Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skaffet meg Mi Box som er en offisiell Android TV boks. Har da endelig tilgang til kodi, tok 5 minutter å sette opp.

 

Brukte Android appen for SS og castet til chromecasten min før, var mye mer stress enn med kodi. Bruker bare kontrollen og switcher mellom kanaler som med vanlig tv.

 

Man får også sett hva som vises på de vanlige kanalene: http://imgur.com/a/PtCq3

 

Nå leverte jeg tilbake chromecasten, så ble bare 250kr ekstra og da har man innebygd chromecast + Android TV 4k.

 

Kjøpte den her, måtte heller ikke betale moms og toll osv + gratis frakt. Eneste ulempen er at det fort tar 20 dager før man får den.

http://www.aliexpress.com/item/32749124753/32749124753.html

 

I tillegg til fotball har jeg nå begynt å følge med på UFC, tennis og NBA. Også litt WWE Wrestling :p

Lenke til kommentar

Hei, men har AndroidTV noe mer enn en vanlig Kodi boks?

Ja, den er som en smart tv. Så hvis du ikke har en nyere smart tv, er den et bra alternativ.

 

Er en del mer info og bilder på den siden jeg linket til i forrige innlegg, eller her: http://www.mi.com/en/mibox

 

Og igjen, den har innebygd chromecast funksjonen. Så om man vurderer å kjøpe en chromecast og muligens dem nye ultra, er det et godt alternativ.

 

Leverte tilbake en chromecast og en Apple tv 4 jeg hadde, så nå har jeg den Mi boxen og en gammel chromecast på tv nr 2.

Lenke til kommentar

Spørsmål til android-boksene; http://www.aliexpres...2749124753.html (mi-boksen som ble nevnt ovenfor) og Beelink Mini MXIII.

Spørsmålet mitt er; På en vanlig HD-tv.. Vil (eller kan) TV-bildet bli bedre om man bytter fra Beelink`n til boksen fra alixpress ?

Så lenge de har samme stream/fil de spiller av får du samme bildekvalitet. Det gir ingen mening å velge en dyrere boks med mindre en har krav den ene av de ikke kan oppfylle.

 

Kodi er mer stabilt på Elec enn Android, så om boksen støtter det er det en stor fordel. En frigjør samtidig mer minne til kodi og streaming ved å bruke Elec fremfor Android.

 

En vil dog miste funksjonene som Android gir, men om en kun skal kjøre kodi med addon for smoothstream, filmer osv så har en ikke bruk for Android heller.

 

Kjøp den billigste som dekker dine behov, ikke sløs vekk penger på funksjoner du ikke trenger.

 

Jeg har forøvrig en nexus player, android TV og beelkin hjemme nå. Av de tre er det kun Beelkin som er i bruk sammen med Kodi og Smoothstreams ☺️

Endret av ProphetSe7en
Lenke til kommentar

Personlig går jeg andre veien og kjører Kodi på Android. Har ikke hatt noen problemer med stabilitet eller lignende. Alt fungerer fint på den. Skjønt, jeg gikk heller ikke for den billigste versjonen med 1GB/8GB, men den med 2GB/16GB. Kjører Netflix, Spotify, et par spill og KODI på den. Aldri hatt et eneste problem. Ser egentlig bare fordeler med å kjøre Android. Eneste er som sagt om man vil spare en hundrelapp og kjøpe en billigere boks, da kan det nok være lurt å kjøre det via et mindre krevende operativsystem som LibreElec. Kjørte Spotlight (Spotify addon) på kodi før når jeg hadde Openelec på NUC'en min men må innrømme jeg syntes den sugde balle. Spotimc var heller ikke noe bedre. Så jeg betaler heller en hundrelapp mer og har alle de mulighetene jeg får med Android. 

Lenke til kommentar

Jeg har flere behover enn hva kun Kodi tilbyr. Når jeg kjøper "medieboks" så er ikke det kun for å streame filmer og kamper, men også for spotify og netflix blant annet, og jeg tror det er flere enn bare meg som ikke kun bruker medieboksen sin til SS og litt filmer i ny og ne. Jeg ser fortsatt ikke noen annen grunn til å be andre holde seg unna Android for de som kun trenger Kodi enn at det er bittelitt billigere.

Endret av KANE2009
Lenke til kommentar

Kodi er rett og slett bedre på elec enn på Android, det er i seg selv en god grunn.

 

Og trenger en ikke det ekstra Android tilbyr er det heller ingen grunn til å betale mer for å få det. For alle dem som trenger funksjoner som Android tilbyr så må de selvsagt velge en løsning tilpasset sitt bruk, slik du har gjort og slik jeg har gjort ved å velge bort Android. Kjøp etter behov ?

Lenke til kommentar

Da får du utdype, ikke bare si at det er bedre. Hva er bedre? Før var det innstillingen som gjorde at kodi endrer framerate basert på videofil (som er en innstilling som har vært der siden Android 5.1), nå er det visstnok ustabilt. Jeg har aldri opplevd en eneste krasj. Jeg har et ganske stort film/tv-serie bibliotek (6TB) og det går like smørmykt å bla gjennom biblioteket mitt som før. Framerate er samme. Oppløsning er samme. Hvordan mener du KODI er bedre på Elec enn Android? Jeg er fullt klar over at med Android 4.4 etc. så kjørte Kodi jævlig dårlig (nettopp fordi jeg prøvde å benytte meg av løsningen og det var masse klaging på forumer om det) men siden 5.1 har klagestormen stilnet helt så vær så snill og utdyp.

Endret av KANE2009
Lenke til kommentar

Venter i spenning  :xmas:  Kos deg på Granca! :D

 

Til alle andre som er interessert i en Android tv boks, her er et av utallige lignende reviews for Nexbox A95X (som også kan kjøres med LibreElec om man av en eller annen grunn har behov for):

http://troypoint.com/nexbox-a95x-review/

 

Og uansett hvilken boks dere velger, vil jeg anbefale dere å kjøpe fra gearbest. Har kjøpt 4 ting derfra. Alle hadde 20 dollar som påskrevet tollverdi og kom i posten før forventet.

Endret av KANE2009
Lenke til kommentar

Hei. Jeg har lenge prøvd å få tak i SS streams uten hell. Jeg har en invite link jeg daglig er innom for å se om de har åpnet for fler. dette har vel tatt opp i mot 2 mnd nå.. Har noen et alternativ for meg? eller noen som vet om en måte jeg kan komme meg inn i SS på? 

 

håper noen vet og kan hjelpe. Må få sett Boxing day og resten av jula på bedre kvalitet enn dårlige streams..

Lenke til kommentar

Hei. Jeg har lenge prøvd å få tak i SS streams uten hell. Jeg har en invite link jeg daglig er innom for å se om de har åpnet for fler. dette har vel tatt opp i mot 2 mnd nå.. Har noen et alternativ for meg? eller noen som vet om en måte jeg kan komme meg inn i SS på? 

 

håper noen vet og kan hjelpe. Må få sett Boxing day og resten av jula på bedre kvalitet enn dårlige streams..

 

Er åpnet for registrering nå :)

 

https://prophetse7en.wordpress.com/2016/11/29/smoothstream-registrering/

Endret av ProphetSe7en
Lenke til kommentar

 

Hei. Jeg har lenge prøvd å få tak i SS streams uten hell. Jeg har en invite link jeg daglig er innom for å se om de har åpnet for fler. dette har vel tatt opp i mot 2 mnd nå.. Har noen et alternativ for meg? eller noen som vet om en måte jeg kan komme meg inn i SS på? 

 

håper noen vet og kan hjelpe. Må få sett Boxing day og resten av jula på bedre kvalitet enn dårlige streams..

 

Er åpnet for registrering nå :)

 

https://prophetse7en.wordpress.com/2016/11/29/smoothstream-registrering/

 

Hva er forskjellen på dette og inviten jeg har fått av andre før vi "romaworks"? Er det mulig betale med paypal eller lignende der? vil ikke legge igjen kortdetaljer på en sånn side..

 

Takk for kjapt svar :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...