Gå til innhold

Er det egentlig smart å sage av kontakten til skjermkortet? (Ekstra)


Anbefalte innlegg

Artiklene var langt bedre før 2005. Jeg hadde selvbygde oppsett med kraftig prosessor og 3D-grafikkortfør nettstedet ble til, så jeg har aldri vært i den situasjonen du sikter til. I gamle dager greide i det minste dette nettstedet å publisere noen greie artikler/tester om de aktuelle hovedkort, chipset, prosessorer og det er langt mer enn de makter i dag.

 

For meg var det game over for dette nettstedet i 2006 da det ble kommersialisert. Å kjøpe opp ett nettsted for å spekulere i å omstrukturere innholdet til å bli noe annet er en hån mot brukerne. På lik linje med andre selskaper som blir kjøpt opp og videreført under "everything changes but the name". Problemet er at folk fortsetter å bruke tjenesten selv om det kun er navnet tilbake, mens folk burde ha boikottet og sagt "Haha, kos dere med det det tomme skallet dere har kjøpt."

 

Vet du hva: du har faktisk helt rett.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For oss som har vært med fra web-ens spede begynnelse, vært med å hjelpe til med å lage de første sidene til nettaviser etc, så er det helt naturlig å betale for en slik tjeneste. Innhold, godt eller dårlig, må lages av noen, og det finnes ikke nok noen i verden som i tillegg til alt gratis innhold de skriver, tjener nok penger i en annen jobb. Å tro at vi får gode journalister som skal skrive innhold på dugnad er vel en utopi.

 

Så kom annonsene, og ingen likte dem. De fleste godtok dem fordi innholdet ble gratis. Men nettaviser tjener ikke nok på annonser. Spør f eks VG. De makset ut inntektene på annonser for mange år siden, men det er på langt nær nok det som skal til for å drive avisen.

 

Tiden der journalisme ble drevet på dugnad og annonseinntekter er over. Det er bare å innse det. Det vil alltid finnes noen få ildsjeler der ute som lager innhold. Jeg har selv lagd innhold i mange år som jeg ga bort gratis. Men til syvende å sist tar pengesekken deg igjen. Du kan ikke leve på vann og brød.

 

Stå på Hardware. Så lenge dere ikke priser dere ut, og skriver noe jeg har bruk for å lese, skal jeg betale.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Stakkars deg som leser gratis nyheter på nett og får reklame slengt i ansiktet. Synes virkelig synd på deg.

Hvis reklamene hadde hatt samme design som tek.no, og hadde "glidd inn" i designet, da kunne jeg vurdert det (hvis det ikke hadde vært irriterende). Med reklamene i dag, klarer jeg ikke å konsentrere meg om stoffet jeg leser. Det er animasjoner på sidene, som trekker oppmerksomheten dit i stedet for teksten. Da synes jeg det er bedre å blokkere annonser, og boikotte reklameinntektene deres.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

De som synes dette var "så forbanna krise" kan sa seg en bolle. Klapp igjen. Synes dette var var morro og greit nok jeg.

 

Det er ikke en krise, det er bare utrolig dumt.

Lenke til kommentar

For oss som har vært med fra web-ens spede begynnelse, vært med å hjelpe til med å lage de første sidene til nettaviser etc, så er det helt naturlig å betale for en slik tjeneste. Innhold, godt eller dårlig, må lages av noen, og det finnes ikke nok noen i verden som i tillegg til alt gratis innhold de skriver, tjener nok penger i en annen jobb. Å tro at vi får gode journalister som skal skrive innhold på dugnad er vel en utopi.

 

Så kom annonsene, og ingen likte dem. De fleste godtok dem fordi innholdet ble gratis. Men nettaviser tjener ikke nok på annonser. Spør f eks VG. De makset ut inntektene på annonser for mange år siden, men det er på langt nær nok det som skal til for å drive avisen.

 

Tiden der journalisme ble drevet på dugnad og annonseinntekter er over. Det er bare å innse det. Det vil alltid finnes noen få ildsjeler der ute som lager innhold. Jeg har selv lagd innhold i mange år som jeg ga bort gratis. Men til syvende å sist tar pengesekken deg igjen. Du kan ikke leve på vann og brød.

 

Stå på Hardware. Så lenge dere ikke priser dere ut, og skriver noe jeg har bruk for å lese, skal jeg betale.

Jeg har et jævlig bra tilsvar til din kommentar, men den koster deg 30kr / måneden å lese.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Btw. Årsaken til at jeg personlig ikke kommer til å betale for HW.no sine artikler er to-delt.

1. Jeg har som regel lest om nyhetene lenge før de havner hos HW/Amobil, m.m. Dette er takket være Google+ og noen gode sirkler, samt jeg abonnerer på flere internasjonale ryktespredere og ryktebekreftere. Derfor får jeg egnetlig alle de nyhetene lenge før hw.no. Det gjelder selvsagt ikke alle artiklene, som denne her, men den ville jeg aldri betalt for uansett. Knaskje i år 2002 hadde jeg betalt for den, men nå har jeg ikke stasjonære pc-er lengre og jeg gamer svært sjeldent.

2. Rett å slett hva man skal betale for.. (som denne artikkelen). Hadde det vert en god artikkel som omhandlet noe meget teknisk (slik får du billige spill til din ps3/xbox), eller noe annet.. Så hadde jeg forsåvidt fremdeles ikke betalt.. he he.. men det pga. jeg spiller svært sjeldent :p

 

Jeg er egentlig en vanskelig leser å tilfredsstille.

For at jeg skal betale for noe, må jeg lese minst 25% av artikkelen og finne den fengende.

Om dere lager en artikkel og skjuler ingressen også, så er det jo ingen gulerøtter der!

 

Lager dere GODE artikler som er skikkelige, ikke bare en fornorsket utgave av noe jeg leste for ukesvis siden, så kanskje.. Men fremdeles er jo problemet at jeg er sporadisk innom hw/tek.no og de andre sidene. G+ er jeg innom hele tiden og G+ sender meg notifications på telefonen, på pcen, på nettbrettet. Det skal godt gjøres å slå google sine skymeldinger, spesielt når de internasjonalt har ryktene og bekreftelsene lenge før de spres i Norge.

 

Altså HW.no må øke kvaliteten, må øke ferskheten og gi mer gulrot!

Videre burde det være slik at om man ser reklame, så bør man slippe å betale.

Jeg synes også prisen er alt for høy, med tanke på innholdet.

 

En bedre løsning er kanskje å lansere apps, men igjen; så må man ha innhold.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

2. Rett å slett hva man skal betale for.. (som denne artikkelen). Hadde det vert en god artikkel som omhandlet noe meget teknisk (slik får du billige spill til din ps3/xbox), eller noe annet.. Så hadde jeg forsåvidt fremdeles ikke betalt.. he he.. men det pga. jeg spiller svært sjeldent :p

 

 

Hvordan i alle dager er å kjøpe billige konsollspill "meget teknisk"?

 

AtW

  • Liker 2
Lenke til kommentar

hardware.no har egentlig ikke forstått hvorfor vi blir lei all reklamen og så blokkerer den .

Så man blir straffet for å ikke godta at siden blir tilgriset med reklame.

 

en periode førte det også til at flere ord i en artikkel ble linket til reklamesider som hadde ingen tin med artikkelen.

Det var noe virkelig ble irritert over

Nå vet jeg ikke om der er slik på hardware.no men mange nettsider har jo animert reklame med lydeffekter som starter opp av seg slev.

i beste fall går det an å slå av animasjonen men det er ingen selvfølge

Det var frustrasjonen

 

over til tema :

Hvor lurt er det egentlig å sage over kontakten selv.

Hor meg er det tvilsom uansett hva artikkelen påstår

Hvilken kontroll har man for at man ikke gjør ubotelig skade

Man bør i det minste ha full oversikt over hvilke baner som er i bruk

Lenke til kommentar

Hvordan i alle dager er å kjøpe billige konsollspill "meget teknisk"?

 

AtW

he he, ser ut som jeg glemte å skrive litt av kommentaren..

Tanken min var at man kan lokke med slike overskrifter, enten teknisk eller "slik sparer du penger". Man kan jo feks kjøpe spill via alternative marked (så går russere å kjøper det i butikken og skanner cd-keyen). Jeg har kjøpt en del spill slik og altivert de i steam.

 

Det er jo lovlig og prisen er lavere :p Slike artikler er verdt å betale for.. Sparer man 100-200kr på et spill, er 30kr en billig investering. Gir HW.no rabatter i en nettbutikk, så er pengene fort inntjent.. Men om man skal betale for tull som den strømkalkulatoren og betale for å lese om hvordan man bygger en pc, da er det nok litt for langt ute på en 5.25" floppydiskett.

Endret av Olavxxx
Lenke til kommentar

Stakkars deg som leser gratis nyheter på nett og får reklame slengt i ansiktet. Synes virkelig synd på deg.

Slapp av, det finnes gratis og enkle verktøy som fjerner problemet. AdBlock Plus for eksempel. Fjerner all reklame automatisk.

 

Gjør livet på nett mye mer behagelig.

 

Jeg liker å kjøre en kompromissløs linje mot reklame.

Lenke til kommentar

Slapp av, det finnes gratis og enkle verktøy som fjerner problemet. AdBlock Plus for eksempel. Fjerner all reklame automatisk.

 

Gjør livet på nett mye mer behagelig.

 

Jeg liker å kjøre en kompromissløs linje mot reklame.

Det var jo det som var problemet.. Han vil at jeg skal støtte Hardware med penger når de kommer med artikler som "Dette er ikke en søppelbøtte" og "10 ting du må gjøre på facebook".

Lenke til kommentar

Ingen grunn til å føle seg "straffet" eller klage med mindre man allerede betaler abonementet og føler seg lurt.

 

Dette er tilbudet HW har, liker du det ikke så gå ett annet sted. Som tidligere nevnt av andre er det mange år siden HW gikk i dass. Med dinside journalistikken kom også dinside brukeren til forumet. Det skal dog nevnes att forumet fortsatt er milevis foran selve siden hva angår både faglig og underholdende innhold så helt forferdelig er det nå ikke enda.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...