 

Om dette er tilfellet, skal jeg ta en prat med de andre som sitter i styret for borettslag her i byen, og få dem til å gå sammen om å gi CD et ultimatum.

Vi er ganske så mange boenheter, og akkurat nå frister fiber fra Skagerak (Altiboks)

 

På tide med en avstemning og FB-gruppe?

 

Kanskje hw.no kunne tatt opp saken? Jeg ønsker et svar fra CD, der de forsvarer den nye pris/hastighetspolitikken.

 

Har de lov til å gjøre dette? Gi oss mindre og ta mer betalt?

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Jeg har allerede klagd og mottatt dette svaret fra CD:

 

 

--------------------

Hei, Takk for din henvendelse

Alle eksisterende bredbåndskunder hos Canal Digital har fått endret sin hastighet f.o.m 20.08.2013. Dette fordi vi har fått en ny bredbånsportefølje hvor vi kan tilby kundene 3 forskjellige produkter, bredbånd25, bredbånd50 eller bredbånd100. Super70 ble i sin tid lansert som et kampanjeprodukt, som var lavt priset. Til sammenligning har Giga (100) ligget på 999 kroner i måneden og Mega (25) 547 kroner i måneden. Kunder som ikke ønsker å betale 100 kroner mer i månden for Bredbånd 100 kan velge å nedgradere til Bredbånd 50.




Med vennlig hilsen
Canal Digital Kabel-TV AS

 

---------------

 

Det er vanskelig å kalle dette for god kundebehandling. :grumpy:

Endret av aam01
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg synes da at alle tilbydere av adsl og mobiltjenester later til å drive med slik prispolitikk.

 

Det normale er å skape et nytt produkt som er vesentlig billigere og så drite i å informere kunder med gamle abb. at de kan spare penger på og bytte.

 

Jeg har sagt opp mange abb etter slike oppdagelser.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

De unnskylder 70/10 prisen og hastighet med at det var bare kampanjepris - men hvor står i så fall det?

Jeg ble ikke informert om dette den gangen. Finner heller ikke noe her. Nå får alle e-post i morgen elns om at de er satt til 100/10 og det med 120 elns dyrere - men man kan nedgradere til 50/10, men fortsatt må man betale 20,- kr MER for nedgradering fra 70/10 til 50/10. Samtidig reklamerer de med "Nå øker vi hastighetene!" (100/10 hadde de jo også før, men til annen pris) - så dette er meget dårlig og villedende markedsføring.

Lenke til kommentar

Jeg har heller ikke mottatt noen informasjon om at det var en kampanjepris. Mistenker at det er for å helgradere seg forbrukerrettslig sett.

 

Jeg skal kontakte forbrukerrådet for å høre om det faktisk er lovlig å automatisk overføre kunder til et langt dyrere abonnement som er litt bedre hvor eneste mulighet vi har for å ikke få forhøyet pris kun gir oss 30% av hastigheten vi har i dag.

 

Håper flere klager til Canal Digital og kontakter forbrukerrådet, så kanskje vi kan beholde det abonnementet vi har i dag.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Nå er det vel fri prissetting på varer og tjenester her i landet. De fleste varer og tjenester bruker faktisk å øke i pris (uten av at det ser ut til å bli noe ramaskrik av den grunn). Om dere mener produktet blir for dyrt så bytt til en annen leverandør, det er slik fri konkurranse fungerer. Money Talks

Lenke til kommentar

Nå er det vel fri prissetting på varer og tjenester her i landet. De fleste varer og tjenester bruker faktisk å øke i pris (uten av at det ser ut til å bli noe ramaskrik av den grunn).

 

Bredbånd derimot bruker å gi stadig mer båndbredde for omtrent samme pris.

Problemet med å bytte leverandør, er at det i realiteten ikke er noen konkurranse om mange kunder.

 

Enten godtar man tilbudet, eller så får man et mye dårligere et via ADSL e.l.

 

Jeg er enig i at leverandørene må få prise som de vil. Responsen fra kundene vil avgjøre om det lønner seg.

Lenke til kommentar

... Om dere mener produktet blir for dyrt så bytt til en annen leverandør, det er slik fri konkurranse fungerer. ...

Problemet er heller det at de fleste byer i Norge har svart/hvitt inndeling av kunder.

CD / Get har der jeg bor satt seg ned og fordelt nabolagene mellom seg.

"En til deg og en til meg".

I mitt nabolag er det Get som eier kabelnettet.

Om man skal bytte til et annet abonnement(der jeg bor) er det da snakk om linje via Telenor sitt kobbernett - Et nett som gir maks 8 ned og 0,6 opp - noe som for meg er alt for lite til mitt bruk.

 

Har flere gang kontaktet både kommunen, Telenor og andre lokale nettleverandører ang. utbygging av fiber evt. fornyelse av kobbernettet, men så langt har ingenting skjedd.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

OK guys, jeg har Super 70 her jeg leier, og denne nyheten er også dårlig for meg selv om jeg snart skal flytte: CD er de som tilbyr nett dit jeg flytter.

 

For moroskyld sjekket jeg nå speedtest.net om hastigheten har gått ned til 50mbit enda... Noen andre som har prøvd det..? :p

Mitt resultat er nemlig 359mbit ned!!!!!!!?????

:ph34r::scared:

post-26064-0-43730800-1377164252_thumb.jpg

Endret av [-GoMp-]
Lenke til kommentar

Da var klage sendt, tviler på at det hjelper, men det er i alle fall bedre enn å gjøre ingenting. Varselet i tillegg styrelederen i borettslaget, kanskje man kan få formidlet litt misnøye den veien også. Spesielt hvis dette stemmer for borettslags avtaler:

De som tidligere hadde produktene «Mini» og «Midi» vil fra 1. oktober overføres til Bredbånd 25. Disse vil se en kraftig oppgradering av Internett-hastigheten sin, men må til gjengjeld betale henholdsvis 152 og 52 kroner mer hver måned.

for jeg vet at mange i vårt borettslag har mini, og de blir neppe begeistret for å betale mer.

 

Noen andre som har prøvd det..? :p

Jeg testet Itavisen sitt speedometer i går, og der fikk jeg 102 Mbit. Hver gang jeg har testet min linje har det ligget ca på den hastigheten jeg skal ha (Super70), avvik på +- 1-2Mbit. Endret av Crowly
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...