Gå til innhold

Hva har dere søkt på til høsten?


cjoo

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

For første gang siden 2008 har jeg ikke søkt noe som helst! Trives godt på jussen.

 

Tidligere har jeg søkt:

08: Master i fysikk og matematikk (men gjennomførte førstegangstjeneste)

09: Master i fysikk og matematikk (denne gangen begynte jeg)

10: Økad på NHH (men begynte ikke, gikk heller på folkehøgskole)

11: Master i rettsvitenskap (begynte, og her trives jeg veldig godt)

12: Deltidsstudie i økonomi og ledelse (som jeg tar på siden av jussen)

Lenke til kommentar

Om en stund så får vite om vi har kommet inn på de studiene vi ønsker. Jeg er nysgjerrig på høre hva andre har søkt av Høyskole og universitet, og gjerne hva slags studier man har valgt.. :)

 

En annen ting jeg funderer på er hvordan man praktiserer inntak på universitet/høyskolenivå. Konkurrerer alle søkere likt, eller blir førstevalgsøkere prioritert?

 

La oss si at jeg har søkt på statsvitenskap som tredjevalg og har 48 skolepoeng. De fleste andre som har søkt har 46 i skolepoeng, men disse har søkt studiet som førstevalg. Blir de som har valgt studiet som førstevalg prioritert før tredjevalgsøkere eller konkurrerer søkerne likt på poeng?

Lenke til kommentar

Om en stund så får vite om vi har kommet inn på de studiene vi ønsker. Jeg er nysgjerrig på høre hva andre har søkt av Høyskole og universitet, og gjerne hva slags studier man har valgt.. :)

 

En annen ting jeg funderer på er hvordan man praktiserer inntak på universitet/høyskolenivå. Konkurrerer alle søkere likt, eller blir førstevalgsøkere prioritert?

 

La oss si at jeg har søkt på statsvitenskap som tredjevalg og har 48 skolepoeng. De fleste andre som har søkt har 46 i skolepoeng, men disse har søkt studiet som førstevalg. Blir de som har valgt studiet som førstevalg prioritert før tredjevalgsøkere eller konkurrerer søkerne likt på poeng?

Jeg slo sammen din tråd med en allerede eksisterende.

 

Hvor på listen du har prioritert studiet er ikke relevant, nei. Dersom man har like mange poeng får den eldste plassen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-239845

Byggingeniør, maskiningeniør, kjemiingeniør, ingeniør marinteknikk, geologi og petroleums- og prosessteknologi.

 

Men jeg vet ikke hva jeg skal velge. :(

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b

Har søkt bachelor i historie ved NTNU.

Selv om jeg har regnet ut at jeg får omtrent 53-54 studiepoeng når jeg omsider får vitnemålet mitt så klarer jeg ikke helt å slappe av før jeg helt sikkert vet at jeg kommer inn.

Noen snakker om at muliggens karakterene fra VK1 og VK2 kommer til å forfølge meg, og dermed kanskje ødelegge snittet. Så det blir spennende å se.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...