Gå til innhold

Håper XP-slutten skal øke det dårlige PC-salget


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-P0LhtEd81A

Hm. God ide. Om man lager et nytt produkt som brukerne ikke vil ha, kan man tvinge dem gjennom å stoppe det gamle. Sånn kan man også gjøre med biler. Legg inn sw slik at man kan slå dem av. Ja, da må folk kjøpe ny bil. Eller forresten det er jo ingen som har monopol på biler. Kanskje i nord Korea?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Og ganske nødvendig for at markedet ikke skal stagnere.

 

Det blir jo helt feil rekkefølge. Markedet stagnerer ved at man gir ut det samme med mindre forbedringer. Du hindrer ikke stagnasjon ved å prakke på folk ting de overhodet ikke har bruk for. Du hindrer stagnasjon ved å tilby dem noe nytt, noe de faktisk trenger.

Lenke til kommentar

Jeg synes selskapene har altfor mye makt når de kan velge å stoppe støtte til hardware som fungerer helt fint bare fordi de skal selge meg noe på nytt som jeg egentlig ikke trenger. Ansvarsløst og spekulativt kaller jeg det. Statlig overstyring er kanskje beste løsning, når haugene med hardware som er "gått ut på dato" blir store nok, og man ser konsekvensene av galskapen.

Lenke til kommentar
Har XP på jobb, 9 av rippene våre kjører XP (som følger med Canon rippene for de digre printerene, vi har 0 bruk for windows 8. da metro kun hadde gjort jobben vår vanskeligere.har dessuten et par gamle pcer som kjører diverse printeprogram, og gjett hva? de kjører xp. Igjen hadde win8 med metro ødelagt, alt.Hoved pcen min på jobb skulle reinstallere OS, da valgte jeg win7 fordi win8 sin metro (igjen) ødelegger arbeids effektiviteten.Og om det ikke kommer noen flere sikkerhetes oppdateringer til XP betyr 0 så lenge vi har brannmur og AV installert.
Unnskyld meg, men hva i helv... er galt med metro, og på hvilken måte er det vanskelig å installere ett eneste program, som kvitter seg med hele metro?Det er sånne ignorante typer som deg, som gjør at folk blir irriterte -_-Utifra det du sier vil jeg også anta at du og de på "jobben" din ikke har testet Win8!Edit: Skriveleif

 

La meg komme med motsvar:

 

Unkyld meg, men hva i helvete er galt med Windows 7? Hvilken måte er det vanskelig å installere der? Hvorfor skal jeg måtte behøve å installere 3 part? Det er sånne ignorante typer som deg som prøver å tvinge alle og enhver over på noe nytt de åpenbart ikke liker.

 

Det er også veldig ignorant av deg å påstå at alle som ikke liker det du liker og kommer med oppgulp som om at de ikke har prøvd Windows 8.

Endret av bigggan
Lenke til kommentar

Problemet til dere som hittil kommenterer her om fortsatt bruk av maskiner men med nytt os er ikke gjennomtenkt.

Mulig i en 10 mannsbedrift her i Norge men i Amerikanske forhold (som dette utspiller seg i fra) er en middels stor bedrift ca et par tusen ansatte.For ikke snakke om large enterprise.

Da er man tvungen til sentralt og automatisert deployment.

Og da vet de som jobber med dette at man må standardisere på et visst begrenset antall typer maskiner hvor man har ferdige deploy images med win7/win8 os med sw og drivere.

 

Lenke til kommentar

Sånn rent bortsett fra at jeg ikke har møtt problemer, bortsett fra litt driverjakt, ved oppgradering av gamle XP-maskiner til WIn 7/8? Under antagelsen av jeg ikke er unik i verden, så regner jeg med at det samme gjelder for de fleste andre. Tviler derfor på et veldig salgshopp, kanskje bortsett fra nye WIn 8-lisenser.

Lenke til kommentar

Så bedrifter som ikke egentlig trenger nye pcer blir tvunget til å kjøpe nye fordi microsoft kutter støtten til sin egen programvare? Ryddig.

 

Microsoft er kanskje en av de tregeste til å fase ut programvare. Hvor lenge varer OS X før du må kjøpe en ny maskin for å oppgradere? 2 år? XP har nå vært støttet av MS i 12 år nå, det er fanken meg på tide at det forsvinner.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Microsoft er kanskje en av de tregeste til å fase ut programvare. Hvor lenge varer OS X før du må kjøpe en ny maskin for å oppgradere? 2 år? XP har nå vært støttet av MS i 12 år nå, det er fanken meg på tide at det forsvinner.

 

Det er vel 4 år. Fikk en kompis til å invistere i NAS, og det viste seg at Apple krevde at Netgear brukte nyeste OS for å kjøre mot den. Da han skulle oppgradere, så fikk han ikke lov fordi MACen akuratt var over 4 år. Mange som slet med det samme. Heldigvis hadde samboeren en nyere MAC så de fikk brukt den.

 

Så de som klager over at MS kutter støtten til ett 12 år gammelt OS, har egentlig ikke noe å klage over. MS skulle vel også ha kuttet støtten for XP for mange år siden, men valgte å utsette det flere ganger.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg tror at bedrifter er flinkere til å holde igjen på kostnader enn tidligere, og ønsker å ha konkrete tall på lønnsomheten av å gjøre store utskiftinger. Her i Norge er i allefall det en klar trend. Om man ikke klarer å gi dette, så blir det også vanskelig å argumentere for oppgraderinger.

 

Hva gjelder programvare så er fremdeles XP benkers, og sikrer at ting virker som det skal. Win7 er et alternativ, men kun om en må bytte på grunn av maskinvaresvikt.

 

Terminalserver trenden har også blomstret, og da er jo et av argumentene at kravene til klientene er små, og XP fungerer fint. Terminal eliminert jo også mye av problematikken med vedlikehold og maskiner kan erstattes først når maskinvaren feiler.

 

Når det gjelder HP, så er jeg ikke imponert over kvaliteten på desktop produktene de siste årene. Sikkert veldig subjektivt fra min side, men opplever kvaliteten som underlegen i forhold til de viktigste konkurentene, og systemer som er satt sammen av løse komponenter lokalt.

Lenke til kommentar

Problemet til dere som hittil kommenterer her om fortsatt bruk av maskiner men med nytt os er ikke gjennomtenkt.Mulig i en 10 mannsbedrift her i Norge men i Amerikanske forhold (som dette utspiller seg i fra) er en middels stor bedrift ca et par tusen ansatte.For ikke snakke om large enterprise.Da er man tvungen til sentralt og automatisert deployment.Og da vet de som jobber med dette at man må standardisere på et visst begrenset antall typer maskiner hvor man har ferdige deploy images med win7/win8 os med sw og drivere.

Du har et poeng, men er det mange firmaer som forstsatt har win xp som standard os? Dvs de ikke har byttet pcer siden vista/ 7 kom.

 

Et annet problem er at win 8 vil skape problemer.

Ikke for oss, heller ikke for de som kun starter ett eller to programmer. Men for de som har nok peiling til å bli farlige :)

 

Tenker fks på sjefen der jeg jobber, kan noe, dvs laste ned å instalere programmer, finne filer på netverket, kopiere, sette opp et trådløst netverk osv men ikke mye mer.

 

Lenke til kommentar

Du har et poeng, men er det mange firmaer som forstsatt har win xp som standard os? Dvs de ikke har byttet pcer siden vista/ 7 kom.

 

Et annet problem er at win 8 vil skape problemer.

Ikke for oss, heller ikke for de som kun starter ett eller to programmer. Men for de som har nok peiling til å bli farlige :)

 

Tenker fks på sjefen der jeg jobber, kan noe, dvs laste ned å instalere programmer, finne filer på netverket, kopiere, sette opp et trådløst netverk osv men ikke mye mer.

 

Tja, jeg kan si at helse sektoren kjører XP fortsatt, men PCene de har er ikke eldre enn 3 år :p

Lenke til kommentar

Hva er det du har røyka da.

Seriøst....

XP -The security hole , program (internet browser) kjører under lokal administative priv.

Haha Windows 95 = Dos 16bit , drivers og 32bit protected. Og dll hell.

 

Jeg levde med og brukte i arbeidsliv windows 95 og føre det windows 3.1/3.11 og føre det msdos.

Det gjorde ikke du, så de utallelsene er litt tynne.

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...