Gå til innhold

[Løst] MSI Z87-MPOWER vs Gigabyte GA-Z87X-OC


sveibuen

Hvilke er best ?   

16 stemmer

  1. 1. Hva er best!

    • MSI Z87-MPOWER
    • Gigabyte GA-Z87X-OC
    • ASRock Z87 OC Formula


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

prisen fra multicom på 1606 er selvfølgelig helt feil.... har ikke testet formula enda, men Extreme 4 og Extreme 9 gjør det de skal og litt til!

 

steinfornøyd med hva ASRock har blitt de siste årene - knallkort til bedre pris enn ASUS!

 

full LN2 test med Haswell og SF3D pot kommer i løpet av uken hvis jeg rekker...

post-88790-0-55446400-1371940725_thumb.jpg

Endret av **dp**
Lenke til kommentar

Siden dem som er hardcore overklokkere her inne anbefaler AsRocken så sterkt kommer jeg til å gå for det :)

 

 

Men husk, kommer aldri til å overklokke noe slikt som dere gjør, ikke i nerheten. Kjører på luft med en phanteks kjøler. Men at jeg skal prøve å skvise mest mulig ut av CPUen skal jeg så klart.

 

Håper jeg har flaks når jeg kjøper CPU :) At jeg havner på 4.8 :p

Lenke til kommentar

Selv gitt meg med overklokking for 7-8 år siden.Gadd plutselig ikke mere.

Men ble litt pirret igjen nå av denne tråden samt tidligere av ASRock sin z87 linje.

Men for oss dødlige (altså ikke entusiast overklokkere) tror jeg en blir kjempefornøyd uansett hvilken av de tre kortene man tar.

Du kunne sikkert også kastet terning om det.

 

Nissen og **dp** sine valg kriterier derimot er naturligvis anneledes.

Lenke til kommentar

Nå kneler vel en 4770k før hvilket som helst Z87 kort hvis du kjører med vann eller luft. Så det er vel bare å velge et hovedkort som har de funksjonene og utseende du trenger/liker. De testene som ligger ute av mid-end kort er der marginale ytelseforskjeller.

Lenke til kommentar

Selv gitt meg med overklokking for 7-8 år siden.Gadd plutselig ikke mere.

Men ble litt pirret igjen nå av denne tråden samt tidligere av ASRock sin z87 linje.

Men for oss dødlige (altså ikke entusiast overklokkere) tror jeg en blir kjempefornøyd uansett hvilken av de tre kortene man tar.

Du kunne sikkert også kastet terning om det.

 

Nissen og **dp** sine valg kriterier derimot er naturligvis anneledes.

 

 

Vett jo at Nizzen og DP sine hovedkort valg er naturlig annerledes, men nå var jo ikke det hovedkortet hinsides dyrt heller da. Så da er det nesten lov å koste det på seg.

 

 

 

 

Men uansett, dette er et vanskelig valg.

 

Det blir enten MSI eller ASROCK.

 

 

Dette blir terningkast snart som du sier :p da penger ikke er noe problem, har så klart IKKE råd til vannkjøling :p Det kommer nok en gang da. Kommer jo fort opp mot 10k kroner for skikkelig vannkjøling. Så det blir ikke med det første.

Lenke til kommentar

Så valget blir dette med en av hovedkorta, alt annet har jeg:

 

 

Intel Core i7 4770K 3,50GHz Socket 1150

 

MSI GeForce GTX 770 Lightning 2GB

 

og en av hovedkorta MSI eller AsRock :)

 

 

800kr i forskjell :)

 

 

 

 

 

CPU og Skjermkort er kjøpt nå :)

Endret av sveibuen
Lenke til kommentar

Har fremt til 30 juni å bestemme meg :) Da jeg allerede har kjøpt meg skjermkort som kommer den 02.07.13 (netonnet 3190kr)og da sendes ikke cpu og skjermkort før då.

 

 

Noen som har en del tester på disse to hovedkorta, Asrocken og mpoweren *?

 

 

Har søkt en del selv også. Men har ikke sett på noen satt opp mot hverandre enda :/

Lenke til kommentar

Hmm.

 

 

 

Sitter her å tenker litt på det AsRock hovedkortet.

 

 

 

Kommer jeg til å få bruk for det i det hele tatt ?

 

Eneste jeg kommer til å gjøre er å spille litt og en liten overklokk på cpu opp til en 4.5-4.7GHz. Dette blir en 24/7 klokk.

 

 

 

 

Så alle dere smarte hoder her inne, kommer jeg virkelig til å få bruk for et så dyrt hovedkort som Asrocken er ?

Lenke til kommentar

Nei, men det er ikke noe morsomt å være fornuftig hele tiden heller. Som jeg skrev tidligere kjøp det z87 kortet som har de funksjonene du trenger/liker. Kanskje du klarer et par hundre mhz ekstra på et kort til 2000+ i forhold til et som koster rundt tusenlappen.

Lenke til kommentar

Nei, men det er ikke noe morsomt å være fornuftig hele tiden heller. Som jeg skrev tidligere kjøp det z87 kortet som har de funksjonene du trenger/liker. Kanskje du klarer et par hundre mhz ekstra på et kort til 2000+ i forhold til et som koster rundt tusenlappen.

 

Asrock extreme 3 holder nok lenge for deg :)

 

 

http://digitalimpuls.no/PC-komponenter/Hovedkort/Socket-1150/ASRock/ASRock-Z87-Extreme-3-ATX--Z87--4xDDR3--2xPCIe30x16-LGA1150-122620-p0000066871.aspx

Lenke til kommentar

Tusen takk for all hjelp folkens.

 

 

Etter mye lesning så kom jeg fram til MSI Mpower MAX av alle ting :)

 

 

 

Pga det ikke er så stor forskjell mellom hovedkorta fra 1800kr og oppover, så kikket jeg på tilkoblingsmuligheter, littegrann utseende osv.

Klarte jo å kjøpe nytt skjermkort, MSI lightning og det passer jo perfekt til dette nye hovedkortet jeg bestilte i natt.

 

Satser på at jeg har fått en god CPU som klarer 4.7GHz uten at temperaturen går til helvete.

Satser på at Phanteks kjøleren min holder mål samt at jeg får skru opp hastigheten på kabinett viftene.

 

 

 

 

Men anyways, takk for hjelpen alle sammen :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...