Gå til innhold

PS4 vs. Xbox One


Xbox One vs. PS4!  

1 193 stemmer

  1. 1. Kommer du til å velge PS4 eller Xbone?

    • PS4
      681
    • Xbox One
      226
    • Begge
      125
    • Ingen av dem
      160


Anbefalte innlegg

Klart bedre er nok en overdrivelse, såvidt jeg ser vil ikke responstiden bli noe spesielt dårligere med GDDR5 i Sony sitt oppsett kontra MS sitt valg av DDR3.

Med en god minne kontroller er man med DDR3 nede i 40-50ns. GDDR5 gir deg 300-500ns. Altså 8-10 ganger høyere latency.

Det å bytte inn latency for båndbredde fungerer bra for GPU da minne latency her skjules godt i cache, men for CPU er det verre.

Jeg håper PS4 har et godt cache system for CPU med god data strøm slik at GDDR5 ikke trekker PS4 CPU'en for mye ned. Men jeg kan ikke skjønne noe annet ennn at PS4 CPU'en vil få mer ventetid og at cache misses vil være langt verre for PS4 enn Xbox One. En ulempe og problem/utfordring for utviklere, men nok ikke så mye som eSRAM'en til Xbox One.

Endret av MistaPi
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Med en god minne kontroller er man med DDR3 nede i 40-50ns. GDDR5 gir deg 300-500ns. Altså 8-10 ganger høyere latency.

Det å bytte inn latency for båndbredde fungerer bra for GPU da minne latency her skjules godt i cache, men for CPU er det verre.

Jeg håper PS4 har et godt cache system for CPU med god data strøm slik at GDDR5 ikke trekker PS4 CPU'en for mye ned. Men jeg kan ikke skjønne noe annet ennn at PS4 CPU'en vil få mer ventetid og at cache misses vil være langt verre for PS4 enn Xbox One. En ulempe og problem/utfordring for utviklere, men nok ikke så mye som eSRAM'en til Xbox One.

Så må du også huske at en konsoll er en helt spesialprodusert maskin, ganske ulik en hvilken som helst skrivebords-pc satt sammen av hk, cpu, ram etc. De bruker et minne med veldig høy båndbredde som i tillegg er plassert veldig nærme GPU/CPU siden de er kombinert i en og samme APU. Siden minne da rent fysisk har en langt kortere distanse, og at man kan sette opp et langt tettere grensesnitt mellom minne og APU, så kan man akseptere tregere timings på minnet for i gjengjeld å kunne benytte hurtigere minne.

 

Men som med alt annet nytt, den som lever får se :wee: Blir uansett en spennende tid fremover med en ny konsollgenerasjon :w00t:

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vel det blir som å si at fordi en bæsj er polert er den bedre enn den andre. Det er fortsatt en bæsj og både ps 4 og xbox one har ingenting å si mot en gaming data til 6000kr så er absolutt ingen grunn til å gå for noen av dem

 

Ingen bryr seg om en PC til X kroner er bedre....ingen.

 

Litt teit med en slik avstemning før noen i det hele tatt har fått en konsoll i hus....

 

Joda, men skal uansett bli interessant å se hvordan stemningen er der ute bland folket.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Vel det blir som å si at fordi en bæsj er polert er den bedre enn den andre. Det er fortsatt en bæsj og både ps 4 og xbox one har ingenting å si mot en gaming data til 6000kr så er absolutt ingen grunn til å gå for noen av dem

Du kan sitter der som en gretten PC-gamer, mens vi andre kan kose oss kjempemye med konsollene og de gode spillene som kommer! :)

Lenke til kommentar

Du kan sitter der som en gretten PC-gamer, mens vi andre kan kose oss kjempemye med konsollene og de gode spillene som kommer! :)

 

Du mener siden pc har flere ekslusive og bedre titler? jeg som kan kose meg med samme tingene som deg og enda mer? og ha bedre grafikk? og kan koble den på tven og faktisk drive 4k istedenfor å late som? trist å være meg som liker kvalitet over kvantitet

Lenke til kommentar

Du mener siden pc har flere ekslusive og bedre titler? jeg som kan kose meg med samme tingene som deg og enda mer? og ha bedre grafikk? og kan koble den på tven og faktisk drive 4k istedenfor å late som? trist å være meg som liker kvalitet over kvantitet

 

Fortsatt ingen som bryr seg...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Glemte at du er macfag. sorry skal ikke gjenta seg. Man spør ikke ms.universe om å lage en rakett eller utføre komplekse oppgaver.

 

Signaturen min burde tilsi noe annet, kan du ikke bare fortsette videre til en annen bit av forumet hvor noen bryr seg om dine meninger om PC?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du mener siden pc har flere ekslusive og bedre titler?

Jeg var på vei å kjøpe en PC en gang. Men så kikket jeg etter hvilke spill som skulle få meg til å velge det, og nei gitt. Der var det ingen. Det aller meste kommer på konsoll, og funker ypperlig.

 

Det eneste som frister og gjør at jeg faktisk har lyst på en PC er Battlefield, men det hadde blitt et dyrt spill isåfall.

Lenke til kommentar

Jeg var på vei å kjøpe en PC en gang. Men så kikket jeg etter hvilke spill som skulle få meg til å velge det, og nei gitt. Der var det ingen. Det aller meste kommer på konsoll, og funker ypperlig.

 

Det eneste som frister og gjør at jeg faktisk har lyst på en PC er Battlefield, men det hadde blitt et dyrt spill isåfall.

 

Vel du kan jo tenke på at de nye konsollene har x86 arkitektur så nå¨er det kun et fåtall titler som er på xbox one eller ps4 ekslusivt og resten funker bedre på vanlig data. men du betaler fortsatt dobbelt så mye per spill så ja pc er dyrt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...