Gå til innhold

EA dropper Online Pass


Anbefalte innlegg

Denne nyheten leser jeg som følger: Nye Xbox blir alltid online. Mulig jeg tar feil, men at EA liksom skal tenke på kundene helt plutselig har jeg vanskelig for å tro.

 

Om ikke neste Xbox blir å kreve at man er alltid online, ser jeg ihvertfall for meg et slags Steam-basert system. I så fall ville EA vært nødt til å gå bort fra Online Pass.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

Ikke argumenter mot det. Fordi det er mennesker der ute som tror at private firmaer ikke gjør feil som koster dem massive summer :p Det er faktisk folk som tror EA har tjent penger på tullet de har gjort de siste 5 årene... :p

 

The sims, battlefield 3, mass effect serien, fifa x, nba, nfl, nhl.

 

Jeg har mye mere tiltro til forretningsstrategiene til EA som både har mere kunnskap, informasjon og evne, enn noen bedrevitere på ett forum.

 

Lenke til kommentar

The sims, battlefield 3, mass effect serien, fifa x, nba, nfl, nhl.

 

Jeg har mye mere tiltro til forretningsstrategiene til EA som både har mere kunnskap, informasjon og evne, enn noen bedrevitere på ett forum.

 

Du mener siden EA går med minus? mer og mer hvor hvert spill du har nevnt? mens de gikk i massiv pluss før de begynte og lukke spillene og snylte kundene? rart med det du. Helt klart at du har rett.

Lenke til kommentar

Du mener siden EA går med minus? mer og mer hvor hvert spill du har nevnt? mens de gikk i massiv pluss før de begynte og lukke spillene og snylte kundene? rart med det du. Helt klart at du har rett.

 

Og du kan gi kilder på at battlefield 3 har vært ett tap for EA? Eller mass effect serien?

Lenke til kommentar

Og du kan gi kilder på at battlefield 3 har vært ett tap for EA? Eller mass effect serien?

 

Nei men vet at de taper enorme summer. Husk The Old Republic. og hvis du mener de tjente penger på det spillet er du offisielt ikke smart nok til å være på nettet.

 

At 2 spillserier gjør det greit betyr ikke at et firma gjør det bra, ikke når de gir ut massive mengder med dårlige spill og blir boikottet fordi de er elendige.

Lenke til kommentar

Nei men vet at de taper enorme summer. Husk The Old Republic. og hvis du mener de tjente penger på det spillet er du offisielt ikke smart nok til å være på nettet.

 

At 2 spillserier gjør det greit betyr ikke at et firma gjør det bra, ikke når de gir ut massive mengder med dårlige spill og blir boikottet fordi de er elendige.

 

Du mener EA taper penger på the sims, fifa serien, nbl serien, nfl serien oh nhl serien?

 

Hvilke massive penger med dårlige spill har EA gitt ut?

Lenke til kommentar

Ea har vært med og ødelegge de fleste gode sjangre siden 1000 års skiftet, visst folk bare hadde visst hvor mange sjangre de har ødelagt og sjekket hvor mye feil det er i (ALLE) spillene deres siden Mass Effect 1 og Dragon Age 1 kom ut.

 

Helt sykt, The Sims 3 har sikkert over 1000 sider med klager om feil i spillet,

Ea har blitt en slags cheap kinesisk bedrift hvor de gir ut halvferdige produkter.

Lenke til kommentar

Du mener EA taper penger på the sims, fifa serien, nbl serien, nfl serien oh nhl serien?

 

Hvilke massive penger med dårlige spill har EA gitt ut?

 

http://investor.ea.c...esType=Earnings

 

Her kan du se. De har sparket rundt 300 ansatte på 2 år og fortsatt så taper de 40 millioner DOLLAR per kvartal. De har en del spillserier de tjener en del på men resten taper de så enorme summer at det ikke er til å tro. Nesten alle spillene taper de penger på fordi de krever origin, microtransactions, dårlig kundestøtte og at de tvinger spillene ut lenge før de er ferdige og etterpå skylder developerene. Burde også nevne at disse kvartalstapene har de hatt i 4 år...

 

De har også tapt over 10% av cash-holdings på 2 år og siden 2008 har aksjeprisene sunket med 50% JA DU LESTE 50%. Alt stammer fra at de gjør dårlige valg og ler av kundenes kritikk.

 

Et firma som gjorde en god jobb og eide rundt 70% av de virkelig store titlene(Battlefield, Sims, Mass effect osv osv osv) burde ha gått massivt i pluss da de selger nesten mer spill en resten av markedet til sammen. Men alikevel taper de store summer og får massiv kritikk.

 

Fortsatt tenkt å si at de gjør en god jobb?

"even a broke ass watch goes right twice a day, but its still broken"

 

Ea har vært med og ødelegge de fleste gode sjangre siden 1000 års skiftet, visst folk bare hadde visst hvor mange sjangre de har ødelagt og sjekket hvor mye feil det er i (ALLE) spillene deres siden Mass Effect 1 og Dragon Age 1 kom ut.

 

Helt sykt, The Sims 3 har sikkert over 1000 sider med klager om feil i spillet,

Ea har blitt en slags cheap kinesisk bedrift hvor de gir ut halvferdige produkter.

 

I know. Men takket være dem og activision så stuper nok hele markedet og indiedeveloperne får lage bra spill igjen! :) er ikke mange årene før spillmarkedet kræsjer fullstendig og da forsvinner de store grådige selskapene!

Endret av cannibalguppy
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har aldri påstått at EA har gjort verdens beste jobb. Men at de valgene de har tatt, er tatt for en grunn, og det av mennesker med mere innsikt, kunnskap og informasjon enn noen her på forumet.

 

Vel jeg kan bare henvise til tall og eksempler. Men det burde fortelle deg noe at Valve er det firmaet med høyest profitt og de tenker ikke på om et spill skal ut i tide eller hvor mye det tjener, de fokuserer kun på kreativ frihet og kvalitet. EA gjør alt motsatt og klarer nesten ikke tjene penger på titler som er sure money.

 

EA kommer til å gå i oppløsning hvis de ikke gjør drastiske forandringer og flytter fokus fra ren profitt til kvalitet eller å hære på kunder en gang i blandt. Og det er faktisk slike mennsker som deg som gjør at spillkvaliteten synker for du sluker alt de gjør rått med at "de vet bedre". Jeg sier ikke boikott for jeg vil at gamere skal støtte industrien men jeg vil at folk skal klage mer og slutte å sluke alt møkkafirmaer som Ubisoft, EA og Activision sier.

 

Uansett hvordan du vrir og vender på det burde de kreative kreftene bak spill få mer frihet(man burde manage dem, ikke micromanage dem). klarer du å være enig i dette hvertfall?

Lenke til kommentar

Vel jeg kan bare henvise til tall og eksempler. Men det burde fortelle deg noe at Valve er det firmaet med høyest profitt og de tenker ikke på om et spill skal ut i tide eller hvor mye det tjener, de fokuserer kun på kreativ frihet og kvalitet. EA gjør alt motsatt og klarer nesten ikke tjene penger på titler som er sure money.

 

EA kommer til å gå i oppløsning hvis de ikke gjør drastiske forandringer og flytter fokus fra ren profitt til kvalitet eller å hære på kunder en gang i blandt. Og det er faktisk slike mennsker som deg som gjør at spillkvaliteten synker for du sluker alt de gjør rått med at "de vet bedre". Jeg sier ikke boikott for jeg vil at gamere skal støtte industrien men jeg vil at folk skal klage mer og slutte å sluke alt møkkafirmaer som Ubisoft, EA og Activision sier.

 

Uansett hvordan du vrir og vender på det burde de kreative kreftene bak spill få mer frihet(man burde manage dem, ikke micromanage dem). klarer du å være enig i dette hvertfall?

 

Nå har ikke jeg kjøpt noen andre spill enn bf3, så vil ikke påstå at jeg drar industrien nedunder og hjem.

At EA har tenkt kortsiktig er jeg helt enig i, men valve tenker også bare profitt. Men de tenker langsiktig.

 

Og når man ser hvor stor komersiell suksess call of duty har vært, enda det er remake etter remake, så er det ikke rart at EA prøver på samme tingen. Casualgamers bryr seg fint lite om det er microtransactions på save game, eller 1k dlc'er.

 

Jeg står på mitt om at EA har gjort valgene av gode grunner, selv om de ikke har vært så heldige med utfallet.

Lenke til kommentar
Nei men vet at de taper enorme summer. Husk The Old Republic. og hvis du mener de tjente penger på det spillet er du offisielt ikke smart nok til å være på nettet.At 2 spillserier gjør det greit betyr ikke at et firma gjør det bra, ikke når de gir ut massive mengder med dårlige spill og blir boikottet fordi de er elendige.
Du mener EA taper penger på the sims, fifa serien, nbl serien, nfl serien oh nhl serien?Hvilke massive penger med dårlige spill har EA gitt ut?

 

Det de mener er at aksjeverdien til EA har gått rett i dass siden før finanskrisen og EA har ikke innhentet dette enda, til tross for samlebånd's produksjonen.

Lenke til kommentar

Nå har ikke jeg kjøpt noen andre spill enn bf3, så vil ikke påstå at jeg drar industrien nedunder og hjem.

At EA har tenkt kortsiktig er jeg helt enig i, men valve tenker også bare profitt. Men de tenker langsiktig.

 

Og når man ser hvor stor komersiell suksess call of duty har vært, enda det er remake etter remake, så er det ikke rart at EA prøver på samme tingen. Casualgamers bryr seg fint lite om det er microtransactions på save game, eller 1k dlc'er.

 

Jeg står på mitt om at EA har gjort valgene av gode grunner, selv om de ikke har vært så heldige med utfallet.

 

Casualgamers bryr seg faktisk ganske mye. Er derfor call of duty blir tolerert mens Battlefield ikke gjorde det like bra. Og selv call of duty gjør det ikke like bra lenger. Activition sliter om dagen de også. Av akkuratt samme grunn som EA.

 

Alle store selskap følger for dagen samme modell bortsett fra Valve. Og Valve har faktisk ikke profitt som førsteprioritet, bare å lese foretningsplanen deres. Ja de trenger penger for å holde seg i drift men målet deres er å la kreative mennesker være kreative, derfor så har de blant annet ikke noen sjef men alle har samme jobbtittel. Resultatet er en gruppe høyt motiverte mennesker som lager veldig bra spill og tjener seg søkkrike, men ideen er at de jobber med det de gjør fordi de er flinke med det og liker det.

 

Det de mener er at aksjeverdien til EA har gått rett i dass siden før finanskrisen og EA har ikke innhentet dette enda, til tross for samlebånd's produksjonen.

 

Det som er ille er at EA synker mer og mer. alle store selskap ble rammet hardt av finanskrisen :p men ikke alle stuper.

Lenke til kommentar

Og selv call of duty gjør det ikke like bra lenger.

 

Call of Duty gjør det svært bra, så det du sier er bare feil.

 

Resultatet er en gruppe høyt motiverte mennesker som lager veldig bra spill og tjener seg søkkrike, men ideen er at de jobber med det de gjør fordi de er flinke med det og liker det.

 

Det er vel ingen som tror at Valves pengebinge eksisterer som følge av kvaliteten på spillene de lanserer. Valve har kreativ frihet som ingen andre fordi de har en distribusjonskilde som grenser til monopol på PC-fronten.

Lenke til kommentar

Call of Duty gjør det svært bra, så det du sier er bare feil.

 

 

 

Det er vel ingen som tror at Valves pengebinge eksisterer som følge av kvaliteten på spillene de lanserer. Valve har kreativ frihet som ingen andre fordi de har en distribusjonskilde som grenser til monopol på PC-fronten.

 

For det første så selger call of duty dårligere nå enn før. Sa ikke at call of duty gjør det dårlig, sa DÅRLIGERE.

 

For det andre så ble steam det det er i dag som følge av at valve lyttet og lytter til kundene sine. Og for det tredje har Valve nesten utelukkende laget titler som har solgt enormt bra og fått vanvittig gode kritikker som følge av at de har stor kreativ frihet og gir ut spill når de er ferdige uansett hvor lang tid det tar.

 

De har også den beste QA testingen i bransjen som igjen fører til at folk er fornøyde.

 

Men dette er siste gang jeg snakker til deg sthusby for du er så EA fanboi og klarer ikke lese rapporter eller statestikk som viser at dine elskede firmaer sliter fordi de er idioter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...