Gå til innhold

Håper XP-slutten skal øke det dårlige PC-salget


Anbefalte innlegg

Hva er det du har røyka da.

Seriøst....

XP -The security hole , program (internet browser) kjører under lokal administative priv.

Haha Windows 95 = Dos 16bit , drivers og 32bit protected. Og dll hell.

 

Jeg levde med og brukte i arbeidsliv windows 95 og føre det windows 3.1/3.11 og føre det msdos.

Det gjorde ikke du, så de utallelsene er litt tynne.

 

Hvordan vet du det? Det eneste jeg prøver å si er at Windows 8 er dårlig. Bruker selv Windows 7 og vil neppe bytte tilbake til XP eller til 8 igjen..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du er født 1993.

Jeg er født 1962.

:)

Har brukt det men ikke masse.

 

@Taake89: Har prøvd det, det funker IKKE på desktop for meg (jeg vil bare slå skjermen 99% av tiden).

Jeg har testa litt på nettbrett som det faktisk funker på, Hvis jeg noen gang kjøper meg ett nytt nettbrett så vil jeg kanskje få meg Windows 8 nettbrett sånn at jeg kan ha Windows 8 o.l.

Lenke til kommentar

:)

Har brukt det men ikke masse.

 

@Taake89: Har prøvd det, det funker IKKE på desktop for meg (jeg vil bare slå skjermen 99% av tiden).

Jeg har testa litt på nettbrett som det faktisk funker på, Hvis jeg noen gang kjøper meg ett nytt nettbrett så vil jeg kanskje få meg Windows 8 nettbrett sånn at jeg kan ha Windows 8 o.l.

 

Du vet at hvis du trykker win+d så får du desktop mode, som er slik desktop er for win 7?

Lenke til kommentar

Saken er at det øyeblikket du bruker start menyen for å kjøre programmer så er du ikke i Win 7 lenger, det er det han vil fram til og det er mer enn nok for de fleste.

Selv om vinduet som er åpent i Ubuntu's Unity er kliss likt Gnome 2, så begynner irritiasjonen det øyeblikket du må rote i Unity eller Gnome 3.0

Lenke til kommentar

Saken er at det øyeblikket du bruker start menyen for å kjøre programmer så er du ikke i Win 7 lenger, det er det han vil fram til og det er mer enn nok for de fleste.

Selv om vinduet som er åpent i Ubuntu's Unity er kliss likt Gnome 2, så begynner irritiasjonen det øyeblikket du må rote i Unity eller Gnome 3.0

 

Eneste jeg bruker startmenyen til er å åpne mine dokumenter, kontrollpanel og søke. Slik er det vel for de aller fleste, da man har mest brukte programmer på startlinjen. Ergo, Metro vil dekke det behovet ved å ha de programmene du vil ha, lett tilgjengelig.

 

Siden win8 er så likt win7, så er det ganske teit å si at det er helt ubrukelig.

Lenke til kommentar

Eneste jeg bruker startmenyen til er å åpne mine dokumenter, kontrollpanel og søke. Slik er det vel for de aller fleste, da man har mest brukte programmer på startlinjen. Ergo, Metro vil dekke det behovet ved å ha de programmene du vil ha, lett tilgjengelig.

 

Siden win8 er så likt win7, så er det ganske teit å si at det er helt ubrukelig.

 

Tror du skal sette deg ned og se på hvordan forskjellige brukere bruker ett system før du bastant kommer med slike uttalelser.

Dette er årsaken til at Gnome 3 fikk såpass mye pepper, og enda mer til Unity også.

Og at jeg står fast ved min liste over disse 3 og Metro er verst av alle 3, men ingen av dem er noe "godt" skrivebordsmiljø.

Kudos til Mint utviklerne med MATE, desidert det beste alternativet man kan få om man må sitte i Gnome økosystemet, synd man ikke kan få dette istedet for Metro på Win plattformen.

Lenke til kommentar

 

Tror du skal sette deg ned og se på hvordan forskjellige brukere bruker ett system før du bastant kommer med slike uttalelser.

Dette er årsaken til at Gnome 3 fikk såpass mye pepper, og enda mer til Unity også.

Og at jeg står fast ved min liste over disse 3 og Metro er verst av alle 3, men ingen av dem er noe "godt" skrivebordsmiljø.

Kudos til Mint utviklerne med MATE, desidert det beste alternativet man kan få om man må sitte i Gnome økosystemet, synd man ikke kan få dette istedet for Metro på Win plattformen.

 

Gjerne belær meg på hvordan startmenyen er så mye bedre enn metromenyen siden det er så enorm stor forskjell i dem.

Lenke til kommentar

Nå kan ikke jeg svare på hvordan andre bruker det, men les mitt eksempel på side 1 i denne tråden.

Hvor en vanlig klassisk startmeny er overlegen Metroen.

 

Det er vel mere nvidia sin feil enn win 8 at du har "en" stor skjerm selv om du har tre.

Men man har da sjelden startmenyen oppe lenge, så er vel ikke lenge metromenyen er i veien.

 

Jeg skjønner at den kan være irriterende, men å kalle win8 ubrukelig pga at man innimellom får en fullscreen meny i en liten periode, vil jeg kalle ekstremt overdrevent.

Lenke til kommentar

Det er vel mere nvidia sin feil enn win 8 at du har "en" stor skjerm selv om du har tre.

Men man har da sjelden startmenyen oppe lenge, så er vel ikke lenge metromenyen er i veien.

 

Jeg skjønner at den kan være irriterende, men å kalle win8 ubrukelig pga at man innimellom får en fullscreen meny i en liten periode, vil jeg kalle ekstremt overdrevent.

 

Tja, det gjør det ubrukelig for min del uansett, samme sak med ATi også for den saks skyld :p

I tilegg til at en god del funksjoner er for nedgravd kontra Xp og Win 7, som for eksempel nettverks innstillinger.

Ofte at jeg må holde ett øye med hva serveren gjør og starte noe samtidig som for eksempel Filezilla for SFTP (FTP over SSH) og da er Win 7 og XP startmenyen diskre og ikke i veien.

Beklager, Win 8 er en katastrofe i min bok, og er ett av andre små ting som er irriterende i lengden, mange bekker små gjør en elv til slutt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...