Gå til innhold

EA dropper Online Pass


Anbefalte innlegg

Seriøst? Prøver du å lage en diskusjon mellom konsoll vs PC? Jeg bruker begge delene. Trodde da at en forumveileder klarer å holde seg on-topic og i hvertfall forstå at det handler om smak og behag...

 

EDIT: Det er så barnslig som det bare går ann..

 

Nei, diskusjonen startet i det brukere begynte å sammenligne EA sine løsninger mot Steam sine. Poenget MITT er at Steam sine er like ille, om ikke verre. EA har ihvertfall ikke tatt fra meg friheten på andre spill enn Sim City.

 

Men er man storbruker av digitale tjenester er det fort å føle seg krenket av mitt syn på dette.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

Neivel. Jeg tar støtt og stadig opp spill til min gamle Nintendo eller Sega. Hadde de benyttet en digital tjeneste i de dagene ville den kanskje vært lagt ned nå.

Kanskje. kanskje ikke.

Men du tror ikke Valve har systemer om de går konkurs?

 

Og om konsollene ikke hadde fungert, hva da?

Lenke til kommentar

Om Steam legger ned tjenesten sin en dag vil du miste alt, enkelt og greit. En dag skjer det.

En dag går internett ned, og da mister du også ganske mye. En dag skjer det.

 

Det må jo være trist å gå rundt og tenke slike tanker? Med Valve ved rorene så trur jeg neppe noe slikt vil skje uten at man i det minste får kompensasjon for det man har kjøpt. Eventuelt at de bytter ut et system for noe annet og for overført spillene sine i samme slengen.

 

Det er jo lett å motargumentere dine argumenter også. Hva skjer hvis bikkja tar tak i CD'en din og riper den opp? Hva skjer hvis du mister DVD'en dine? Jeg kan kaste min PC i veggen og likevell få tilbake spillene mine om så skjer. Og det er det jeg liker med Steam.

 

Jeg har alt på et sted, fremfor å måtte lagre tomme bokser rundt om kring i huset som har ingen nytte overhodet.

Endret av oophus_3do
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er da ikke så mye å diskutere. Liker man å betale for offline DRM (Steam) så gjør man det. Liker man friheten konsollspillene ennå gir så kjøper man det. Steam og EA er etter min mening like ille. Begge har sine måter å gi restriksjoner på. EA går inn for å fjerne sine, det er bra.

Lenke til kommentar

En dag går internett ned, og da mister du også ganske mye. En dag skjer det.

 

Det må jo være trist å gå rundt og tenke slike tanker? Med Valve ved rorene så trur jeg neppe noe slikt vil skje uten at man i det minste for kompensasjon for det man har kjøpt. Eventuelt at de bytter ut et system for noe annet og for overført spillene sine i samme slengen.

 

Det er jo lett å motargumentere dine argumenter også. Hva skjer hvis bikkja tar tak i CD'en din og riper den opp? Hva skjer hvis du mister DVD'en dine? Jeg kan kaste min PC i veggen og likevell få tilbake spillene mine om så skjer. Og det er det jeg liker med Steam.

 

Jeg har alt på et sted, fremfor å måtte lagre tomme bokser rundt om kring i huset som har ingen nytte overhodet.

 

Da kan man skaffe nytt, om så på bruktmarkedet. At alt stenges i et jafs er noe annet.

 

Edit:

 

Men diskusjonen er over for min del. Å komme med mine meninger om hvorfor Steam ikke er verre enn EA er ikke off-topic, når det allikevel er dratt inn i diskusjonen. Som det blir sagt ovenfor, de har begge sine måter å gi restriksjoner på.

Endret av ^Th0mas^
Lenke til kommentar

Nei, diskusjonen startet i det brukere begynte å sammenligne EA sine løsninger mot Steam sine. Poenget MITT er at Steam sine er like ille, om ikke verre. EA har ihvertfall ikke tatt fra meg friheten på andre spill enn Sim City.

 

Men er man storbruker av digitale tjenester er det fort å føle seg krenket av mitt syn på dette.

Forstår likevel ikke hvorfor folk tar så mye parti. Jeg har flere EA spill på konsoll som jeg er fornøyd med og jeg har også flere andre spill på Steam som jeg også er fornøyd med.

Med en CD så kan riper være nok til å ødelegge det som ligger på den. Kjøper du digitalt så har du de digitalt. Og at man skal bruke det at "hvis Steam legger ned..." som et argument er bare idiotisk. Hvorfor skulle de plutselig legge ned? Hva hvis Sony eller Microsoft legger ned sine servere? Da hjelper det ikke om EA sine er oppe, med mindre du vil spille SP om og om igjen da...

 

Det er både fordeler og ulemper med det meste. Og uansett så er det lettere å lage en kopi av Steam enn de på CDer. Sony har for eksempel en ganske god beskyttele for piratkopiertespill.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Da kan man skaffe nytt, om så på bruktmarkedet. At alt stenges i et jafs er noe annet.

Bruktmarkede og piratkopiering er grunnen til at spillbransjen sliter den dag i dag. Det er på tide at de fjerner mulighetene for at spill bare kan flyte rundt i sirkulasjon og Steam og Origin er fremtiden, enten du liker det eller ikke.

 

At alt stenges i et jafs er din vrangforestilling. Det er ingen her på jord som ville latt det skje uten konsekvenser for Valve eller EA. Da må de isåfall gå konk. Noe som neppe vil skje med det første.

 

Slike dommedagsprofetier kan jo være brukt mot dine argumenter også. Huset ditt kan brenne ned. etc.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bruktmarkede og piratkopiering er grunnen til at spillbransjen sliter den dag i dag. Det er på tide at de fjerner mulighetene for at spill bare kan flyte rundt i sirkulasjon og Steam og Origin er fremtiden, enten du liker det eller ikke.

 

At alt stenges i et jafs er din vrangforestilling. Det er ingen her på jord som ville latt det skje uten konsekvenser for Valve eller EA. Da må de isåfall gå konk. Noe som neppe vil skje med det første.

 

Slike dommedagsprofetier kan jo være brukt mot dine argumenter også. Huset ditt kan brenne ned. etc.

 

Piratkopiering, ja. Når det gjelder bruktspillmarkedet stiller de ikke verre enn alle andre brukte ting her i verden.

Lenke til kommentar

Piratkopiering, ja. Når det gjelder bruktspillmarkedet stiller de ikke verre enn alle andre brukte ting her i verden.

Tåpelig argument. Gjenstander går som regel ned i pris pga de blir brukt. Spill kan man ikke "bruke opp" ettersom det er en virituel vare, dermed kan de sirkulere i all evighet i teorien. Så jeg vil påstå at spillbransjen mister mer penger på bruktmarkedet enn bil markedet f.eks ettersom biler uansett er en resirkulert vare. Det går ut fra markedet etter X antall kjøp.

Lenke til kommentar

De tjener masse penger på DLC og Online Passes fra bruktmarkedet, så de er faktisk mer heldige enn mange andre.

Heldige? Den må du isåfall spesifisere. Selv EA sliter den dag i dag, og de er den største i bransjen.

 

Og det du nevner er et svært unntak ettersom det krever at spillet du kjøper har et "onlinepass" som ikke allerede er brukt opp. Noe som er ren "lotto".

Endret av oophus_3do
Lenke til kommentar

Er du ikke helt normal i hodet? Steam er en tjeneste som gir oss som forbrukere enorme ting, for å ikke snakke om prisene der. Origin er en møkkatjeneste som er nede nesten hele tiden og koster veeeeldig mye mer.

 

Nevn ETT firma som er værre enn EA og som har ødelagt flere gode IP'er og firmaer? BARE ETT. finnes ikke.

 

Og nei et firma som EA kan ikke kjøres som valve men det kunne nesten alle studioene de har kjøpt opp ha vært, eller de kunne ha vært som de var før EA ødela dem. Jeg vet godt at ikke allen mennesker kan jobbe sånn som valve gjør men alle firmaer har godt av mer frihet enn det EA gir, ikke et firma noensinne har tjent på grådigheten som EA viser. Hvorfor tror du vi har en massiv finanskrise? FORDI IDIOTER STYRER DE STORE PENGENE. slutt å si at de er kompetente bare fordi de er store eller har mye penger.

 

 

 

Den har vært ubrukelig i ca 7-8 år. er kun indiespill som ikke krever en form for aktivering siden 2006.

 

Steam er faktisk en av de aller dyreste digitale platformene. Bare slått av origin og ett par til.

http://www.gamer.no/artikler/139466/vi-karer-den-beste-digitale-spillbutikken/

 

Er lenge siden Origin har vært nede for meg nå. Kanskje du ikke har brukt det den siste tiden?

Lenke til kommentar

Steam er faktisk en av de aller dyreste digitale platformene. Bare slått av origin og ett par til.

http://www.gamer.no/...-spillbutikken/

 

Er lenge siden Origin har vært nede for meg nå. Kanskje du ikke har brukt det den siste tiden?

 

Origin går ned med jevne mellomrom. Eller mister kobling ut av det blå. Steam er helt klart billigst da alle spillene der kommer på 50% salg rundt 2-3 mnd etter utgivelse. Eller har du ikke brukt steam så du vet ikke hva du snakker om? IGJEN? Også trenger jeg bare å si SimCity...

Endret av cannibalguppy
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er da ikke så mye å diskutere. Liker man å betale for offline DRM (Steam) så gjør man det. Liker man friheten konsollspillene ennå gir så kjøper man det. Steam og EA er etter min mening like ille. Begge har sine måter å gi restriksjoner på. EA går inn for å fjerne sine, det er bra.

 

Hahaha du liker dårligere grafikk, UI, utnyttelse, tilgjengelighet og massiv overprising? selvom du selger et spill du har kjøpt til 50% av det du kjøpte det for(noe du nesten aldri får gjort) så er du kun på samme nivå som et pc-spill. Så liker man å betale for lavere kvalitet til høyere pris så kos deg.(btw argumentet med at "jeg kan ligge i sofaen og spille med kontrolleren" er nullstilt da du kan gjøre det samme med alt bedre på en pc)

 

I tillegg har du masse restriksjoner og null modding. Steam spill kan som regel(og i mange tilfeller oppfordres det til det) moddes og fikses og lokes med. Origin kan du kun ha for å gjøre pcen din tregere og le av de enormt høye prisene.

Lenke til kommentar

Origin går ned med jevne mellomrom. Eller mister kobling ut av det blå. Steam er helt klart billigst da alle spillene der kommer på 50% salg rundt 2-3 mnd etter utgivelse. Eller har du ikke brukt steam så du vet ikke hva du snakker om? IGJEN? Også trenger jeg bare å si SimCity...

 

Jeg ventet en uke med å kjøpe sim city, pga alle problemene. Har bare mistet tilgang til spillet en gang.

 

Nå finnes det utrolig mange og større spill som har hatt værre launch enn sim city. Men jeg antar du er for bestemt til å være nøytral i denne saken.

 

 

Man kan ikke dømme prisen på en butikk basert på salg. Det blir bare helt feil. Spiller ingen rolle om 95% av butikken er på salg, hvis spillet du vil ha enda koster 50 euro.

Lenke til kommentar

Jeg ventet en uke med å kjøpe sim city, pga alle problemene. Har bare mistet tilgang til spillet en gang.

 

Nå finnes det utrolig mange og større spill som har hatt værre launch enn sim city. Men jeg antar du er for bestemt til å være nøytral i denne saken.

 

 

Man kan ikke dømme prisen på en butikk basert på salg. Det blir bare helt feil. Spiller ingen rolle om 95% av butikken er på salg, hvis spillet du vil ha enda koster 50 euro.

 

Simcity er et dårlig spill på¨grunn av mange ting. Du kan faktisk ikke si at det er bra. Er altfor mange exploits og simuleringer som ikke fungerer og du kan fortsatt bli kastet ut av servere(eller hvis du som meg har litt ustabilt nett og spiller i 6-7 timer så plutselig mister du nettet i 10 sekunder og da er alt du har gjort slettet), dette er en elendig løsning og en enda værre måte å gjøre det på.

 

Er få spill som har hatt så utrolig mye trøbbel og fortsatt ikke er komplette 2-3 måneder etter lansering på grunn av problemer.

 

Og jo du kan selvfølgelig dømme ut ifra salg, faktisk så er det mange kjeder som baserer seg utelukkende på å ha enorme salg fra tid til annen(bare ta Coop Ops f.eks). så¨du vet tydeligvis ikke noe om hvordan markedet fungerer og derfor er det bra du er EA fanboi.

Lenke til kommentar

Origin går ned med jevne mellomrom. Eller mister kobling ut av det blå. Steam er helt klart billigst da alle spillene der kommer på 50% salg rundt 2-3 mnd etter utgivelse. Eller har du ikke brukt steam så du vet ikke hva du snakker om? IGJEN? Også trenger jeg bare å si SimCity...

Av nyskjerrighet, er du sikker på at det er Origin sin tjenesteserver som faktisk går ned for telling, eller din tilkobling til Origin som går via 10+ hopp?

Lenke til kommentar

Bruktmarkede og piratkopiering er grunnen til at spillbransjen sliter den dag i dag. Det er på tide at de fjerner mulighetene for at spill bare kan flyte rundt i sirkulasjon og Steam og Origin er fremtiden, enten du liker det eller ikke.

Det er ingenting annet en utsagn fra utgiverselskaper som indikerer at bruktmarkedet dreper bransjen. Det er vel heller som i alle andre markeder; at brukthandel stimulerer.

600 utviklere, 100$ mill budsjetter, lange utrviklingstider, restriksjoner (DRM, Online Pass, Day1 DLC etc) og høye priser er noe av det som dreper markedet

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er ingenting annet en utsagn fra utgiverselskaper som indikerer at bruktmarkedet dreper bransjen. Det er vel heller som i alle andre markeder; at brukthandel stimulerer.

600 utviklere, 100$ mill budsjetter, lange utrviklingstider, restriksjoner (DRM, Online Pass, Day1 DLC etc) og høye priser er noe av det som dreper markedet

 

Bruktspill i liten skala er ikke noe problem. Men slik gamestop driver så gjør det mye skade.

 

Når det gjelder piratkopiering, hvis spillet ikke er bra nok til å kjøpe det, hvorfor kan ikke heller folk la være å spille det? Så slipper selskaper og måtte se at spiller er kjempepopulært, men at ingen kjøper det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...