Gå til innhold

«Bombesikkert» at PS4 kommer før jul (PS4)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ok, hva angår den nye Microsoft-konsollen:

 

Det betyr ingenting hvilket språk den støtter når den leveres Norge, det er min mening. En liten firmware-oppdatering kan lever norsk når det er klart, og i mellomtiden kan nordmenn fint greie seg med engelsken, det er bare å spørre far og mor om litt oppstartshjelp det for minsten.

 

Tviler dog at jeg noen gang kjøper denne Microsoft-konsollen. PS4 skal garantert innom forhåndslistene for min del !!!

Lenke til kommentar

Det betyr ingenting hvilket språk den støtter når den leveres Norge, det er min mening. En liten firmware-oppdatering kan lever norsk når det er klart, og i mellomtiden kan nordmenn fint greie seg med engelsken, det er bare å spørre far og mor om litt oppstartshjelp det for minsten.

 

Nå har det seg sånn at omtrent alle utenfor Norden tror vi er dårlige i engelsk.

Var i England i ferien og folk ble overasket når jeg sa vi var fra Norge og kunne så godt engelsk. Jeg forklarte dem at det er ikke så rart, i og med at vi ikke dubber engelske filmer (like overasket her og), så får vi gode engelskkunnskaper.

Så om andre ikke-engelsk talende land i/og Europa trenger eget språk på systemet, så trenger vi det og (i følge Microsoft).

Endret av Space Core
Lenke til kommentar

Om jeg ikke hadde visst bedre skulle man tro XBL og XBO er på vei ut av skandinavia? Det er jo en katastrofe å ikke sørge for at XBO er klar til å ligge under juletreet i 2013. Mulig jeg sletter hele forhåndsbestillingen og kjøper et prisnedsatt pakketilbud på XBO+FM6 ved en senere annledning.

 

Språkproblemer
Forsinkelsen skal angivelig ikke skyldes mangel på nok enheter, men på grunn vanskeligheter med å oversette innholdet på konsollen til de lokale språkene.
Både menytekst og stemme-kommandoer må oversettes, og det er naturlig å anta at det er sistnenvte som har vært det største problemet.

 

Man skal jaggu høre mye tøv før ørene faller av. Dette kunne de sørget for i etterkant i en oppdatering. Tull!

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Er vel ikke bare språk som er nevnt som grunn. Også avtaler med lokale sammarbeidspartnere. Det er greit å ha på plass ved lansering.

 

Og dette var også en overraskelse for MS? Dette er unnskyldninger som baserer seg på at dette er ett slags nyoppstartet selskap som adri har lansert haedware før, eller at MS plutselig har blitt ekstremt inkompetente. Jeg tviler på at noen av delene er fakta. Om tilgang på konsoller ikke var noe problem, så burde vi se rikelig med konsoller når det lanseres, og ikke noen tomme lager, de hadde jo tross alt nok både til landene som nå ble utsatt og de som ikke ble utsatt (påstår de). Jeg tviler på det blir realiteten

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar

nei, det er ikke mulig. derimot blir det etterhvert flere spill som kan lastes ned. (kjøpes)

 

Her må jeg korrigere litt: Første del av svaret ditt er mangelfullt, mens den andre delen er feil.

 

Ut fra hva Sony har fortalt oss vil PS3-spill ikke være kompatible med PS4, så du kan ikke spille dem på den konsollen. I 2014 vil det amerikanske markedet (og bare det markedet i første omgang) få tilgang til streamingtjenester gjennom Gaikai, et cloud-basert system Sony kjøpte opp for noen år siden. Gaikai vil i begynnelsen tilby streaming av "utvalgte PS3-titler".

 

I Norge kan du anta at vi neppe kommer til å få denne tjenesten før 2015. Da vil du trolig kunne spille nøye utvalgte PS3-titler ved å stream dem fra Gaikai-serverne gjennom PS4. Dette vil ikke gi den samme opplevelsen som å spille direkte på en PS3 da du vil oppleve mer latency (signalene må jo overføres over Internett) og vil neppe ha samme oppløsning/framerate.

 

Med andre ord: Den beste løsningen for å spille PS3-spill vil alltid være en PS3. PS4 vil over tid kunne tilby et litt dårligere alternativ. Med mindre det lages faktiske ports av PS3-spill (noe som Sony ikke har nevnt med et eneste ord så langt) slik som f.eks. God of War-collection som ble portet til PS3 fra PS2, så vil du ikke kunne kjøpe og laste ned disse spillene.

Endret av TiLT42
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639

Og den korrekte får vi vite i dag. Blir slutten av oktober.

Kan ikke komme så fort! Da blir jeg bare sittende og grine av glede, og da er det et helsikken å se noe på skjermen!

 

Aldri fornøyd :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...