Gå til innhold

Har fordelene med konsoll begynt å forsvinne?


Anbefalte innlegg

Konsoll:

 

Simplere, brukes for meste til spill. Også mer mobil/flyttbar enn en pc.

 

PC:

 

Brukes til det meste og spill. Mulighet for få nytt innhold uten å betale for det (mods o.l).

Også har jeg fått inntrykk av at cheating/hacking er mer utbredt på pc enn konsoll.

 

Jeg foretrekker konsoll i og med kompisene mine spiller på konsoll.

Det er også mer avslappende å sitte i sofaen å game. ( Som jeg har fått med meg i løpet av denne tråden ikke ett godt nok argument :p )

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bullshit.

Grunnen til at Xbox360 og PS3 har holdt seg så lenge er rett og slett fordi de som lager spillene nedskalerer spillet slik det fungerer der. På PC-er så trenger man ikke å tenke på dette, og dermed kan man få "frie tøyler" til å lage kraftige spill med kraftig grafikk.

Hvorfor ellers tror du at store spill på konsoller (f.eks skyrim) kommer med teksturpakker på PC?

Så du har ikke merket at spillet har blitt nerfed ned på konsollene? 720P, maks 30fps og elendig grafikk?

 

Og hvor mye bedre klarer din PC fra 2007 å gjøre jobben, hvis den hadde kostet 6000 kr den gang?

Lenke til kommentar

Men holder PCen din i 6 år? Den byttes ut fortere for å holde teten med nye spill. Nyere spill klarer seg forsatt på konsoll, mens optimaliseringen på PC blir bare dårligere og dårligere jo eldre maskinvare du har.

 

Med 720p og lav framerate, så er vel svaret stort sett ja, den klarer seg ganske bra. Men man kan kanskje argumentere for at man bør bytte skjermkort etter halve perioden, til noe i middelklassen, la oss si det koster 1000-1500, da må man isåfall kjøpe litt flere spill, input-enheter, elelr spille online for at det skal gå opp.

 

AtW

 

Og hvor mye bedre klarer din PC fra 2007 å gjøre jobben, hvis den hadde kostet 6000 kr den gang?

 

Kostet den 6000 den gang, så var ikke prisforskjellen opp til PC fra konsoll 3-4k, da blir totalregnestykket annerledes.

 

AtW

Lenke til kommentar

Vel, med en PS3 for du ihvertfall spill som skviser all saften ut av boksen 6 år etter, spillene i dag gjør ikke det med din 6 år gamle PC. Jeg akter å tro at PS3 gir en bedre opplevlse med et 2013 spill enn enn 6 år gammel PC til en fornuftig pris.

 

Uannsett, poenget med konsoll er jo forsatt "it just works". Til syvende og sist er egentlig konsoll vs PC på lik balje med der den var for 6 år siden, lite har endret seg

Lenke til kommentar

Vel, med en PS3 for du ihvertfall spill som skviser all saften ut av boksen 6 år etter, spillene i dag gjør ikke det med din 6 år gamle PC. Jeg akter å tro at PS3 gir en bedre opplevlse med et 2013 spill enn enn 6 år gammel PC til en fornuftig pris.

 

Uannsett, poenget med konsoll er jo forsatt "it just works". Til syvende og sist er egentlig konsoll vs PC på lik balje med der den var for 6 år siden, lite har endret seg

 

Bortsett fra at PCer fungerer enda enklere, og at det har blitt mer tungvindt med konsoller da?

AtW

Lenke til kommentar

PC har 3 fordeler:

 

- Flere titler, man har også MMO og RTS-spill.

- Billigere over tid. Konsoll har mye tilbehør, spill og ekstra kostnader. Kjøper du en grei gaming PC vil du faktisk spare penger. Konsoller krever også en TV som koster en del.

- Spill er bedre på PC. Skyrim, Battlefield osv. er bedre på PC, PC kan kjøre finere grafikk, har mindre bugs, har mods, er bedre på MP og er større. Battlefield 3 har støtter bare 24 spillere på konsoll, men har opp til 64 spillere på PC.

Lenke til kommentar

Ingen fordeler er borte.

Jeg får ihvertfall mine valgmuligheter, eksklusiver på alle plattformer.

Tar å gjør slik jeg gjorde sist generasjon med å eie alt.

Har Wii U, skaffer Xbox One/PS4 og har en PC klar.

 

Dem argumentene jeg reagerer på:

- Å nevne sofa som et argument ser jeg ingen vits i konsoll kontra PC. Jeg sitter i sofaen å spiller PC og konsoller, spiller samtidig like bra.

- At PC ikke kan spilles på en TV, åjoda det kan den og vel så det. Selvom jeg foretrekker 120HZ 2ms på en BenQ skjerm anyday.

Endret av iL Sephiroth
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Det tar kanskje 1-2 minutt å sett opp en PC så den starter rett i steam big-pic når du slår den på. (enda enklere om du nøyer deg med å sette den i sleep, istedet for å slå den av.)

 

Og det er PCer som er mest stille, alle dagens konsoller bråker for mye, med unntak av Wii, det er å snu problemstillingen på hodet å klage over bråk fra en PC.

 

AtW

 

Om du har en enkel løsning på det til Windows 8 så vil jeg gjerne få den, har prøvd og det går ikke. Og for meg så er ikke PC det som er mest stille, det surkler i vannkjøling og vifter tar helt av i krevende situasjoner. Slik har det vært mer eller mindre i alle år for meg i forskjellige konfigurasjoner.

 

En PS3 slim hører jeg ikke omtrent...

 

Og som andre har nevnt så kan en bygge en maskin med et fint lite kabinett, men da er vi ute å kjører mener jeg. Hvor blir fordelen når en må bygge en maskin? Når alternativet er billig og kommer i en liten plast boks du setter i tv benken din?

 

Det blir ikke enklere en det...

 

En ting er nerder som oss som sitter på forumer å diskuterer, en annen ting er dem som bare spiller og har ingen anelse hva en CPU er for noe. Hva er enklest for dem...

Lenke til kommentar

Om du har en enkel løsning på det til Windows 8 så vil jeg gjerne få den, har prøvd og det går ikke. Og for meg så er ikke PC det som er mest stille, det surkler i vannkjøling og vifter tar helt av i krevende situasjoner. Slik har det vært mer eller mindre i alle år for meg i forskjellige konfigurasjoner.

 

En PS3 slim hører jeg ikke omtrent...

 

Og som andre har nevnt så kan en bygge en maskin med et fint lite kabinett, men da er vi ute å kjører mener jeg. Hvor blir fordelen når en må bygge en maskin? Når alternativet er billig og kommer i en liten plast boks du setter i tv benken din?

 

Det blir ikke enklere en det...

 

En ting er nerder som oss som sitter på forumer å diskuterer, en annen ting er dem som bare spiller og har ingen anelse hva en CPU er for noe. Hva er enklest for dem...

 

 

Kom en tur til meg og lytt til min HTPC og si om du hører noe.

 

Ingen av vennene mine har greid å høre ett pip bortsett fra HDD støy siden jeg ikke kjører SSD på den

 

LINK HTPC: http://www.itavisen.no/pimp-my-pc/tebs-htpc-2069

 

OPS; HW er endret siden den gang

 

-----

 

Autostart av programmer i Win8 er ingen problem, har XBMC til autostart samt STEAM big pic som snarvei på IR remoten min

Endret av teb1986
Lenke til kommentar

Kom en tur til meg og lytt til min HTPC og si om du hører noe.

 

Ingen av vennene mine har greid å høre ett pip bortsett fra HDD støy siden jeg ikke kjører SSD på den

 

LINK HTPC: http://www.itavisen..../tebs-htpc-2069

 

OPS; HW er endret siden den gang

 

Ja det finnes helt klart muligheter, og et HTPC kabinett er jo perfekt i stua. Men veier fordelen med å velge deler å bygge den opp mott å plukke opp en plast dings du setter i tv benken? Ikke tenkt på oss nerder nå men i det store bildet...

 

For å ikke snakke om styr med OS og måtte forholde seg til Steam og envt andre DRM systemer.

 

Jeg klarer liksom ikke helt å se at det ikke er en stor fordel å bare kjøpe en konsoll om du vil på en enkel måte spille litt spill.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Om du har en enkel løsning på det til Windows 8 så vil jeg gjerne få den, har prøvd og det går ikke. Og for meg så er ikke PC det som er mest stille, det surkler i vannkjøling og vifter tar helt av i krevende situasjoner. Slik har det vært mer eller mindre i alle år for meg i forskjellige konfigurasjoner.

 

En PS3 slim hører jeg ikke omtrent...

 

Og som andre har nevnt så kan en bygge en maskin med et fint lite kabinett, men da er vi ute å kjører mener jeg. Hvor blir fordelen når en må bygge en maskin? Når alternativet er billig og kommer i en liten plast boks du setter i tv benken din?

 

Det blir ikke enklere en det...

 

En ting er nerder som oss som sitter på forumer å diskuterer, en annen ting er dem som bare spiller og har ingen anelse hva en CPU er for noe. Hva er enklest for dem...

 

Se her feks:; http://www.liberiangeek.net/2013/01/how-to-automatically-start-programs-in-windows-8/

 

On time setup

 

at du har en bråkete PC er ett valg du har tatt, utenom serveren er det ingen av mine PCer som bråker like mye som PS3 eller x360, er man opptatt av støy er konsoller IKKE veien å gå.

 

AtW

Lenke til kommentar

Se her feks:; http://www.liberiang...s-in-windows-8/

 

On time setup

 

at du har en bråkete PC er ett valg du har tatt, utenom serveren er det ingen av mine PCer som bråker like mye som PS3 eller x360, er man opptatt av støy er konsoller IKKE veien å gå.

 

AtW

 

Mener jeg har prøvd akkurat det der, det som skjer er desverre at Steam starter opp og går til Big Picture modus men ikke før jeg har klikket på Skrivebordet. Siden W8 starter i metro så vil ikke Steam komme opp idet jeg da slår på maskinen...

 

Og dette her er egentlig et fint eksempel på hvorfor det fortsatt er en stor fordel med konsoll, en slår det på og det bare fungerer.

 

Og ja jeg kunne nok bygget en maskin som kunne vært mer lydløs, men jeg kjenner mange PC brukere og ingen av deres maskiner er like stille som fks en PS3 slim.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Om du har en enkel løsning på det til Windows 8 så vil jeg gjerne få den, har prøvd og det går ikke.

Mulig at hva enn som forårsaker dette er noe av årsaken til at Gabe Newell har vært veldig kritisk til win 8.

 

Og for meg så er ikke PC det som er mest stille, det surkler i vannkjøling og vifter tar helt av i krevende situasjoner. Slik har det vært mer eller mindre i alle år for meg i forskjellige konfigurasjoner.

 

En PS3 slim hører jeg ikke omtrent...

Slike eksempler blir litt meningsløse. For hver pc som bråker så klarer man sikkert å finne en bråkete konsoll, og motsatt.

 

Og som andre har nevnt så kan en bygge en maskin med et fint lite kabinett, men da er vi ute å kjører mener jeg. Hvor blir fordelen når en må bygge en maskin? Når alternativet er billig og kommer i en liten plast boks du setter i tv benken din?

 

Det blir ikke enklere en det...

 

En ting er nerder som oss som sitter på forumer å diskuterer, en annen ting er dem som bare spiller og har ingen anelse hva en CPU er for noe. Hva er enklest for dem...

Å bygge sin egen pc hever helt klart lista med tanke på hva man må kunne. Men når man først vet hvordan man setter sammen sin egen pc så er det helt klart fordeler. Men du har rett i at for det store flertallet så ønsker de bare å gå i butikken og kjøpe det de skal ha, komme hjem og plugge det i og begynne å bruke det. Enn så lenge så har konsoll en fordel der, men skal bli spennende å se om steambox klarer å endre på det bildet.

 

Jeg klarer liksom ikke helt å se at det ikke er en stor fordel å bare kjøpe en konsoll om du vil på en enkel måte spille litt spill.

Kommer litt an på hva slags scenario man sammenligner. Kjøper man en pc utelukkende for å spille, så er konsoll enklere (i alle fall frem til pc'en er ferdig satt opp). Men mange kjøper nok en pc for å dekke andre behov, om man da ønsker å spille på den også så er det ikke mye ekstra man trenger å gjøre for å få til det. Er ikke alltid lett å sammenligne epler mot epler når det er snakk om pc vs konsoll, da man har en generell enhet som kan gjøre "alt" og en enhet som er skreddersydd for noen spesifikke oppgaver.

Lenke til kommentar

Er det ikke? Forskjellen er ikke mer enn rundt 3000-4000 i innkjøpspris, og da regner man ikke med ting som input-enheter og online-accsess. Men jeg vet ikke hva snittet ligger på, kanskje er det mange som ikke kjøper mer enn det.

 

AtW

 

 

 

Hvorfor er det sånn at når folk ikke har noen saklige argument, så skal de løpe rundt å late som meningsmotstandere er veldig hissige? Innleggene dine taler for seg selv, om du ikke har sagt det direkte så insinuerer du det kraftig i innleggene dine. Du har kommet med ikke-reele argument, fordi du later som det er forskjeller som ikke finnes.

 

AtW

 

Hvis du ikke tåler å lese "Senk skuldrene og pust ut. Jeg har ikke sagt noe av det der", uten at du må karakterisere det som å løpe rundt og late som at de man prater med er hissige, så råder jeg deg virkelig å senke skuldrene og puste ut. Finn deg noe annet å gjøre i noen timer, for du har tydeligvis sittet for lenge foran skjermen.

 

Det er ingen grunn til å gå fra konseptene bare fordi andre liker noe annet enn deg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvis du ikke tåler å lese "Senk skuldrene og pust ut. Jeg har ikke sagt noe av det der", uten at du må karakterisere det som å løpe rundt og late som at de man prater med er hissige, så råder jeg deg virkelig å senke skuldrene og puste ut. Finn deg noe annet å gjøre i noen timer, for du har tydeligvis sittet for lenge foran skjermen.

 

Det er ingen grunn til å gå fra konseptene bare fordi andre liker noe annet enn deg.

 

Det er jo akkurat det, du later som de som mener noe annet enn deg er hissige. Eller at folk som påpeker at argumentene dine er dårlige er hissig. Jeg kan fint påpeke at det du driver med er en billig og nedrig hersketeknikk, uten at det betyr at jeg "går fra konseptene" eller "må senke skuldrene". Jeg tåler fint at folk mener noe annet, men jeg ser helt at folk ikke forsøpler diskusjoner med denslags tull.

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Mener jeg har prøvd akkurat det der, det som skjer er desverre at Steam starter opp og går til Big Picture modus men ikke før jeg har klikket på Skrivebordet. Siden W8 starter i metro så vil ikke Steam komme opp idet jeg da slår på maskinen...

 

Og dette her er egentlig et fint eksempel på hvorfor det fortsatt er en stor fordel med konsoll, en slår det på og det bare fungerer.

 

Og ja jeg kunne nok bygget en maskin som kunne vært mer lydløs, men jeg kjenner mange PC brukere og ingen av deres maskiner er like stille som fks en PS3 slim.

Artikkelen inneholder også hvordan man har auto-login og hopper vekk fra metro. Det har riktignok blitt litt mer tungvindt med win8. Og det er litt mer oppsett enn en konsoll, men jeg kjenner meg ikke igjen i at man bare slår på en konsoll og det fungerer. Det var tilfellet i gamle dager, nå er det oppdatering, patcher, installasjon og ymse som er hverdagen, og for x360 sin del var sannsynligheten for at maskinen ikke fungerte langt større enn den noen gang har vært på PC (akkurat det er forhåpentligvis ett engangstilfelle dog)

AtW

Lenke til kommentar

Det er jo akkurat det, du later som de som mener noe annet enn deg er hissige. Eller at folk som påpeker at argumentene dine er dårlige er hissig.

 

Det er bare det at jeg ikke har argumentert for noe. Jeg har bare sagt hva jeg liker. Og det må da være greit, synes du ikke det? Eller er det blitt slik nå, at en er nødt til å argumentere hardt og grundig for å få lov til å skrive at en foretrekker det ene fremfor det andre?

 

Dessuten så må du jo innrømme at du framstår som hissig, når du beskylder folk for drive med det du har valgt å kalle for "billig og nedrig hersketeknikk", bare for å ha bedt deg senke skuldrene?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...