Gå til innhold

Android-brukerne gidder ikke kjøpe apper


Anbefalte innlegg

Den er meningsløs fordi den bare forteller kva utviklere legger opp, og ingenting om kva som blir kjøpt og lastet ned. Der er titusenvis av apper som aldri blir lastet ned, og disse er også med på denne statistikken. Hadde undersøkelsen kun hatt med apper som faktisk blir lastet ned, både de som er gratis og de som må betales for, så hadde den hatt relevans.

 

Så lenge den ikkje filtrer vekk det som ingen noengang laster ned så er den meningsløs i forhold til å si noe om kva folk er villige til å betale.

Endret av Dragavon
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når Apple velger å pushe betal-lommelykt-apper og Google velger å la kundene sortere på nedlastingstall og dermed lettere finne gratis lommelykt-apper så er det klart det går mer penger til lommelykter gjennom apple sitt system. Men hvor rettferdig er det at noen få utviklertimer skal gi millioninntekter? Og hvor forbrukervennlig er det at betalapper pushes fremfor gratisapper som gjør en like god jobb?

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Apple "pusher" betal-apper? Javel? I den grad enhver butikk "pusher" varer, så ja. Apple har i sin App Store også lister over "mest populære apper", for alle kategorier, én liste for betal-apper og én liste for gratis apper. Hvordan dette er å "pushe" betal-apper må du nesten forklare meg.

 

Jeg skjønner heller ikke hvorfor du linket til den artikkelen; ser ikke helt relevansen hverken til denne artikkelen eller ditt innlegg.

 

Hvor rettferdig det er at noen utviklertimer gir millioninntekter? Omtrent like rettferdig som livet for øvrig, tenker jeg - noen driftige sjeler klarer å "treffe blink" og tjene seg rike på det de finner på, mens andre må jobbe 8-4 hele livet. Det er bare sånn det er det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Analysebyrået hevder at iPad i større grad brukes av personer som har råd til å bruke penger på apper, og at det delvis gir utslag på resultatet.Derimot identifiserer ikke Flurry årsakene til at iOS-appene selger så mye bedre enn Android-appene.
Iphone er jo en dyrere telefon enn det meste av Android telefoner (med unntak av toppmodellene) og jeg ville tro det selges flest av de rimeligere Android telefoner og dermed er det sannsynligvis samme årsak for iOS generelt som for iPad. Hadde vært interessant om de kunne sett på app salget for de som kjøper topp-modeller av Android

Hadde tenkt å skrive akkurat samme innlegg selv, men nå slipper jeg det ;)

 

I tillegg hadde det vært kjekt å vite hvor mye penger gratisappene drar inn i reklameinntekter, jeg er sikker på at det langt på vei vil utjevne forskjellene.

 

Lenke til kommentar

Jeg tror Google bryr seg lite om folk kjøper eller ikke kjøper APPs for Google policy er at alt skal være helst gratis, da tjener Google penge på dette og det tjener utvikler på dette også.

Husk dere at Google i 2012 kjørte flere ganger tilbud eller solgte gode APPs helt ned til 10 cent, for noen som kostet helt opp til kr.30 Selv klarte å kjøpe 2 av dem.

Men hva skjedde?

Google betalte til utvikler det de har krav på, men utvikler klaget for i lengde fikk ikke så mye mer betaling, etter som reklamen forsvant fra appen og Google kunne merke dette også at plutselig er flere som brukte full app og dermet ble reklamen borte og med dette inntekter.

Kanskje derfor så langt i år er det ikke noe nedlasting fest oss Goolge play?

Lenke til kommentar

Jeg har ikke lest alle kommentarene, så sorry hvis det blir dobbelpost! Det jeg tror utviklere tjener på i Google Play, er Google Ads (reklame)! De gjør derfor appene gratis!

 

Et eksempel er Angry Birds som ihvertfall tidligere kostet 7kr til iPhone og 35kr til iPad, og var gratis til Android, men med reklame! De ga deg vel også mulighet til å betale for å fjerne reklame!

Lenke til kommentar
Gjest medlem-169651

Det er mange IOS apper som skulle vært gratis, men som apple krever at de skal ta betalt for! Ikke rart folk må betale mer i det systemet! :p

 

Har du noe kilde som kan backe opp det utsagnet eller er det tatt rett ut av luften?

Lenke til kommentar

Jeg skal se om jeg finner kilden. Kom borti det tidligere i år, da en venn av meg skulle ha inn noen av de samme type appene som jeg har på android. Men til IOS kostet noen av dem penger. Og da kom det fram av kommentarene til utvikler at han var pålågt av apple å ta betalt for dem, mens de var gratis i android systemet..

Lenke til kommentar

Jeg skal se om jeg finner kilden. Kom borti det tidligere i år, da en venn av meg skulle ha inn noen av de samme type appene som jeg har på android. Men til IOS kostet noen av dem penger. Og da kom det fram av kommentarene til utvikler at han var pålågt av apple å ta betalt for dem, mens de var gratis i android systemet..

Apple lot ikke utviklerne selge apper som de la ut i AppStore billigere på andre platformer som f.eks Android, noe som ofte resulterte i at utviklere som solgte apper i AppStore, ga de ut gratis på Android.

 

http://forums.appleinsider.com/t/156332/apple-seeks-dismissal-of-iphone-app-store-monopoly-lawsuit

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Apple lot ikke utviklerne selge apper som de la ut i AppStore billigere på andre platformer som f.eks Android, noe som ofte resulterte i at utviklere som solgte apper i AppStore, ga de ut gratis på Android.

 

http://forums.applei...onopoly-lawsuit

 

Men det forhindret da ikke utviklerne i å tilby dem gratis også på App Store? Gratis er jo ikke billigere enn gratis, mener jeg?

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...