Gå til innhold

Mulig og importere Xbox one?


Ultrabad

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvordan er det med garanti når man bestiller fra Microsoft Store i Tyskland?

 

Var inne på sidene deres i helga jeg å, hadde jeg vist at de hadde på lager - og at jeg ville fått den iløpet av uka om jeg bestilte, så hadde jeg lett gjort det..

 

Håper du får sendingsbekreftelse ila morgendagen GreenEye !

Håper jeg også! Deler infoen så fort jeg får den :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dette har nok blitt besvart tidligere, men hvordan blir det å forholde seg til norsk lov og 5 års reklamasjonsrett på konsoller bestillt fra Tyskland? Har MS ett eget opplegg for dette?

Må få avklart dette en gang for alle.

 

Noen slang ut en link hvor man kunne registrere konsollen sin hos MS også, men alle disse trådene går helt i surr hos meg.

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Dette har nok blitt besvart tidligere, men hvordan blir det å forholde seg til norsk lov og 5 års reklamasjonsrett på konsoller bestillt fra Tyskland? Har MS ett eget opplegg for dette?

Må få avklart dette en gang for alle.

 

Noen slang ut en link hvor man kunne registrere konsollen sin hos MS også, men alle disse trådene går helt i surr hos meg.

Registrerte meg helt greit her: https://myservice.xbox.com/nb-NO/Pages/Welcome.aspx

 

Xbox One serienummer finner du ved å gå til Games&Apps, Settings og System/Console Info.

 

Både konsollen og kinect har ''Standardgaranti: Utløper feb 19, 2016'' for meg etter registrering.

Lenke til kommentar

Mala; Hvor har du bestilt spill i fra og hvor mye måtte du gi? (Irriterer meg fortsatt grønn over at jeg ikke bestilte Xbox One før helga for var i Liverpool i helga å kunne jo kjøpt med spill derfra!!)

 

Bestilte i fra amazon.co.uk, og med express levering kom det på totalt rett over 1100-, for Dead Rising 3 og Forza 5 :) Men planen var jo ikke å bestille konsoll fra Tyskland i utgangspunktet, men nå ble det slik i ettertid. Så er vel billigere det ettersom det er gratis frakt mener jeg, hvor raskt du får det aner jeg ikke.

Lenke til kommentar

 

Bestilte i fra amazon.co.uk, og med express levering kom det på totalt rett over 1100-, for Dead Rising 3 og Forza 5 :) Men planen var jo ikke å bestille konsoll fra Tyskland i utgangspunktet, men nå ble det slik i ettertid. Så er vel billigere det ettersom det er gratis frakt mener jeg, hvor raskt du får det aner jeg ikke.

 

Hvor raskt leverte de fra amazon? Ser de trekker i fra britisk moms når du skal betale men da regner jeg med at du må betale norsk moms når du mottar varen? (selger Battlefield 4 til £39.17, nettprisen der var £47.99)

 

Men de legger jo ikke på prisen om du endrer fra standard levering til ekspress levering? hmm

Endret av GreenEye
Lenke til kommentar

 

Hvor raskt leverte de fra amazon? Ser de trekker i fra britisk moms når du skal betale men da regner jeg med at du må betale norsk moms når du mottar varen? (selger Battlefield 4 til £39.17, nettprisen der var £47.99)

 

Men de legger jo ikke på prisen om du endrer fra standard levering til ekspress levering? hmm

Når du kjøper fra de, trekker de ifra sin egen moms og legger til norsk når du går til checkout (husk å velge Express levering). Med express levering betaler du 25% av varens verdi (norsk moms) direkte til dem, slik at de ordner med norsk moms for deg. Så det du betaler for er varen+frakt+norsk moms.

 

Det vil si at du slipper å ordne med noe som helst moms etter du har mottatt varen. Eneste som sikkert skjer er at du mottar et brev i ettertid som beviser at moms er betalt.

Lenke til kommentar

Når du kjøper fra de, trekker de ifra sin egen moms og legger til norsk når du går til checkout (husk å velge Express levering). Med express levering betaler du 25% av varens verdi (norsk moms) direkte til dem, slik at de ordner med norsk moms for deg. Så det du betaler for er varen+frakt+norsk moms.

 

Det vil si at du slipper å ordne med noe som helst moms etter du har mottatt varen. Eneste som sikkert skjer er at du mottar et brev i ettertid som beviser at moms er betalt.

 

 

 

Takk for svar!

Veit du hvor raskt de leverer? (østlandet)

Endret av GreenEye
Lenke til kommentar

Snakket med kundeservice igjen i dag. De forteller at de fortsatt har Xbox One på lager og de fortalte meg at jeg vil mest sannsynlig få tilsendt sendingsbekreftelse enten i kveld eller i morgen tidlig :)

Hvor kan du snakke med kundeservice?

Håper også jeg får sendingsbekreftelse enten i kveld eller imorgen - bestilte noen litt senere på dagen, så håper ikke jeg må vente til 16. desember

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...