Jump to content

OmniMog

Medlemmer
  • Content Count

    48
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

75 :)

Profile Information

  • Kjønn
    Mann
  1. Jeg er en av de som ikke satte stor pris på tidspressmekanikken i de 2 første DR. Samtidig er jeg av typen som begynner de fleste spill på høyeste mulige vanskelighetsgrad for å få en skikkelig utfordring, da jeg er møkklei av å bli holdt i hånda hele tiden generelt i nyere spill. Men, igjen, så er jeg et utforskningstroll, noe som i hovedsak går stikk i strid med tidspress. Aner ikke om jeg kommer til å spille DR3 med eller uten klokke. Om utviklerne belønner nightmare-spillere med mer enn bare generelt stress, så kan det nok fort være at den blir slått på uansett.
  2. Veldig enig med Audun om Nintendo. Har hatt alle NIntendo-maskiner siden NES, men har enda ikke gått til anskaffelse av Wii U. Hadde håpet at noe fra E3 kunne ha bikket meg over til "må-ha". Men faktum er at det var en traust line-up av oppfølgere med c/p-gameplay og mekanismer (selvfølgelig med marginale videreutviklinger og bedre grafikk) på samtlige av oppfølgerne. Et nytt Zelda kunne kanskje ha fått meg til å holde kjeft. men faktum er at Nintendo ikke har viste et mikrogram av innovasjonsglede, som for eksempel Super Mario Galaxy flagget med under Wii-æraen. Misforsto meg rett, alle de koselige, nostalgiske franchisene til Nintendo er alltid kvalitativt gjennomførte. Og det er mulig at jeg er bortskjemt i en alder av 33. Men hvorfor skal jeg glede meg i stykker over et nytt 2D Mario og Donkey Kong som spiller på nøyaktig de samme strengene som de har gjort i de siste 20 årene av mitt liv? "X" var endog nærme i å overbevise meg. Et par slike spill til, så kanskje Wii U...
  3. Christ! Er det ingen som gidder å lese noe lengre, men bare raser ned for å kommentere nøyaktig det samme i munnen på hverandre til enhver tid? " I tillegg vil høgre vanskegrader slå av knappesymbola, slik at avslutningsangrepa utelukkande blir basert på at du følgjer lyden og det som skjer på skjermen for å finne det beste tidspunktet for å sende eit slag mot fienden" Dette er ikke QTE i stort større grad enn hva snikangrep i The Last of Us er QTE, som forøvrig får prangende ovasjoner i alle anmeldelser selv med samme type mekanikk i nevnte angrep. Så kan du selvfølgelig si at "man ikke trenger snikangrep i det hele tatt i TLoU". Men for min del utgjorde disse sikkert 85% av alle takedowns jeg utførte når jeg gikk igjennom første gang. Spiller gjennom TLoU på Survivor nå, og akkurat som i Ryse på høyere vanskelighetsgrader så må jeg her forholde meg til indikasjoner og intuisjon, noe jeg synes gjør spillet mye morsommere.
  4. Dette er den første IPen til Wii U som i det hele tatt frister meg til kjøp av konsollen. Det er dessverre ikke nok i seg selv. Ser selvfølgelig at det kommer oppfølgere til alle tenkelige Nintendo-klassikere også. Og jeg har vært svoren Zelda- og Mario- fan, som så mange andre, siden barnsben av. Men personlig merker jeg at magien begynner å falme. Etter 25 år med de samme idèene så har det kanskje nådd et punkt hvor jeg har blitt blasert, men jeg håper det fortsatt er magisk for mange som er litt yngre enn undertegnede. Jeg er fortsatt ikke overbevist til å kjøpe Wii U, ikke i det hele tatt. Og jeg følte at Nintendo's E3-visning var en flammende preken til menigheten (i beste j-stil), og sannsynligvis ikke overbeviste noen som helst om framtiden utenom allerede nevnte hardcore-fans av Nintendo. Disse kjøper/har kjøpt Wii U uansett hva som skjer eller ikke skjer.
  5. Kan jeg få en "Aye!" fra de som ikke allerede er hardcore-nintendo fans her, men som kikker på fordi de sitter på gjerdet med tanke på å kjøpe Wii U?
  6. Jeg orker ikke verten ett minutt til, hun er tydelig på noe.
  7. Må bare fremheve at originalen er på tilbud til 29,50 på XBL just nuh, samt gode tilbud på expansions og Nightmare også, for de som enda ikke har testet dette fantastiske spillet
  8. Fallout + Walking Dead + Mirror's Edge? Har mye å bevise for at det skal funke, men vil utvilsomt holde et øye med dette.
  9. Absurd å se hvor mange makroøkonomer, markedsføringseksperter, samfunnsanalytikere, tech-utviklere og andre eksperter innenfor et stort hav av felt som klarer å lire ut av seg sure oppstøt av selvopplevd forferdelse projisert tynt utover hele, forbannede menneskeheten her inne. Takk, igjen, for all misantropi. Hilsen anti-fanboy 1.
  10. Akkurat samme her. Dessuten er jeg sikkert "stuck" i fortiden når det gjelder MtG. Spiller ikke fysiske kort lengre, men begynte med det under 4th edition i '95. Føler selv at spillet i senere år har fått så mange billige gamechanger-kort at det rent taktiske aspektet ved spillet har blitt underprioritert, og tror ærlig talt ikke at jeg gidder følge med stort lengre selv
  11. Jeg testet selv demo'en via XBL i noen skarve minutter for en stund tilbake, og ble positivt overrasket. Når det gjelder inflasjonen i høye karakterer er jeg tildels enig. Men det er mer i hva slags parameter tallkarakterene skal fungere som i uttrykk og som en kjøpsmal for forbrukere, og ikke høye karakterer isolert sett. Jeg har selv anmeldt spill i et tiår, ga meg for en 4 års tid tilbake da jeg fullstendig mistet gleden i spill som underholdning etter at volum ble for stort, og opplevelsene for overfladiske. Som anmelder merket jeg selv at karakterer gitt etterhvert flatet ut i toppsjiktet. Det var nesten mer befriende når det en sjelden gang kom et skikkelig drittspill enn det var faktisk glede involvert i å spille noe som unisont ble hyllet som et toppspill. Årsaken til de høye karakterene er nok mangefasettert. Min oppfatning er at det i pre-PS2-tider var lavere utviklingskostnader, mindre risiko og mindre informasjon ute om hvert enkelt spill (interwebz). Derav kunne små, smale utviklere snekre sammen et semi-elendig hobbyprosjekt og fortsatt tjene litt penger på nyhetsverdien, selv om faktisk salg var lite. Slik fikk vi et godt spenn av kvalitet i spill, og en jevn bruk av ethvert tall i en karakterskala. Ettersom spillutvikling har blitt dyrere, mer risikabelt, og en omtale eller inntrykk av sluttproduktet bare er et google-søk unna, så har utgivere blitt langt mer kvalitetsbevisste for å minimere nevnte risiko. Færre spillutviklere (foruten om den nylig voksende indie-scenen) har kapital til å overleve om de ikke fokuserer på kvalitet og trygge idèer foran innovasjon, og vi som forbrukere har blitt sittende igjen med et vell av AAA-titler, alle etter en relativt homogen oppskrift. Selvfølgelig med noen få unntak. Jeg sitter eksempelvis selv med makabre mengder middelmådige og direkte dårlige spill til PSOne, og husker utmerket godt at det var store kvalitetsgap imellom enkeltspill spill til alt fra NES, SNES og Dreamcast til min gamle Amstrad 464 og C64. Men antall av slike spill sank drastisk til PS2, og er veldig, veldig sjeldne i denne konsollgenerasjonen. Om det er andre meninger om dette så mener jeg bastant at dette hovedsaklig går på personlige preferanser, og ikke på faktisk dårlig spillmekanikk, uhyrlige mengder bugs etc. Problemet kommer nå i at vi blir sittende igjen med en øyensynlig ubalansert bruk av karakterer, da de aller fleste spill vil bli så gjennomkvalitetssikret at det meget sjelden slippes igjennom spill som et "objektivt" øye vil si er dårligere enn rundt 6/10. Dette gjør det altså igjen vanskelig for forbrukere å orientere seg om hvilke spill som faktisk skiller seg ut. Det kunne kanskje ha vært en løsning å ikke anmelde spill igjennom disse "objektive" øynene, og latt personlige preferanser fungere som alfa og omega. Men dette krever igjen en fullstendig omveltning i hvordan vi oppfatter karaktergivning og anmeldelser i sin helhet, så jeg ser det ikke som gjennomførbart for større sider som gamer.no og lignende. Beklager tidenes lengste off-topic raving. Men siden denne diskusjonen uansett dukker opp under omtrent hver eneste anmeldelse av spill gitt karakter 8 eller høyere, så følte jeg at det ihvertfall kunne være greit å lufte min mening rundt tema
  12. Anbefaler å gjøre som de aller fleste andre her; ignorer alle de tåpelige one-liners som denne 12-åringen i en voksen kropp konstant spyr ut av seg. Han er ikke her for diskusjon uansett.
  13. @TomRay74: Nå skal ikke jeg frese avgårde med mer off-topics under her utenom dette. Jeg var sikkert unødvendig kvass selv, men det hender seg at jeg får sure oppstøt utifra alle sinte meninger som folk kommer med uten et minimum av utgreiing om hvorfor. Eller er jeg helt enig med deg i at det har gått sport i å kaste ut toppkarakterer over en lav sko, men det er sikkert en diskusjon vi kan ta et annet sted
  14. For et utrolig klysete svar. Gratulerer, du ble dagens douchebag! Over finner du en anmeldelse som redegjør for hvordan dette produktet fungerer teknisk, og teksten forteller om opplevelsen av det. Det blir spesifisert i anmeldelsen at det kan oppleves som "diffust og vagt" for gamerz med en enorm forkjærlighet for erkeklassiske eksempler på hva spill skal være. "Klysete" opplever jeg i all generell forstand å være "harde" utsagn som ikke begrunnes med annet enn et eventuelt, imaginært utropstegn bak. Eksempelvis ting som dette: "For en jævlig useriøs anmeldelse" "Å kalle dette et spill er å dra det alt for langt" "Kall det heller interaktiv kunst" "Gratulerer, du ble dagens douchebag!" Har du spilt det? Har du en opplevelse utenom fordommene dine rundt dette som du har lyst til å dele med resten av oss?
×
×
  • Create New...