Gå til innhold

PS4 vs. Xbox One


Xbox One vs. PS4!  

1 193 stemmer

  1. 1. Kommer du til å velge PS4 eller Xbone?

    • PS4
      681
    • Xbox One
      226
    • Begge
      125
    • Ingen av dem
      160


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Og? 20gb modellen kom aldri til Norge.

 

PS4 koster 3500kr. Xbox one med kinect 2 koster 3990.

 

Kom på noen av de viktigste markedene, inkludert usa, til den prisen. PS3 var vel i tillegg kraftig overpriset i Norge, men det Norske markedet er temmelig ubetydelig globalt. En promille av, f.eks, Japan som folk tidligere her i denne tråden kalte ubetydelig.

 

Hørt om noe som heter reklame, noe Microsoft er flinkest på.

Fool me once, shame on you; fool me twice, shame on me. Kinect 2.0

Lenke til kommentar

Heldigvis har Sony skiftet fokus. Fra gratis online spilling til tvungen betaling.

 

Godt de er på spillernes side og sikke bryr seg om business.

Fordi de har lært av Xbox,

De har nå spekket PS pluss med kvalitets spill for at ikke fansen skal gå apeshit når de skiftet, og det funket, ingen klager fra hva jeg har sett fra diverse forum.

Lenke til kommentar

Fordi de har lært av Xbox,

De har nå spekket PS pluss med kvalitets spill for at ikke fansen skal gå apeshit når de skiftet, og det funket, ingen klager fra hva jeg har sett fra diverse forum.

 

Det at du får bedre dealer og noe annet ræl som Pluss medlem gir deg jo ikke de helt store kvalitets følelsene da...

 

Men at du ikke trenger noe abonnement for å spille online er jo kjekt... Vi har dog både pluss medlemskap og Xbox gull konto.... Du tror nok at du får mer igjen hos sony her, men det er jo digitale ting du laster ned dette her og de tjener således rått på det i begge endene..

 

Men om Xbox live pengene faktisk gir mer kvalitet vet jeg lite om...

Lenke til kommentar

Fordi de har lært av Xbox,

De har nå spekket PS pluss med kvalitets spill for at ikke fansen skal gå apeshit når de skiftet, og det funket, ingen klager fra hva jeg har sett fra diverse forum.

 

Ah, så det er MS sin feil egentlig.Dessuten, hvordan vil spillene som leies ut på dagens PSN+ virke på PS4?

Lenke til kommentar

Jeg skrev tidligere en tråd om at Sony sloss for forbrukerrettigheter og bla at folk burde tenke litt over hvordan dem vil at fremtiden til konsoll skal bli.

 

Etter som dagene har gått og jeg har fått tenkt litt over hvordan jeg tar ibruk spill og konsoll så må jeg si at jeg har ingen problemer lenger med hvordan XBO blir. Og ja jeg må spise mange av mine ord mott endel her på forumet.

 

Jeg tenker nå på meg selv og hvordan mitt bruk av konsoll og spill er. Har jeg noen gang tatt frem en PS1,PS2,Xbox,Dreamcast eller noen andre konsoller for å spille eldre spill? Svaret er nei.

 

Vil jeg savne X360 og PS3 1-2år etter at PS4/XBO har vært ute? Svaret er nei.

Vil jeg ta frem igjen X360 eller PS3 X år senere for å spille noen av disse spillene? Svaret er nei.

 

Ville jeg spilt noen gamle perler på nytt med oppdatert grafikk på en fremtidig konsoll? Svaret er mye mulig.

 

Jeg er koblet på nett 24/7 akkurat som jeg har dekning på mobilnettet 24/7. Jeg har forholdt meg til en digital hverdag i flere år. Og ser ingen behov for fysiske spill lenger.

 

Og dem menneskene som bor i områder uten internett er nok på ingen måte målgruppen for en konsoll i denne prisklassen. Om en ikke kan bekrefte sin konto hver 24 time pga dårlig nett så bor en i en del av verden hvor det nok helt klart er andre ting å bruke penger på en leker.

 

Veien Microsoft tar er ubehagelig for mange da den forandrer på forbrukervaner dem har hatt siden dem var små. Og det er mye trolig personer som ikke har måtte forholde seg eller blitt med på hvordan den digitale hverdagen har utviklet seg.

 

Dette er veien alt går, og Sony har kjøpt seg tid for å slippe raseriet til spillere. Men det er nok liten tvil om at Sony vil som så mange andre måtte utvikle seg i takt med den digitale hverdagen.

 

Ganske så omvending ifra hva jeg mente tidligere, noen ting må synke litt inn før en ser klart. Dette er for meg et slik tillfelle og min bestilling på XBO er gjort. Den skal stå fint i hylla ved siden av PS4.

Endret av _LarZen_
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg skrev tidligere en tråd om at Sony sloss for forbrukerrettigheter og bla at folk burde tenke litt over hvordan dem vil at fremtiden til konsoll skal bli.

 

Etter som dagene har gått og jeg har fått tenkt litt over hvordan jeg tar ibruk spill og konsoll så må jeg si at jeg har ingen problemer lenger med hvordan XBO blir. Og ja jeg må spise mange av mine ord mott endel her på forumet.

 

Jeg tenker nå på meg selv og hvordan mitt bruk av konsoll og spill er. Har jeg noen gang tatt frem en PS1,PS2,Xbox,Dreamcast eller noen andre konsoller for å spille eldre spill? Svaret er nei.

 

Vil jeg savne X360 og PS3 1-2år etter at PS4/XBO har vært ute? Svaret er nei.

Vil jeg ta frem igjen X360 eller PS3 X år senere for å spille noen av disse spillene? Svaret er nei.

 

Ville jeg spilt noen gamle perler på nytt med oppdatert grafikk på en fremtidig konsoll? Svaret er mye mulig.

 

Jeg er koblet på nett 24/7 akkurat som jeg har dekning på mobilnettet 24/7. Jeg har forholdt meg til en digital hverdag i flere år. Og ser ingen behov for fysiske spill lenger.

 

Og dem menneskene som bor i områder uten internett er nok på ingen måte målgruppen for en konsoll i denne prisklassen. Om en ikke kan bekrefte sin konto hver 24 time pga dårlig nett så bor en i en del av verden hvor det nok helt klart er andre ting å bruke penger på en leker.

 

Veien Microsoft tar er ubehagelig for mange da den forandrer på forbrukervaner dem har hatt siden dem var små. Og det er mye trolig personer som ikke har måtte forholde seg eller blitt med på hvordan den digitale hverdagen har utviklet seg.

 

Dette er veien alt går, og Sony har kjøpt seg tid for å slippe raseriet til spillere. Men det er nok liten tvil om at Sony vil som så mange andre måtte utvikle seg i takt med den digitale hverdagen.

 

Ganske så omvending ifra hva jeg mente tidligere, noen ting må synke litt inn før en ser klart. Dette er for meg et slik tillfelle og min bestilling på XBO er gjort. Den skal stå fint i hylla ved siden av PS4.

 

Liker, eller ikke. Ved å kjøpe Xbox One sier du;

 

"Vær så god, Microsoft. Selvfølgelig får du mine forbrukerrettigheter og eierskapet til spillene jeg kjøper. Jeg har heller ingen problemer med å måtte sjekke inn én gang i døgnet"

 

Poenget mitt er, selv om du ikke har problemer med det Microsoft gjør med Xbox One, så gir du allikevel en stemme mot mindre rettigheter og innsjekking. Når forbrukerne har sagt at dette er greit, hvordan kan Microsoft utvikle restriksjonene til neste konsoll? Noe av det samme som Sim City, kanskje?

 

Det blir på en måte det samme som EA. Det begynte slik:

 

1. Online Passes, ja takk.

2. DLC, ja takk.

3. Mikrotransaksjoner, ja takk.

4. Alltid online (Sim City), ja takk.

 

Først etter punkt 4 opplevde EA så mye pes fra forbrukerne at de gjorde drastiske endringer. De annonserte neste The Sims uten alltid online, og har fjernet Online-passene for godt. Ikke si ja til forbrukerfiendtlig praksis.

Endret av ^Th0mas^
  • Liker 5
Lenke til kommentar

(zip)

Dette svaret må man bare vente og se hva forskere mener,

og diskutere det i en side hvor alle har bra nett blir bare urettferdig.

 

At folk er så dumme og tro at alle i norge har tilgang til nett er fortsatt overaskende da.

 

 

Jeg har selv ikke hatt nett før jeg ble 18 år, når jeg flyttet til bodø.

Er jeg en av de få? tviler...

 

Kjenner folk som ikke har nett på grunn av leiligheten ikke har det.

Og vi er alle gamere siden vi var liten.

 

Jeg blir provosert av slike inlegg som du skriver nå.

Men du virker som grei kar så jeg sikter heller mot andre.

Endret av Realzi
Lenke til kommentar

Vel de kan streames når gakai er ferdig. man får bare holde spillene til konsollen før det.

 

Hvorfor spør du?

 

Det hjelper lite hvor mange spill sony leier ut på PSN+ når ingenting av det vil virke på PS4.

 

Da må de starte helt på nytt. Og det vil ta lang tid før biblioteket er såpass stort til at de kan begynne å gi bra value.

 

Så Sony har lurt folk, nokså smart, til å godta at online spilling nå koster penger på PS4.

 

Når du kjøper PS4 på lansering, eller en måned senere, hvor mye tror du PS4 versjonen av PSN+ vil tilby? Ytterst lite.

 

Milevis unna hva PSN+ tilbyr på PS3 i dag.

 

Og nå som de tvinger alle til å betale for PSN+ uansett så har de mindre grunn til å gjøre det så bra som det var på PS3.

 

Dette er det selvsagt ikke mange som har tenkt over.

 

Ikke det at det gjør noe uansett, folk er fanboys.

 

Folk har skjelt ut MS i alle år for betalt online spilling, nå unnskylder de samme folka Sony for at de gjør det samme.

Lenke til kommentar

Jeg skrev tidligere en tråd om at Sony sloss for forbrukerrettigheter og bla at folk burde tenke litt over hvordan dem vil at fremtiden til konsoll skal bli.

 

Etter som dagene har gått og jeg har fått tenkt litt over hvordan jeg tar ibruk spill og konsoll så må jeg si at jeg har ingen problemer lenger med hvordan XBO blir. Og ja jeg må spise mange av mine ord mott endel her på forumet.

 

Jeg tenker nå på meg selv og hvordan mitt bruk av konsoll og spill er. Har jeg noen gang tatt frem en PS1,PS2,Xbox,Dreamcast eller noen andre konsoller for å spille eldre spill? Svaret er nei.

 

Vil jeg savne X360 og PS3 1-2år etter at PS4/XBO har vært ute? Svaret er nei.

Vil jeg ta frem igjen X360 eller PS3 X år senere for å spille noen av disse spillene? Svaret er nei.

 

Ville jeg spilt noen gamle perler på nytt med oppdatert grafikk på en fremtidig konsoll? Svaret er mye mulig.

 

Jeg er koblet på nett 24/7 akkurat som jeg har dekning på mobilnettet 24/7. Jeg har forholdt meg til en digital hverdag i flere år. Og ser ingen behov for fysiske spill lenger.

 

Og dem menneskene som bor i områder uten internett er nok på ingen måte målgruppen for en konsoll i denne prisklassen. Om en ikke kan bekrefte sin konto hver 24 time pga dårlig nett så bor en i en del av verden hvor det nok helt klart er andre ting å bruke penger på en leker.

 

Veien Microsoft tar er ubehagelig for mange da den forandrer på forbrukervaner dem har hatt siden dem var små. Og det er mye trolig personer som ikke har måtte forholde seg eller blitt med på hvordan den digitale hverdagen har utviklet seg.

 

Dette er veien alt går, og Sony har kjøpt seg tid for å slippe raseriet til spillere. Men det er nok liten tvil om at Sony vil som så mange andre måtte utvikle seg i takt med den digitale hverdagen.

 

Ganske så omvending ifra hva jeg mente tidligere, noen ting må synke litt inn før en ser klart. Dette er for meg et slik tillfelle og min bestilling på XBO er gjort. Den skal stå fint i hylla ved siden av PS4.

 

Kun fordi du har Internett 24/7 og ikke låner spill eller kjøper bruktspill betyr det ikke at andre også har stabilt Internett 24/7 og verken låner eller kjøper bruktspill.

 

Jeg har også supert Internett, men det betyr ikke at det kan skje noe feil en eller annen plass. Problemet er at jeg ikke kan ta med Xbonen på plasser der Internett enten ikke eksisterer eller er ustabilt.

 

Jeg og mine venner låner spill til hverandre veldig mye og mange kjøper bruktspill fordi det er ofte billigere enn nye eksemplarer.

 

Og som Jack Tretton sa i et intervju: "Many gamers are joining the console cycle years after it began, some games has then stopped being in production, so the only way to buy it is to either rent the game from a friend or buy it used at a shop." Det var noe form for det han sa.

 

En annen ting er Microsofts arroganse. "If you don't have Internett or have unreliable Internett, buy a Xbox 360" Her sier altså MS "Fuck you!" til militåret over hele verden.

 

Hva med at Xbonen er så amerikanisert som den er?

 

Å kjøpe Xbonen er også som å si takk og farvel med dine forbrukerrettigheter.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

"Vær så god, Microsoft. Selvfølgelig får du mine forbrukerrettigheter og eierskapet til spillene jeg kjøper. Jeg har heller ingen problemer med å måtte sjekke inn én gang i døgnet"

 

 

Jøss, kan ikke reise på ferie en gang jo!

 

Du skriver så elendige grunnlag at jeg bare ignorerer deg,

 

Visste det ville gå langt over hodet på deg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...