Gå til innhold

Betalingsløsning kutter pengestrømmen til VPN-tilbydere


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette tror jeg er største problemet med et "kontantløst samfunn". Det er alltid noen med makten som kan hindre betaling til "uønskelige" tjenester og formål.

Det er derfor mange samfunn allerede benytter alternative betalingsmidler som styresmakter ikke kan ta fra dem. Jeg tror vi bare vil se mer av dette fremover.

Endret av Theo343
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Betalte alle mine VPN-tjenester direkte med Visa. No problem. Så jeg ser ikke helt problemet, med mindre man vil prøve å holde skjult det faktum at man betaler for en VPN-tjeneste? Det er ikke ulovlig å kjøpe VPN.

Tja, men Visa bestemmer vel også hvem som kan benytte tjenestene deres? Min VPN tilbyr ikke betaling med Visa i hvert fall.

Lenke til kommentar

Det er derfor mange samfunn allerede benytter alternative betalingsmidler som styresmakter ikke kan ta fra dem. Jeg tror vi bare vil se mer av dette fremover.

 

De har rett og slett forgiftet brønnen for mye, så nå begynner de å tenke annerledes.

Namecoin har blitt brukt som DNS for eksempel, og BitCoin har gitt teknologi til en 100% anonym epost aktig klient kallt BitMessage.

Og med FreeNet så kan du ha ett desentralisert "Darknet" utenfor deres kontroll.

Lenke til kommentar

Er vel ikkje så lenge til Anon er på bana igjen da, dei pleier jo alltid å støtte for eit fritt nett (til en viss grad)

 

Blir ikkje overasket om Payson kommer til å ha litt nedetid etter dette, men for min del så kan dei sette eit eksempel.

 

Begynner å bli "litt" mykje diktatur i desse landa med det dei prøver å kalle demokrati, vi velger toss alt kun kven som skal styre diktaturet.

Alle legger seg langflate for platebransjen, usa, og andre som vil sperre eller tjene meir.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Tja, men Visa bestemmer vel også hvem som kan benytte tjenestene deres? Min VPN tilbyr ikke betaling med Visa i hvert fall.

 

Kan det ha noe å gjøre med at din VPN-tilbyder er "kjent" som samlingssted for fildelere? Noen av de største VPN-tilbyderne har faktisk mange store og helt legitime firmaer som kunder, og disse tar selvfølgelig i mot betaling med alle "normale" bank- og korttjenester.

Endret av thomit
Lenke til kommentar

Har ikke krasjet så veldig mye at det er noe å være bekymret over.

Sannsynligvis vil det fortsette å øke når slike ting som dette skjer, så langt har de vært populære på Silk road, hvor Bitcoins sikrer anonymiteten.

Og når Silk Road ikke har vært oppe så har prisen gått ned, når du nå får VPN markedet dit så vil du få enda mer stabilitet.

Lenke til kommentar

Begynner å bli "litt" mykje diktatur i desse landa med det dei prøver å kalle demokrati, vi velger toss alt kun kven som skal styre diktaturet.

 

Korreksjon, vi velger hvem som skal velge hvem som skal styre. Stemmene våre har blitt redusert til forhandlingsbrikker. De som får flest, sitter i best posisjon til å forhandle om hvem som skal styre hvor og hva.

 

http://www.ostlendingen.no/nyheter/trysil-engerdal/hoyre-kunne-fatt-ordforeren-1.6500842

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kan det ha noe å gjøre med at din VPN-tilbyder er "kjent" som samlingssted for fildelere? Noen av de største VPN-tilbyderne har faktisk mange store og helt legitime firmaer som kunder, og disse tar selvfølgelig i mot betaling med alle "normale" bank- og korttjenester.

Det vet jeg ikke, men det er en av de som tilbyr fullstendig anonymitet. Mulig det er et bevisst valg.

Endret av likferd
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7

Da anbefaler jeg alle å spre link til denne artiklen, og boycotte payson (og aller helst mastercard og visa).

 

Og hvordan hadde du da tenkt å betale for matvarene på Rema ? American Express ? :wee:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7

Det er vel mulig å betale direkte i nettbanken uavhengig av hva Visa og Mastercard sperrer?

 

Hvordan hadde du tenkt å gjøre dette når du står på jokern og skal ha en pose chips på søndags kvelden ?

 

Selvsagt, man må gjøre hva man vil for prinsippene sine, men det får da være grenser til en omstendig og ubehagelig hverdag man skal lage da.. :)

Lenke til kommentar

Hvordan hadde du tenkt å gjøre dette når du står på jokern og skal ha en pose chips på søndags kvelden ?

 

Selvsagt, man må gjøre hva man vil for prinsippene sine, men det får da være grenser til en omstendig og ubehagelig hverdag man skal lage da.. :)

 

Hørt om noe som heter kontanter?

 

Uansett kommer det snart prepaid Bitcoinkort.

Endret av fenele
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...