Gå til innhold

Canal Digital "oppgraderer" med lavere hastighet og høyere priser?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

De som reagerer på måten de har gjort det, bør vel poste dette hos forbrukerombudet.

 

"Ønsker du å klage på ulovlig markedsføring, telefonsalg, uadressert reklame, negativt salg eller urimelige avtalevilkår i forbrukerkontrakter?"

 

Denne bør vel være ganske aktuell på negativt salg f.eks. Mange nok som levere klage, dess større sjanse for at det blir fortgang på avgjørelse på om de vil forfølge det eller ei

Endret av KarpeSkrotum
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

De som reagerer på måten de har gjort det, bør vel poste dette hos forbrukerombudet.

 

"Ønsker du å klage på ulovlig markedsføring, telefonsalg, uadressert reklame, negativt salg eller urimelige avtalevilkår i forbrukerkontrakter?"

 

Denne bør vel være ganske aktuell på negativt salg f.eks. Mange nok som levere klage, dess større sjanse for at det blir fortgang på avgjørelse på om de vil forfølge det eller ei

 

Done! Takk for tipset. Håper mange nok gjør det.

 

Selv vil jeg gjerne beholde Super 70.

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar

tabell1-2.jpg

 

Før betalte jeg 329 kr for super 70, nå må jeg betale 120 kr mer for 100/10 eller 20 kr mer for 50/10

 

Hva faen? For noe tull , her skal det klages.

 

Her er kopi av faktura da jeg bestilte super70, det står ingen steder " kampanje "

 

55285.jpg

 

har sendt klaage til analdigital og til forbrukerombudet.

Endret av **********
Lenke til kommentar

Og om så det ikke var et kampanjeprodukt, hva gjør forskjellen?

I praksis ingen ting, de tar bort ett produkt uansett. Problemet er hvordan de fremstiller ting. Hvis de har behov for å øke prisene så bør de være ærlig på det. Etter at det kom en haug med klager på hvordan Super70 kundene følger seg behandlet, prøver de å unnskylde seg med at det kun var ett kampanje produkt, noe som kun var ment å vare en begrenset periode (slik jeg oppfatter det). Dette er i beste fall mangelfull informasjon siden produktet ble lansert i 2011, eller i verste fall en ren løgn. Hvem liker uærlige selskaper?
Lenke til kommentar

fikk svar fra dem nå

 

 

Takk for din henvendelse

Vi beklager det dersom du opplever vår relansering av vår bredbåndsportefølje som negativ.

Bakgrunnen for endringen er at vi ønsker å gi kundene våre det enkleste og beste bredbåndsproduktet til en konkurransedyktig pris, som ivaretar våre kunders behov og kapasitet. Sammenlignet med markedet i dag vil våre kunder få et svært prisgunstig produkt.

Det at prisene også endrer seg, kommer som er følge av at vi nå har 3 høyhastighetsprodukter vi tilbyr, Bredbånd 25 til kroner 399,-, Bredbånd 50 til kroner 499 og Bredbånd 100 til kroner 599,-

Super70 var i utgangspunktet lavt priset I forhold til våre egne produkter og markedet generelt.
Til sammenligning har Giga (100) ligget på 999 kroner i måneden og Mega (25) 547 kroner i måneden.
Kunder som ikke ønsker å betale 100 kroner mer i månden for Bredbånd 100 kan velge å nedgradere til Bredbånd 50.
I begge tilbudene som vil tjenestene fra T-WE være inkludert.

Vi viser også til abonnements vilkårene, punkt 6:

https://kabel.canaldigital.no/Kundeservice/Abonnement-og-avtaler/Abonnementsvilkar/

CD har rett til å endre priser og andre vilkår. Når endringene er av en viss betydning og til ugunst for Kunden, skal CD varsle Kunden via brev eller epost, og senest en måned før endringen trer i kraft. Kunder som ikke ønsker å godta slike nye vilkår kan, med mindre endringen skyldes endringer i offentligrettslige regler, vederlagsfritt heve avtalen med øyeblikkelig virkning. Ved betaling eller bruk av Tjenestene etter at endringene har trådt i kraft, anses Kunden å ha akseptert endringen.

Brev er på vei til alle våre kunder i skrivende stund.

 

1 måned før ja, nå har jeg da ikke fått noe brev. Nå vet jeg ikke hva dem tenker med "Ved betaling eller bruk av Tjenestene etter at endringene har trådt i kraft, anses Kunden å ha akseptert endringen." Sefølgelig blir internett brukt dagelig. Jaja vi får vel bare leve med det

Endret av **********
Lenke til kommentar

Du vil få et brev - tror det gjelder fra 1 oktober, så de har fortsatt noen dager igjen på å sende beskjed.

 

Personlig tror jeg nok jeg vil endre ned til 25 - det spilles mest på nettet og det er ikke mye nedlasting som skjer egentlig, så det store behovet er der ikke - ikke så stort at jeg er villig til å betale. 70/10 til 329 mnd var greit nok. Men vil ikke betale mer. Så når de senker hastigheten til 20 kr mer, så blir det ikke aktuelt for meg.

 

At de unnskylder dette i at det er kundens behov og kapasiteten - det er litt bullshit. Det er DE som utvikler seg og tilbyr nye tjenester som T-WE mm, som krever kapasitet og som dekker noens behov. Personlig trenger vi ikke å ha arkiv over alt som går på TV, eller kunne starte når vi vil det - så avhengig er vi ikke av TV.

Dessverre har vi vel bare 2/1 hastighet gjennom det vi betaler for i husleie, og det blir litt i minste laget, så må nok betale for 25. 2/1 i en avtale idag er jo også bare bullshit, spesielt når de selv argumenterer med kapasitet og behov. Merksnodig at de ikke her har økt den til 10/2 elns uten tillegg

Lenke til kommentar

Virker som det er har blitt en liten trend dette her. Gi kundene et dårligere tilbud for samme eller høyere pris, og rettferdiggjør det med at det blir "enklere for kundene". Ren bullshit fra ende til annen spør du meg, og akkurat det samme som Netcom gjorde tidligere. (Det CD gjorde er faktisk enda verre)

 

Personlig har jeg et sterkt hat mot Canal Digital som selskap. Har opplevd dårlig kundeservice, dårlige internett-ytelse og utrolig mye styr med kanaler som faller ut og slutter å fungere.

 

Er heldig nok til å bo svært nær en av Nextgentels basestasjoner, og får langt raskere og mer stabilt nett fra de enn jeg gjorde noen gang fra CD, og også billigere.

 

Skal si opp TV-abonnementet så fort bindingen er ute.

Endret av Jakoozie
Lenke til kommentar

Dessverre har vi vel bare 2/1 hastighet gjennom det vi betaler for i husleie, og det blir litt i minste laget, så må nok betale for 25. 2/1 i en avtale idag er jo også bare bullshit, spesielt når de selv argumenterer med kapasitet og behov. Merksnodig at de ikke her har økt den til 10/2 elns uten tillegg

I borettslagene er det ofte vanskelig å få gjennomslag blant beboere for "høye" fellesutgifter til internett. Mange eldre eller folk som bruker det lite er ikke interessert i å finansiere dette for resten. Så det er sjelden ISP sin feil at fellestilbudet er såpass lavt. Man betaler jo uansett for det, bare gjennom husleien med noen få % kvantumsrabatt, istedenfor til ISP, så disse kollektivavtalene har egentlig ikke så mye å si som mange blir lurt til å tro. Man bør ikke velge høyere hastighet enn man trenger fordi det er rabatt i borettslaget siden man uansett betaler for det.

Endret av Ziff
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har vært ganske fornøyd med ytelsen fra CD, og jeg har hatt det på flere steder jeg har bodd. Jeg har kanskje vært heldig, og ikke bodd altfor langt unna basestasjoner.

 

Jeg er dog ikke fornøyd med at jeg blir satt opp i hastighet for en hundrelapp ekstra i måneden uten å få beskjed om det. Her jeg bor har jeg valget mellom ADSL fra diverse tilbydere og CD, og da er egentlig valget enkelt for min del, siden jeg er avhengig av litt hastighet opp.

Lenke til kommentar

I borettslagene er det ofte vanskelig å få gjennomslag blant beboere for "høye" fellesutgifter til internett.

Poenget var at 2/1 idag er steinalder i forhold til slik internett og tjenester har utviklet seg. Så etter min mening er det underdimensjonert i forhold til et minstemål på hva som bør kunne tilbys i slike avtaler. Heller det enn å la 100 bli såpass senket i pris. Eksempel er min far, som har 2/1, for han mener han ikke trenger mer - det tar en evighet mange ganger å oppdatere OS mm, slike ting han bør/må gjøre, men som kanskje endel driter i pga det er så tregt - ikke bra.

 

Jeg er dog ikke fornøyd med at jeg blir satt opp i hastighet for en hundrelapp ekstra i måneden uten å få beskjed om det.

Du har denne hastighet-økning gratis nå. Du vil få beskjed fra de og da velger du selv om du vil gi de beskjed om å senke eller ei. Gir du ikke beskjed, SÅ vil du få økt pris ifra 1 oktober

Endret av KarpeSkrotum
Lenke til kommentar

 

Poenget var at 2/1 idag er steinalder i forhold til slik internett og tjenester har utviklet seg. Så etter min mening er det underdimensjonert i forhold til et minstemål på hva som bør kunne tilbys i slike avtaler. Heller det enn å la 100 bli såpass senket i pris. Eksempel er min far, som har 2/1, for han mener han ikke trenger mer - det tar en evighet mange ganger å oppdatere OS mm, slike ting han bør/må gjøre, men som kanskje endel driter i pga det er så tregt - ikke bra.

 

Joda, men som sagt så kan er det jo noe man betaler for likevel, så trenger han mer så bør han gå opp et hakk. Han betaler allerede for 2Mbit/s, bare at man mentalt sett lurer seg til å tro at det er "gratis". For min del, jeg trenger 10-20Mbit/s så hadde jeg brydd meg fint lite om borettslaget hadde 0, 2, 5, eller 10Mbit/s inkludert. Jeg betaler uansett for det på en eller annen måte. Det er bare de som trenger nøyaktig det avtalen inkluderer som får fordelen av å ha en fakturaoppføring mindre i nettbanken.

Lenke til kommentar

Jepp, endret ned til 25/5 her nå. Blir vel bare en 60,- kr mindre å betale enn hva jeg betalte for 70/10, men det er uansett 60,- kr mindre for dem(enn de fikk fra meg på 70/10). Bruker sjeldent noe mye av linja, så de hadde lite å tape på å fortsette 70/10, men nå taper de litt i alle fall - jeg kutter ned av prinsipp.

Endret av KarpeSkrotum
Lenke til kommentar

CD hadde tidligere ett abonnement kalt Maxi (25/5), det forsvant eller ble erstattet av Super70 (uten at CD ga beskjed til kundene om at Super70 var billigere enn Maxi, i alle fall ikke de jeg kjenner eller meg selv). Maxi abonnementet har ingenting med Komplett Maxi avtalen å gjøre. Borettslaget ditt har nok en Komplett Mini avtale (du har en 2/1 linje inkludert i felles utgiftene/"husleia"). Du har nå blitt oppgradert til 100/10 og vil dermed måtte betale 449,- fra 1 oktober hvis du selv ikke nedgraderer hastigheten.

--

 

Jeg nedgraderte nettopp til 25. Oppgraderte fra Maxi til Super70 kun fordi jeg ikke så noen grunn til å betale mer for mindre. Jeg var fornøyd med 25 og har neppe behov for mer, så med de endringene de nå innfører så er det like greit å gå tilbake (siden jeg er bundet til CD via borettslaget).

Endret av Crowly
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg bor i et borettslag og hadde 70/10 til 329,-/mnd. Nå så sjekket jeg min kommende faktura og den var da på 449,-/mnd.

Går du inn på "Min side" (når du er innlogget), står det velkommen *navnet ditt* - kundenr og linjen under står Avtaletype: Komplettavtale med Mini (f.eks og regner med det er det du har)

Endret av KarpeSkrotum
Lenke til kommentar

I borettslagene er det ofte vanskelig å få gjennomslag blant beboere for "høye" fellesutgifter til internett. Mange eldre eller folk som bruker det lite er ikke interessert i å finansiere dette for resten. Så det er sjelden ISP sin feil at fellestilbudet er såpass lavt. Man betaler jo uansett for det, bare gjennom husleien med noen få % kvantumsrabatt, istedenfor til ISP, så disse kollektivavtalene har egentlig ikke så mye å si som mange blir lurt til å tro. Man bør ikke velge høyere hastighet enn man trenger fordi det er rabatt i borettslaget siden man uansett betaler for det.

Synes eldre helt fint kan spleise på internett for oss. Vi spleiser jo på NRK for dem så :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...