Gå til innhold

[Løst] MSI Z87-MPOWER vs Gigabyte GA-Z87X-OC


sveibuen

Hvilke er best ?   

16 stemmer

  1. 1. Hva er best!

    • MSI Z87-MPOWER
    • Gigabyte GA-Z87X-OC
    • ASRock Z87 OC Formula


Anbefalte innlegg

MSI:

 

 

http://no.msi.com/pr...Z87-MPOWER.html

 

 

 

Gigabyte:

 

http://www.gigabyte....-z87x-ocrev_10/

 

 

 

AsRock

http://www.asrock.co...20OC%20Formula/

 

 

 

 

 

 

Ikke bry dere om utseendet!

Ikke tenk på pris!

 

Da jeg liker utseende på alle tre og at penger ikke er noe problem, men bruker ikke en formue uten grunn( tenker da på hovedkort over 2k. )

 

 

Hvilket av disse tre er best ?

Jeg skal kun spille og tenkte å gå for 4670K eller 4770K, men ikke ta den diskusjonen nå.

 

Kun hovedkort diskusjon. Kom med gode argumenter. Slik at jeg klarer å bestemme meg :)

Endret av sveibuen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tusen takk for svar MariusJS

 

Har kikket på alle hovedkort, Asrock hovedkorta er pene.

 

 

Ang Gigabyte GA-Z87X-OC så ble dette anbefalt av toms hardware. Vett ikke om det har noe å si, men leser en del gode tilbake meldinger om dette.

Ang Mpower kortet så vet jeg hva jeg får der.

 

 

 

men skal kikke litt på Asrock noen dager nå. Det du anbefaler, har jo vannkjøling på chipsettet, har det noe å si å ikke kjøle med vann ? :)

Lenke til kommentar

Tusen takk for svar MariusJS

 

Har kikket på alle hovedkort, Asrock hovedkorta er pene.

 

 

Ang Gigabyte GA-Z87X-OC så ble dette anbefalt av toms hardware. Vett ikke om det har noe å si, men leser en del gode tilbake meldinger om dette.

Ang Mpower kortet så vet jeg hva jeg får der.

 

 

 

men skal kikke litt på Asrock noen dager nå. Det du anbefaler, har jo vannkjøling på chipsettet, har det noe å si å ikke kjøle med vann ? :)

Neida, det går helt fint det ;) De har bare satt det der, slik at det blir enklere dersom du har vannkjøling, men som sagt, så fungerer den uten også :)
Lenke til kommentar

ASRock er blitt veldig gode på entusiast kort.

Når det gjelder de andre to er jeg fristet til å gå for MSI mPower (tenkte Gigabyte først).

b

Bra hovedkort alle tre . Blir mere sånn at man kan ikke velge et feil/dårlig kort , men går mere på personlige preferenser, fordommer og magefølelse hvilket av de tre man ender opp med.

 

Lenke til kommentar

Tusen takk for svar :)

 

 

Har ingen dårlig magefølelse eller fordommer for noen av dem :)

 

Alle 3 korta har alle tilkoblingsmulighetene jeg trenger.

 

Jeg kommer til å klokke CPUen litt, men tenker at du kommer vel like langt på alle 3 og alle 3 er like stabile ser det ut som. Å man får jo ikke de nye CPUene over 4.7GHz heller, de fleste havner på 4.5GHz så da trenger eg ikke noe "bedre" en de tre som er listet opp.

 

Trur nesten jeg må ta en loddtrekning snart enn at det er en her på forumet som kommer med et godt argument med å gå for det ene.

Lenke til kommentar

ASRock Z87 OC Formula frister mer og mer :)

 

Flere USB porter bak, mange tilkoblinger til HDD/SSD, rett farge da jeg kommer til å gå for MSI sitt lightning kort :p

 

Men lurer litt på vifta som er montert på chipsett kjølingen, bråker denne ? For erfaringsmessig så til mindre viften er til mer bråker den. Og jeg er støy allargiker :S

 

 

Sitter med et R3 kabinett med fractal sine vifter som jeg kjører viftestyring på som er skrudd ned til minimum. Har også stilt inn skjermkort vifta, den spinner ikke på mer en 13% helt til jeg passerer 60*C, da går den gradvis opp.

 

 

 

 

Hva er forskjellen på ASRock Z87 OC Formula og ASRock Z87 OC Formula/AC ?

 

 

og en annen ting, er hovedkortet lett å klokke på ? Som klikk and play(i bios) ? :p

Lenke til kommentar

Hovedgrunnen for å velge Asrock z87 OC er at Asrock kanskje har den beste mannen til å skrive bioser.

 

ASRock Z87 OC Formula/AC har WIFI, det har ikkje non-AC.

 

Har selv et Asrock z87 OC på vei, og det er fremme i morgen. Akkurat nå bruker jeg Asrock z87 extreme 4, som også fungerer utmerket.

 

Egentlig er jeg Gigabyte OC fan, siden jeg har Gigabyte x58 Oc og X79 OC. For hardcore overklokking med mange skjermkort, så er Gigabyte OC best, fordi de har mere strøm til pci-e portene. Disse er også ekstremt robuste.

 

Kjørte Gigabyte x58 OC på Ln2 i 2 dager på TG 2011 (på pcworld standen), deretter brukte jeg det i 24/7 maskinen min med luftkjøling.

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

Hovedgrunnen for å velge Asrock z87 OC er at Asrock kanskje har den beste mannen til å skrive bioser.

 

ASRock Z87 OC Formula/AC har WIFI, det har ikkje non-AC.

 

Har selv et Asrock z87 OC på vei, og det er fremme i morgen. Akkurat nå bruker jeg Asrock z87 extreme 4, som også fungerer utmerket.

 

Egentlig er jeg Gigabyte OC fan, siden jeg har Gigabyte x58 Oc og X79 OC. For hardcore overklokking med mange skjermkort, så er Gigabyte OC best, fordi de har mere strøm til pci-e portene. Disse er også ekstremt robuste.

 

Kjørte Gigabyte x58 OC på Ln2 i 2 dager på TG 2011 (på pcworld standen), deretter brukte jeg det i 24/7 maskinen min med luftkjøling.

 

 

 

Så av de tre jeg har lagt i avstemning, hva ville DU gått for viss du måtte valgt ett av de ? :)

 

Kommer kun til å kjøre 1 skjermkort og en grei overklokk på CPU som blir luftkjølt :)

Alt dette kommer til å sitte i et R3 kabinett :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...