Gå til innhold

The Elder Scrolls Online satser på abonnementsordning (Mac, PS4, Windows, XOne)


Anbefalte innlegg

Håper en kan gi blaffen i lvling som vi kjenner det og bare hopper rett på endgame. Er det MMOs handler om uansett, og på den måten kan en gå rundt i verden akkurat som en ønsker selv, slik Skyrim handler om.

 

Vel SWTOR sitt sterkeste kort er jo historien gjennom lvling da etter at man har nådd max lvl er jo MMO bare en endeløs ferd gjennom grinds grinds og stadig mer grinds. Spiller ingen rolle om du spiller pvp eller pve det er grinds uansett. ..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

IGNorance har da skrevet en artikkel om prisen og grunnen til at det ble slik det ble, Prisen er 15$, til norsk er det 90,- ikke uvanlig.

 

Grunnen for denne betalings metoden var for å ikke måtte endre på noe og eller ofre endringer, det er vel en del av deres visjon.

 

 

 

Kort artikkel, men gir en liten forklaring på hvordan det vil fungere.

Lenke til kommentar

Jeg synes faktisk det er lovende at de tør satse på abonnement. Det betyr at de har stor tro på spillet, og er villige til å satse mye penger på det, noe som forhåpentligvis betyr at spillet blir veldig bra.

 

Når jeg ser på bølgen av gratis-spill på markedet for tiden, så utgis det alt for mange halvferdige og lettvinte spill, spill jeg aldri ville betalt penger for å kjøpe/spille uansett. Er glad utgiverne av TESO ikke går med planer i den retning.

 

At SWTOR og TSW kutta ut abonnement ganske raskt, er ikke overraskende. Ingen av spillene var spesielt gode spill, begge slet med mange dårlige designvalg, og jeg synes til og med spillene oppleves som ganske halvhjertede forsøk. TSW kunne/burde vært et strålende solospill, mens SWTOR opplevde jeg som fullstendig sjelløst.

 

Når selv spill som LOTRO og Rift må gå F2P, så sier det seg selv at det er svært få spill som kan overleve på abonnement i det lange løp. Kanskje TESO er ett av de få, kommer an på om de leverer et spill som fortjener abonnenter.

 

Er spillet bra nok, har jeg ikke problemer med å betale hundre kroner i måneden for det, men det er riktig som folk sier, ganske få er nok villige til å abonnere på to eller flere spill samtidig.

 

Uansett, er kvaliteten på TESO på nivå med hva de leverer med Skyrim, så tror jeg dette spillet kan leve med abonnement i mange år.

Lenke til kommentar

Mener de heller burde ha F2P opp til lvl X. type low lvl.

Så en kan ihvertfall prøve ut spillet før man bestemmer seg for å invistere :p

Sånn at man kan fort vite om det er noe som passer smaken eller baken.

 

Uansett, er spillet bra så har jeg ingen problemer med månedsbetaling.

 

MEN HÅPER INDERLIG AT RASENE IKKE ER FACTION LOCK.

Vil helle værve meg til alquida enn å spille for Aldmeri Dominion!

Lenke til kommentar

Det finnes jo ikke et bra mmorpg siden World of Warcraft kom, så det er jo ikke rart utviklere må ty til F2P for at produktet deres skal overleve. Elendige mmorpg spill som mangler kvalitet over hele linja.

 

Mmorpg spill idag som er laget for et publikum som ikke vil betale en mnd pris og som er villig til å betale ekte penger for en haug med forskjellige idiotiske ting i spill er ikke spillere som bruker måneder og år på å gjøre alt som finnes og perfeksjonere spille stil og utstyr.

 

Alle disse elendige F2P mmorpg spillene er ikke noe core eller hardcore mmorpg spillere investerer år i. Spill som startet som P2P har vært middels til dårlige spill, og at nå nye "joy ride" mmorpg spillere ikke kan forstå at et skikkelig kvalitets mmorpg spill krever en jevn sikker inntekt er desverre et stort problem.

 

Det jeg håper nå er at spillet er så bra at alle dem millioner av dedikerte mmorpg spillere hopper inn i spillet og at spillet ikke må strippes ned og forandres for casual spillere.

Endret av _LarZen_
Lenke til kommentar

Som en kamerat (hardcore MMO-fyr) skrev på facebook:

 

"The Elder Scrolls Online game will not only require you to purchase the game itself; you'll also have to subscribe to a minimum fee of £9 a month... It'll ALSO have micro-transactions.
And this game also brings nothing new to the MMO table. Everything it promises to produce is present in pretty much every MMO to date.
It's pretty much going to be like Skyrim, but with all the details of an online RPG that made you turn to Skyrim in the first place.

All in all, this entire game is essentially ZeniMax Online Studios taking Bethesda's writing team's hard-earned effort, and charging you for it.

This game will flop so hard."

Lenke til kommentar

Det kan være greit med mikrotransaksjoner, men kun om det er kosmetiske ting, ikke den typiske kjøp 240 diamanter for ekte penger for å få mer inventory plass. Og gjenta det 3-4 ganger for å låse opp alle.

 

Eller betal 300 diamanter for å kjøpe health potion som er bedre en normale og som du må ha om du skal gjøre et skikkelig stort raid.

 

Og ikke minst få melding på skjermen hver gang du logger på at nå er X på tilbud og kjøp ditt og datt nå før det er for sent. Overalt så blir en gjort oppmerksom på at du må kjøpe ditt og datt for å få ting, hvor i P2P spill så er det ting du faktisk må jobbe for å få.

 

At en nå får RPG elementene som har gjort Skyrim til et av tidenes beste RPG spill men nå i et vesentlig større univers og at en nå kan spille samens med andre mennesker er ikke det samme som å starte opp Skyrim. Det synes jeg er en veldig snodig måte å se ting på ifra han vennen din...

 

Men det er mange meninger rundt dette, dem jeg vet som spiller endel F2P spill i forskjellige sjangere så er det kun spill som har mulighet for kosmetiske transaksjoner. Dem som spiller litt av dem andre F2P spillene gjør det for å slå ihjel tid mens dem venter på noe nytt å spille...det er ikke slik at dem bruker mye tid eller noe penger på disse.

 

Det går for min del også..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...