Gå til innhold

EA dropper Online Pass


Anbefalte innlegg

For det andre så ble steam det det er i dag som følge av at valve lyttet og lytter til kundene sine. Og for det tredje har Valve nesten utelukkende laget titler som har solgt enormt bra og fått vanvittig gode kritikker som følge av at de har stor kreativ frihet og gir ut spill når de er ferdige uansett hvor lang tid det tar.

 

Mulig du er for historieløs for å huske det, men Valve var et hatet selskap. Aldri før eller siden har det vel vært større oppstyr rundt spilldistribusjon enn da Valve lanserte Half-Life 2 eksklusivt for Steam. Hørte Valve på fansen sine da? Nei, de fortsatte med sin plan. Et veldig godt eksempel på at forbrukeren ikke alltid vet hva som er til sitt eget beste.

 

Steam ble det det er i dag for det var en enkel og strømlinjeformet måte å kjøpe spillene sine på. Utviklere og utgivere slo ring rundt konseptet, ettersom PC-salget var i fritt fall. Det var rett konsept til rett tid, og har svært lite med spillene til Valve å gjøre, og enda mindre med at de hører på forbrukeren.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det å påstå at Valve ikke hører på forbrukeren blir tull å si sthusby.

Det er også tull å si at spillene har hatt lite å si angående steam sin suksess. Uten Half Life 2 så ville ingen ha hoppet på systemet for å få testet det i første omgang. Det var en utmerket måte å hente anerkjennelse på.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Mulig du er for historieløs for å huske det, men Valve var et hatet selskap. Aldri før eller siden har det vel vært større oppstyr rundt spilldistribusjon enn da Valve lanserte Half-Life 2 eksklusivt for Steam. Hørte Valve på fansen sine da? Nei, de fortsatte med sin plan. Et veldig godt eksempel på at forbrukeren ikke alltid vet hva som er til sitt eget beste.

 

Steam ble det det er i dag for det var en enkel og strømlinjeformet måte å kjøpe spillene sine på. Utviklere og utgivere slo ring rundt konseptet, ettersom PC-salget var i fritt fall. Det var rett konsept til rett tid, og har svært lite med spillene til Valve å gjøre, og enda mindre med at de hører på forbrukeren.

 

Ikke glem at valve har laget veldig mange bra spill. Og steam er fortsatt helt genialt. Nei jeg var ikke fornøyd med at half life 2 var låst til steam men jaggu lønte det seg ikke alikevel. I motsettning til origin så har ikke steam kjørt rootkit eller spionert. Og prisene på salg er veldig bra og fram til euro ble inført var prisene veldig bra hele tiden.

 

EA har ikke lansert et eneste produkt som har vært bra for kunden(BF 3 har battlelog som er retarded og origin som er enda værre, og det er kun ETT eksempel). Valve har hittil ikke kjøpt opp et firma og sparket alle fordi firmaet ikke klarte å tjene penger på det de gjorde fordi valve overstyrte dem.

Lenke til kommentar

Ikke glem at valve har laget veldig mange bra spill. Og steam er fortsatt helt genialt. Nei jeg var ikke fornøyd med at half life 2 var låst til steam men jaggu lønte det seg ikke alikevel. I motsettning til origin så har ikke steam kjørt rootkit eller spionert. Og prisene på salg er veldig bra og fram til euro ble inført var prisene veldig bra hele tiden.

 

EA har ikke lansert et eneste produkt som har vært bra for kunden(BF 3 har battlelog som er retarded og origin som er enda værre, og det er kun ETT eksempel). Valve har hittil ikke kjøpt opp et firma og sparket alle fordi firmaet ikke klarte å tjene penger på det de gjorde fordi valve overstyrte dem.

 

Steam er fremdeles bare en leietjeneste. Jeg blir aldri å velge digitale spill over fysiske kopier så lenge det er en leietjeneste.

Lenke til kommentar

Er umulig å snakke med mennesker som har bestemt seg.

 

Du skriker om at valve har lagd bra spill. Det har da også EA.

Steam ble PÅTVINGT av valve MOT masse kritikk fra spillere. Etter at de gikk over til euro var det enda mere drama.

 

Valve er ett flott selvskap, men det finnes værre ting i verden enn EA. Battlelog er da ingen big deal. Noe anderledes, men who cares? Origin er dyrt, men ellers så er det helt ok.

 

Dessuten kan man ikke sammenligne en UTGIVER som EA og valve, da det er enormt store forskjeller i antall mennesker som jobber der. Man kunne ikke kjørt valve sin taktikk med ett firma på størrelse med EA.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er umulig å snakke med mennesker som har bestemt seg.

 

Du skriker om at valve har lagd bra spill. Det har da også EA.

Steam ble PÅTVINGT av valve MOT masse kritikk fra spillere. Etter at de gikk over til euro var det enda mere drama.

 

Valve er ett flott selvskap, men det finnes værre ting i verden enn EA. Battlelog er da ingen big deal. Noe anderledes, men who cares? Origin er dyrt, men ellers så er det helt ok.

 

Dessuten kan man ikke sammenligne en UTGIVER som EA og valve, da det er enormt store forskjeller i antall mennesker som jobber der. Man kunne ikke kjørt valve sin taktikk med ett firma på størrelse med EA.

You are soo deep i cant see my own ass..............

Lenke til kommentar

Steam er fremdeles bare en leietjeneste. Jeg blir aldri å velge digitale spill over fysiske kopier så lenge det er en leietjeneste.

Men du eier jo ikke et spill du har plata til heller. Du kan ikke spille det uten plata. Du har en lisens til spillet og that's it.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er umulig å snakke med mennesker som har bestemt seg.

 

Du skriker om at valve har lagd bra spill. Det har da også EA.

Steam ble PÅTVINGT av valve MOT masse kritikk fra spillere. Etter at de gikk over til euro var det enda mere drama.

 

Valve er ett flott selvskap, men det finnes værre ting i verden enn EA. Battlelog er da ingen big deal. Noe anderledes, men who cares? Origin er dyrt, men ellers så er det helt ok.

 

Dessuten kan man ikke sammenligne en UTGIVER som EA og valve, da det er enormt store forskjeller i antall mennesker som jobber der. Man kunne ikke kjørt valve sin taktikk med ett firma på størrelse med EA.

 

Er du ikke helt normal i hodet? Steam er en tjeneste som gir oss som forbrukere enorme ting, for å ikke snakke om prisene der. Origin er en møkkatjeneste som er nede nesten hele tiden og koster veeeeldig mye mer.

 

Nevn ETT firma som er værre enn EA og som har ødelagt flere gode IP'er og firmaer? BARE ETT. finnes ikke.

 

Og nei et firma som EA kan ikke kjøres som valve men det kunne nesten alle studioene de har kjøpt opp ha vært, eller de kunne ha vært som de var før EA ødela dem. Jeg vet godt at ikke allen mennesker kan jobbe sånn som valve gjør men alle firmaer har godt av mer frihet enn det EA gir, ikke et firma noensinne har tjent på grådigheten som EA viser. Hvorfor tror du vi har en massiv finanskrise? FORDI IDIOTER STYRER DE STORE PENGENE. slutt å si at de er kompetente bare fordi de er store eller har mye penger.

 

Sant, ikke når man er påtvingt å bruke Steam. Det gjør plata helt ubrukelig.

 

Den har vært ubrukelig i ca 7-8 år. er kun indiespill som ikke krever en form for aktivering siden 2006.

Lenke til kommentar

Steam er ihvertfall ansvarlig for å ha tatt knekken på hele bruktspillmarkedet på PC. Det er hovedgrunnen til at jeg skiftet fra PC til konsoll. Ikke snakk om at jeg betaler full pris for noe som bør anses som en leietjeneste.

Hvis du faktisk tar deg bryet med å lese EULA'en til omtrent alt du kjøper innenfor denne bransjen så vil du da se at du betaler kun for lisensen.

 

Steam er fantastisk, og jeg angrer ikke et sekund at jeg har lært meg å ta ibruk det systemet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvis du faktisk tar deg bryet med å lese EULA'en til omtrent alt du kjøper innenfor denne bransjen så vil du da se at du betaler kun for lisensen.

 

Steam er fantastisk, og jeg angrer ikke et sekund at jeg har lært meg å ta ibruk det systemet.

 

Om Steam legger ned tjenesten sin en dag vil du miste alt, enkelt og greit. En dag skjer det.

Lenke til kommentar

Om Steam legger ned tjenesten sin en dag vil du miste alt, enkelt og greit. En dag skjer det.

Om du mister CD-en har du mista lisensen til spillet og kan ikke spille det.

 

Og hvorfor skal det skje en dag? Tviler på at jeg savner min lisens til Dota 2 om 70 år eller når Valve ikke er relevant lengre.

Lenke til kommentar

Kjøper jeg Tomb Raider via Steam på lanseringsdato:

 

- Betaler full pris

- Kan ikke selge spillet

- Kan ikke oppbevare spillet

- Kan ikke låne vekk spillet

- Kan ikke selge spillet

- Kan ikke gi vekk spillet

- Du mister spillet om de legger ned tjenesten du logger inn på

 

Kjøper jeg en fysisk kopi til Xbox eller Playstation kan jeg:

 

- Betaler samme pris som digital

- Selge spillet

- Oppbevare spillet (vil vare evig)

- Låne det vekk

- Selge det

- Gi det vekk

 

Så hvorfor folk kjøper en digital kopi kontra en konsollutgave er for meg helt uforståelig.

 

Om du mister CD-en har du mista lisensen til spillet og kan ikke spille det.

 

Og hvorfor skal det skje en dag? Tviler på at jeg savner min lisens til Dota 2 om 70 år eller når Valve ikke er relevant lengre.

 

Neivel. Jeg tar støtt og stadig opp spill til min gamle Nintendo eller Sega. Hadde de benyttet en digital tjeneste i de dagene ville den kanskje vært lagt ned nå.

Endret av ^Th0mas^
Lenke til kommentar

Kjøper jeg Tomb Raider via Steam på lanseringsdato:

 

- Betaler full pris

- Kan ikke selge spillet

- Kan ikke oppbevare spillet

- Kan ikke låne vekk spillet

- Kan ikke selge spillet

- Kan ikke gi vekk spillet

- Du mister spillet om de legger ned tjenesten du logger inn på

 

Kjøper jeg en fysisk kopi til Xbox eller Playstation kan jeg:

 

- Betaler samme pris som digital

- Selge spillet

- Oppbevare spillet (vil vare evig)

- Låne det vekk

- Selge det

- Gi det vekk

 

Så hvorfor folk kjøper en digital kopi kontra en konsollutgave er for meg helt uforståelig.

Seriøst? Prøver du å lage en diskusjon mellom konsoll vs PC? Jeg bruker begge delene. Trodde da at en forumveileder klarer å holde seg on-topic og i hvertfall forstå at det handler om smak og behag...

 

EDIT: Det er så barnslig som det bare går ann..

Endret av RollsReus
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...