Gå til innhold

Valget 2013: Arbeiderpartiet (Ekstra)


Anbefalte innlegg

Hvorfor kan vi ikke ha folkeavstemming om såpass store grafsinger i lommeboka og personvernet som DLD og NRK-lisens på alt av utstyr for alle over 16? AP fremstår som ekstremt udemokratiske.<br><br>

Island og Sveits har folkeavstemminger om slike ting, hvorfor ikke vi? Hvorfor ikke kjøre det via Altinn f.eks.

 

La røkla styre med politikk? Er du gal? Da vil de jo ta helt gale besluttninger. Er ille nok at de skal få velge hvilke klovner som skal inn i manesjen på Stortinget hvert fjerde år.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den urdårlige retorikken og bortforklaringer er jo det værste med å lytte når en AP-politiker får anledning å tale på TV.

 

Jensemann er jo den som er flinkest i å dra noe ut så lenge at man har glemt hva man startet å snakke om. Han graver og sniker og graver og sniker seg unna et hvert spørsmål som krever et vettugt svar. God dag mann økseskaft, er Jens sin retorikk!

Endret av G
  • Liker 9
Lenke til kommentar

En annen teknikk som ikke er særlig hyggelig som Jensemann benytter seg flittig av, til og med på Stortinget (spørretime der hvor det forventes svar fra sittende), det er:

 

Når han har forberedt seg som alle andre politikere på hvilke svar han skal gi andre, så leverer han kun det og ingenting annet. Alt annet han prater om er bare fyllmasse som ikke gir noe svar på noenting. Dette er en mann som plager lytterne, enten det er politikere på Stortinget eller vanlige lyttere til TV-sendinger. Det er til å spy av ja. Godt sagt.'

 

Nå likner det jo på det forrige innlegget mitt. Men, i spørretimen kan han ikke kose seg og vri seg så lett unna som han kan i TV-sendingene. Så da gjelder overnevnte teknikk til det fulle for Jensemann. Mannen svarer rett og slett ikke på spørsmål han får, men serverer det han ønsker å si at var veldig viktig å poengtere. Og det er alt det som han syns er det gode Arbeiderpartiet har utført allerede.

 

Jeg sikter litt til kreftpasienter og helseløftet som ble diskutert på Stortinget. Til å spy av!

Endret av G
  • Liker 7
Lenke til kommentar

Herregud, sykt å lese kommentarene her. Virker som om ingen bryr seg eller vet om noen andre saker enn overvåkning. Jeg er selv i mot den nye åndsverksloven men jeg kan ikke forstå hva som får folk til å reagere ved nsa/dld. Dette er jo offentlig, og vil kun bli brukt mot terrorisme og kriminalitet. For meg er det helt greit så lenge INGEN private selskaper eller privatpersoner får innsyn på noen måte, og det ikke blir utvidet til å brukes mot småting som mobbing eller for å spore folk som skulker fgtj osv.

Kan noen forklare meg hva som er problemet uten konspirasjoner og noia?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har lite tro på at Arbeiderpartiet snakker sant om forskjellig. AP vrir og vender på det meste de har lyst å få til å høres bedre ut, selv når det er åpenbart at de vil bli tatt med buksa nede, så prøver de seg i det lengste.

 

Se bare på kåtheten til Jensemann f.eks. omkring krigshelter hvor normalt kongen skulle vært mannen som tar seg av den biten.

Endret av G
Lenke til kommentar

Vurderer å stemme Senterpartiet, da det er de som ser ut til å ha de beste meningene helhetlig sett, Et minus er selvfølgelig at de sikkert teamer seg opp med AP igjen... syntes forøvrig at AP var rimelig greit før DLD, og når jeg leser denne artikkelen blir jeg bare dårlig:(

 

Med tanke på DLD, Snowden og IT generelt er det vel best å stemme Piratpartiet eller Rødt, kanskje Venstre, Piratpartiet har veldig mye bra, har mest problem med navnet, bytt navn!!! Har vert tilhenger av Rødt lenge, mest for at de holder andre i ørene og er et mer seriøst parti enn de fleste, men synes de er... heummm la oss si for radikale i noen saker. Venstre har de rette meningene ang. personvern, det meste andre er jeg uenig i...

Lenke til kommentar

<p>Herregud, sykt å lese kommentarene her. Virker som om ingen bryr seg eller vet om noen andre saker enn overvåkning. Jeg er selv i mot den nye åndsverksloven men jeg kan ikke forstå hva som får folk til å reagere ved nsa/dld. Dette er jo offentlig, og vil kun bli brukt mot terrorisme og kriminalitet. For meg er det helt greit så lenge INGEN private selskaper eller privatpersoner får innsyn på noen måte, og det ikke blir utvidet til å brukes mot småting som mobbing eller for å spore folk som skulker fgtj osv.<br><br>

Kan noen forklare meg hva som er problemet uten konspirasjoner og noia?</p>

 

Problemet er blant annet, at vi har et rettsprinsipp om, at vi er uskyldige til det motsatte er bevist. Dessuten skal det en sterkt begrunnet mistanke om alvorlige lovbrudd til, før politiet kan få tillatelse til overvåking.

For øvrig vil jeg si det, at så lenge det ikke finnes en slik sterkt begrunnet mistanke, vedkommer det absolutt ingen hva som foregår innenfor mine fire vegger!

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Herregud, sykt å lese kommentarene her. Virker som om ingen bryr seg eller vet om noen andre saker enn overvåkning. Jeg er selv i mot den nye åndsverksloven men jeg kan ikke forstå hva som får folk til å reagere ved nsa/dld. Dette er jo offentlig, og vil kun bli brukt mot terrorisme og kriminalitet. For meg er det helt greit så lenge INGEN private selskaper eller privatpersoner får innsyn på noen måte, og det ikke blir utvidet til å brukes mot småting som mobbing eller for å spore folk som skulker fgtj osv.

 

Kan noen forklare meg hva som er problemet uten konspirasjoner og noia?

 

Alle har jo en eller to saker som er viktigst for seg. For meg så er det med persornvern ganske viktig og jeg mener at den frykten for terror er blåst opp til himmels. Det er mye mer sannsynlig å bli drept av en bil, og jeg tipper at sjansen for å ble drept av en terrorist er ganske langt ned på listen over mulige døds årsaker.

 

Etterhvert som det blir mer og mer overvåkning så vet jeg hva som skjer er fascisme. Det er mange eksempler i historien der staten kom på ville veier og jeg mener det er bedre å ha et mer åpent samfunn og ta en risk der en å gå mot et lukket samfunn som til slutt ender med fascisme og et dystopi.

 

Makt går til hode til mennesker, og det er slik det starter. Nei, men bare litt mer, vi overvåker litt mer, det er ikke så farlig. Før de vet hva som har skjedde så har de blitt korrupte og gale etter mer makt og kontroll.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Får lyst til å dunke hode i tastaturet når jeg leser dette. De blir ingen stemme til AP fra meg.

 

 

Her er min favoritt

Selv har jeg ikke noe imot at regjeringen har kontakt med Hamas.
Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar

<p>Herregud, sykt å lese kommentarene her. Virker som om ingen bryr seg eller vet om noen andre saker enn overvåkning. Jeg er selv i mot den nye åndsverksloven men jeg kan ikke forstå hva som får folk til å reagere ved nsa/dld. Dette er jo offentlig, og vil kun bli brukt mot terrorisme og kriminalitet. For meg er det helt greit så lenge INGEN private selskaper eller privatpersoner får innsyn på noen måte, og det ikke blir utvidet til å brukes mot småting som mobbing eller for å spore folk som skulker fgtj osv.<br><br>

Kan noen forklare meg hva som er problemet uten konspirasjoner og noia?</p>

Klarer du virkelig ikke å se for deg de utallige scenarione hvor ett overvåkningssamfunn kan bli ett problem? Tar du virkelig de frihetene du har som en selvfølge? Trenger ikke å se lenger enn til Kina, Nord-Korea og USA for å se drakoniske myndigheter som mer eller mindre herjer med sin egen befolkning slik det passer dem. Overvåkning er ett problem, fordi man har aldri 100% kontroll på "overvåkerene". Informasjon kan havne i feil hender, eller rett og slett brukes ondt av myndigheter om politikken for å gjøre det er tilstede. Attentat på dissidenter og ingeniører i land som er i strid med ett annets land interesser osv er noen eksempler. Du kan jo se for deg ett land som har dødsstraff mot homofile også overvåker alt borgere gjør på nettet. Kunne blitt en fin blodfest av det. Nå er det ikke slik i Norge og vi kan være glade for at vi lever i ett land som respekterer menneskerettigheter. Når det er sagt, så kan tidsånden som finnes i befolkningen i dag, fint forandre seg om 100 år. Det er rett og slett prinsippielt viktig at det alltid finnes en grense og balanse mellom personvern og overvåkning av befolkningen.

 

Ser du skriver du er imot den nye åndsverksloven. Hvordan ville du likt å bli tatt i å ha brutt åndsverksloven for å ha lasta ned en del album med musikk og så endt opp med å måtte betale 15000$ per sang eller fengsel fordi myndighetene overvåka internett aktiviteten din? Er det ett samfunn du vil leve i?

Endret av Allostasis
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Herregud, sykt å lese kommentarene her. Virker som om ingen bryr seg eller vet om noen andre saker enn overvåkning. Jeg er selv i mot den nye åndsverksloven men jeg kan ikke forstå hva som får folk til å reagere ved nsa/dld. Dette er jo offentlig, og vil kun bli brukt mot terrorisme og kriminalitet. For meg er det helt greit så lenge INGEN private selskaper eller privatpersoner får innsyn på noen måte, og det ikke blir utvidet til å brukes mot småting som mobbing eller for å spore folk som skulker fgtj osv.

 

Kan noen forklare meg hva som er problemet uten konspirasjoner og noia?

 

Nei. DLD vil brukes konstant mot alle uskyldige borgere. Det er innføring av total overvåkning på hele befolkningen.

 

Hvordan det kommer til å misbrukes i framtiden er det umulig å si, for når rammeverket er kommet i bruk, vil det også nødvendigvis være noen som vil være i posisjon til å titte på dataene som det lagrer. Deres motivasjoner vet du faktisk ingenting om. Det eneste du vet er at de som har makt til det, har bestemt at alle uskyldige skal overvåkes.

 

Prinsippene er det som er viktig å beskytte, ikke praktiske retningslinjer for hvordan det som er innsamlet skal benyttes akkurat nå.

Endret av tommyb
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...