Gå til innhold

Betalingsløsning kutter pengestrømmen til VPN-tilbydere


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er vel ingen tvil om hvilket parti dere skal stemme hvis dere vil få en stopper for elendigheten?

 

"Piratpartiet mener det er behov for lover som forhindrer private selskaper (eksempel Visa og MasterCard) fra å blokkere økonomiske transaksjoner uten rettslig kjennelse."

 

http://piratpartiet....-vpn-tjenester/

 

Om det er noen tvil om hva de andre partiene mener, så er det bare å se til hva de har gjort med noe annet de ikke liker:

 

"Baren på danskebåten eller hotellet i Las Vegas kan nekte deg å betale med Visa-kort. Banken din kan ikke hjelpe deg."

 

http://www.dagensit....icle1925204.ece

 

Jeg stemmer Piratpartiet i år.

 

https://www.facebook.com/pirnorge

Endret av SMasterG
Lenke til kommentar

Men er det viktigere at ingen overvåker min uskyldige kommunikasjon enn at en for eksempel forhindrer en terroraksjon som kunne blitt forhindret gjennom overvåkning?

Nå tviler jeg ikke på at de som vil utføre terror klarer det uansett overvåkning, men en bør vel gjøre det vanskeligst mulig.

 

Se på for eksempel overvåking av sentrumskjerner vha kamera. Noen kan via dette se alt jeg finner på i fulla en lørdagsnatt. Kanskje ikke alt som er like kjekt at noen ser.. Men kan det hjelpe til på å få ned vold, voldtekt o.l, mener jeg det bare er positivt.

 

Viktigere for meg er mer klare regler for hva overvåkingen skal kunne brukes til. Fanger ett kamera meg opp sammen med "feil" dame, er dette selvfølgelig kun min sak, og ingen skal bruke det mot meg. Slår jeg ned en person og det fanges opp på kamera bør jeg få min straff.

Samme med internett, min kommunikasjon som er lovlig er min sak, og skal ikke kunne brukes mot meg. Planlegger kameratgjengen å rane en bank, er det bare positiv at det fanges opp og vi blir tatt..

 

Så får en heller lage veldig klare linjer på hva slikt kan brukes til, og av hvem. At "private" skal kunne overvåke mine nedlastinger og bruke det mot meg er ikke greit..

Slike argumenter er brostein på veien til h... En dag våkner du opp til at det er straffbart med pisking å være på byen med "feil" dame, og du er screwed. Vi har allerede irrasjonelle tullelover innen alt fra moral-lovgivning (sexkjøpslov, alkohollov, biotek), til blasfemi, ytringsfrihet og åndsverkslovgivning. Det er en borgerplikt å korrigere myndigheter på dette. Egyptere forsøker på dette i dag, og mange tyskere skulle sikkert ønsket de gjorde i -32.

Lenke til kommentar

Gjett hvilket annet land hvor det er forbudt for privatpersoner å bruke VPN? Straffen er faktisk fengsel. Jeg skal gi dere et tips: Det er et meget stort og viktig land! Ja, nettopp, KINA

I Kina er det store restriksjoner på hvilke websider innbyggerne har tilgang til fordi myndigheten ønsker å kontrollere all informasjon og informasjonsutveksling. Med VPN mister kinesiske myndigheter den kontrollen.

 

Et annet sted hvor jeg kan tenke meg VPN har vært viktig for å organisere motstand, er den demokratiske våren i midt-østen.

Endret av Vær årvåken
Lenke til kommentar
Kystpartiet?
Vi har en lang og stor og herlig kyst.

 

I know. Etter at Bastesen ble ravende senil, så har jeg sett meg om etter et annet sjø-positivt parti. Piratparti sier du, hva er det, og kan jeg fortsatt slå ihjel søte selunger med hakapiken når jeg har lyst til det?

Lenke til kommentar

Hvordan hadde du tenkt å gjøre dette når du står på jokern og skal ha en pose chips på søndags kvelden ?

 

Selvsagt, man må gjøre hva man vil for prinsippene sine, men det får da være grenser til en omstendig og ubehagelig hverdag man skal lage da.. :)

Dette var tenkt mot VPN tilbyderne.

 

Minibank og kontanter løser ditt problem.

Ellers tror det er Visa og Mastercard som taper mest dersom de ikke støtter dagligvarebutikkene lenger.

Lenke til kommentar

I know. Etter at Bastesen ble ravende senil, så har jeg sett meg om etter et annet sjø-positivt parti. Piratparti sier du, hva er det, og kan jeg fortsatt slå ihjel søte selunger med hakapiken når jeg har lyst til det?

 

Hva du ønsker å gjøre med søte selunger får du heller holde innen kabinen sine krumme vegger.

 

Ellers var jeg faktisk og pratet med mannskapet på et kystvakt-fartøy for ikke så veldig mange uker siden.

Morsom opplevelse. "Hei, jeg er Pirat!"

 

Akkurat nå samarbeider jeg med folk om å få på plass skolepolitikk for grunnskolen, etter det tar jeg samferdsel og så blir det sjøfart og likestilling og sånt.

 

Der er da tanken at jeg mener at vi her i Norge ikke burde flagge ut så mye som vi gjør, men heller beholde norsk mannskap på norske skip. Vi er tross alt en kyst-nasjon, da bør vi kunne ha litt stolthet over det, og ikke bare gå etter billigste mannskap.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
I know. Etter at Bastesen ble ravende senil, så har jeg sett meg om etter et annet sjø-positivt parti. Piratparti sier du, hva er det, og kan jeg fortsatt slå ihjel søte selunger med hakapiken når jeg har lyst til det?
Hva du ønsker å gjøre med søte selunger får du heller holde innen kabinen sine krumme vegger.Ellers var jeg faktisk og pratet med mannskapet på et kystvakt-fartøy for ikke så veldig mange uker siden.Morsom opplevelse. "Hei, jeg er Pirat!"Akkurat nå samarbeider jeg med folk om å få på plass skolepolitikk for grunnskolen, etter det tar jeg samferdsel og så blir det sjøfart og likestilling og sånt.Der er da tanken at jeg mener at vi her i Norge ikke burde flagge ut så mye som vi gjør, men heller beholde norsk mannskap på norske skip. Vi er tross alt en kyst-nasjon, da bør vi kunne ha litt stolthet over det, og ikke bare gå etter billigste mannskap.

 

Vil dere ikke ha stemmer? Jeg gir f i skolepolitikk. Skal vi voksne stemme på drittunger? Not me.

Lenke til kommentar

Vil dere ikke ha stemmer? Jeg gir f i skolepolitikk. Skal vi voksne stemme på drittunger? Not me.

 

Tja. Godt spørsmål, igrunnen.

 

Vil vi ha stemmer? Tjo... men vi er såpass oppegående, at vi forstår at vi får ikke nødvendigvis noe fornuftig til, bare av å sitte i regjering.

Jeg mener, se på dem som er der...

 

Så jeg vil si, at joda, vi ønsker stemmer, men mest fordi da får vi midler til å bedrive politikk.

Så kan vi faktisk se på hva vi kan gjøre av godt, utenfor maktens korridorer, i første rekke.

 

Derunder, jobbe mot overvåkning, sensur, brudd på menneskerettigheter, en åpen statsforvaltning, et friere internett, bedre bruk av IT-ressurser i staten og skoleverket osv. etc.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Vil dere ikke ha stemmer? Jeg gir f i skolepolitikk. Skal vi voksne stemme på drittunger? Not me.
Tja. Godt spørsmål, igrunnen.Vil vi ha stemmer? Tjo... men vi er såpass oppegående, at vi forstår at vi får ikke nødvendigvis noe fornuftig til, bare av å sitte i regjering.Jeg mener, se på dem som er der...Så jeg vil si, at joda, vi ønsker stemmer, men mest fordi da får vi midler til å bedrive politikk.Så kan vi faktisk se på hva vi kan gjøre av godt, utenfor maktens korridorer, i første rekke.Derunder, jobbe mot overvåkning, sensur, brudd på menneskerettigheter, en åpen statsforvaltning, et friere internett, bedre bruk av IT-ressurser i staten og skoleverket osv. etc.

 

Yes. So do that, and don`t be a bitch about it..

Lenke til kommentar

Da fikk jeg betalt min VPN for ett år frem i tid, før Paypal også ev. gjør det samme :p Så lenge det alltid lar seg gjøre å betale på en eller annen måte, så er det greit :p

 

Den dagen din tilbyder ikke lengre kan ta seg betalt, kuttes nok tjenesten og din investering vil være som spylt i do. Har du lest det med liten skrift i avtalen?

Lenke til kommentar

Dere som reagerer mest, hva bruker dere VPN til? Kan det være slik at de som reagerer mest bruker dette til "ulovlige" ting (piratkopiering osv)?

 

Jeg er helt enig at det er uheldig at lovlige tjenester blir "forbudt" pga noen bruker det til ulovligheter, men allikevel sitter jeg med en liten følelse at mange av disse tjenestene kun er opprettet for dette formål. Og da er det kanskje ikke så rart at det gjøres grep for å forhindre det?

 

Og bare for å ha sagt det, det hender jeg piratkopierer, jeg gjør andre ulovligheter sikkert daglig, men jeg kan forstå at de som taper penger på det gjør det de kan for å forhindre det. Så kan en alltids diskutere om det ikke er bransjen selv sin skyld i at det piratkopieres, men når alt kommer til alt er det vel ikke en rett å få sett den filmen, spille det spillet osv..

Av samme grunn som at jeg ønsker privatliv i min egen bolig ønsker jeg også det når jeg går på nett fra min egen bolig.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...