Gå til innhold

Beskytte seg mot innbrudd


ltdata

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Om du skal være lenge borte så er det jo greit og si ifra til andre naboer ( hvis du stoler på dem såklart )

 

Fg-Godkjent lås som igjen vil hjelpe deg veldig på forsikring om det skulle skje inbrudd for da har du gjort det du kunne.

Har sett tips tidligere om alarmklistremerker på dører/vinduer for og skremme tyver med at det er alarm og jeg kan tenke meg at det fungerer bedre om det er boligblokk/rekkehus siden en tyv skjønner at en alarm vekker andre.

 

Godt med utelys ved dører og andre ingangspartier så de ikke kan jobbe usett i mørket med og komme seg inn/ut

 

Usikker på prisen av dette men det er til og avskrekke tyvene og hjelper ikke direkte mot inbrudd

 

Lysbryter med "Timing" sånn at du kan få lys i huset til og skru seg av og på til satte tider så det virker som om folk er hjemme om huset skulle bli observert før de evt har planer om tyveri.

Lenke til kommentar

Hei,

 

Skal flytte inn i bolig i første etasje og det har tidligere vært innbruddsforsøk i den blokka. Er det noen tips og triks for å forhindre innbrudd? (utenom alarm)

Og hvis innbrudd hvordan hindre at de får med seg noe særlig.

Sov med våpen. Og skaff deg bikkje.

 

Det er slik jeg får sove.

 

Selv om jeg ikke bor i en by.

Endret av Bundy
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hei,

 

Skal flytte inn i bolig i første etasje og det har tidligere vært innbruddsforsøk i den blokka. Er det noen tips og triks for å forhindre innbrudd? (utenom alarm)

Og hvis innbrudd hvordan hindre at de får med seg noe særlig.

 

Ikke annonsere på FB når man reiser!

 

Klistermerker på alle vindu/dører om at alarm er installert og at leiligheten er videoovervåket

 

Dummy videoovervåkningskamera

Lenke til kommentar

Jeg mener å ha lest at vanlige «Overvåket/Alarm»-klistremerker ikke har noen effekt. Utlendinger som kommer til Norge for å gjøre faenskap bryr seg ikke om slike gjør det selv-alarmer. Der må det Securitas, Falck, og de andre store og internasjonale selskapene til før klistremerkene hjelper.

 

Her er en avisartikkel som er verdt å lese.

 

- Slike skilt tar vi ikke så mye hensyn til, for vi vet at mange av dem er satt opp uten at det er installert alarm. Men kan vi velge, så tar vi selvfølgelige huset lenger borte i gata hvor det ikke er noe skilt, forteller «Lars».

 

Skilting om at det finnes hund i huset, kan være en minst like god idé som et innbruddsalarmskilt.

 

- For vi vil jo ikke ha en hund i ræva når vi begår et innbrudd, sier «Lars».

 

Det beste skiltet man ifølge «Lars» kan sette opp, er et som forteller at boligeieren støtter den lokale motorsykkelklubben.

Lenke til kommentar

Jeg mener å ha lest at vanlige «Overvåket/Alarm»-klistremerker ikke har noen effekt. Utlendinger som kommer til Norge for å gjøre faenskap bryr seg ikke om slike gjør det selv-alarmer. Der må det Securitas, Falck, og de andre store og internasjonale selskapene til før klistremerkene hjelper.

 

Her er en avisartikkel som er verdt å lese.

 

Ehm

 

" - Slike skilt tar vi ikke så mye hensyn til, for vi vet at mange av dem er satt opp uten at det er installert alarm. Men kan vi velge, så tar vi selvfølgelige huset lenger borte i gata hvor det ikke er noe skilt, forteller «Lars». "

 

Da hjelper det jo da.

Endret av Eriksendrul
Lenke til kommentar

Det beste rådet er å ha god forsikring og dokumenter kva du eiger.

Deretter så bør du prøve å ikkje la verdisakene vises så godt frå utsida.

 

Boliger med svært god sikkring kan ofte være eit ettertrakta mål sidan dei som investerer i mykje sikkerheitsutstyr ofte har ting som er verdt å stjele.

Dersom du ikkje eig nåla i veggen eingong så er det ingen som bryt seg inn for å stjele nåla di :)

Lenke til kommentar

Jeg smeller opp en hjemmemekkalarm for mindre penger enn det koster for en ny lås i døra.

AtW

 

Det er vel ikke slike alarmer TS sikter til... 9 V batteri, en liten bryter, en sirene og noen tynne ledninger fra innmaten til en nettverkskabel :)

 

 

Personlig har jeg forøvrig ingen tiltro til sikkerhetsdører. Det er vinduene som blir knust uansett.

AtW

 

I TS sitt tilfelle er vel det rett men som en generell uttalelse blir det feil i mange tilfeller!

Lenke til kommentar

Lær deg kampsport ;D

 

Eddit;

Kampsport er et godt alternativ hvis du skulle ligge å sove hvis noen prøver å bryte seg inn, så har du alltids balltre&pepperspray

 

Vil tro at nesten alle blokker her i landet har vært utsatt for innbrudd. (Så ikke la paranoiden ta overhånd)

Alarm er uansett det beste alternativet (vil tro du ikke er hjemme 24/7 hele året)

Endret av Woltox
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...