Gå til innhold

EA dropper Online Pass


Anbefalte innlegg

Bruktspillhandelen til Gamestop stimulerer salg av ubrukte spill. Andelen nyutgitte spill som selges brukt er lav, andelen nyutgitte/kommende, ubrukte spill som selges vha innbytte er høy.

De må få betalt for å selge spill. Siden de ikke får betalt for å selge ubrukte spill (-50 til 50 NOK netto) må de finne andre måter å tjene penger på. Slik de holder på idag er et greit nok kompromiss.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vi har nå overlevd mange generasjoner med bruktspill, så det problemet er neppe så stort. Det er tragisk at spillutviklere skal være noen av de få selskapene i verden som forbyr folk å kvitte seg med produktene sine, bare fordi de har muligheten til det. Mange selger sine brukte spill for å kjøpe nye. Mange kjøper DLC fra brukte spill. Man kan godt forby bruktspill, men konsollene vil bli mindre attraktiv, og jeg tipper det til syvende og sist faktisk kan redusere salget av nye spill.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Det er det det gjør (reduserer salget av nye spill). Og da vil utgiverne over tid miste alle sine viktigste promoteringskanaler; de fysiske butikkene. Det lar seg ikke gjøre å drive en fysisk butikk på nysalg på grunn av den lave, og til tider ikkeeksisterende, avansen.

Da sitter man igjen med OBS og Elkjøp som ikke har utvalg og digital distribusjon, der sistnevntes priser kommer til å øke straks konkurransen i det fysiske markedet forsvinner.

Endret av StorPeder
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ikke glem at valve har laget veldig mange bra spill. Og steam er fortsatt helt genialt. Nei jeg var ikke fornøyd med at half life 2 var låst til steam men jaggu lønte det seg ikke alikevel. I motsettning til origin så har ikke steam kjørt rootkit eller spionert. Og prisene på salg er veldig bra og fram til euro ble inført var prisene veldig bra hele tiden.

 

Valve har laget flere spill som har blitt mottatt godt, selv om de ikke nødvendigvis er noe som appellerer til meg. Men igjen, det er ikke på grunn av kvaliteten på spillene at Valve er i den posisjonen de er i dag. Om noe er kvaliteten på spillene et resultat av Steams suksess.

 

EA har ikke lansert et eneste produkt som har vært bra for kunden(BF 3 har battlelog som er retarded og origin som er enda værre, og det er kun ETT eksempel). Valve har hittil ikke kjøpt opp et firma og sparket alle fordi firmaet ikke klarte å tjene penger på det de gjorde fordi valve overstyrte dem.

 

EA har lansert mange produkter som har vært bra for kunden, som for eksempel Autolog. Origin er forøvrig en helt fin tjeneste. Som du sier, du visste ikke ditt eget beste når det gjaldt Steam, og du bør av erfaring gi utviklere og utgivere mer tiltro. Valve har gjort mye rart selv, som for eksempel å låse Half-Life 2 til Steam, eller debatten rundt bruken av DOTA.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Valve har laget flere spill som har blitt mottatt godt, selv om de ikke nødvendigvis er noe som appellerer til meg. Men igjen, det er ikke på grunn av kvaliteten på spillene at Valve er i den posisjonen de er i dag. Om noe er kvaliteten på spillene et resultat av Steams suksess.

 

 

 

EA har lansert mange produkter som har vært bra for kunden, som for eksempel Autolog. Origin er forøvrig en helt fin tjeneste. Som du sier, du visste ikke ditt eget beste når det gjaldt Steam, og du bør av erfaring gi utviklere og utgivere mer tiltro. Valve har gjort mye rart selv, som for eksempel å låse Half-Life 2 til Steam, eller debatten rundt bruken av DOTA.

 

Vel uansett hvordan du vrir ting til din egen fordel uten å se fakta så er resultatet at Valve er et firma som fokuserer hovedsakelig på å gjøre spill lett tilgjengelig og har mest mulig oppetid og høy kvalitet til en grei pris. EA lager DRM som senker hastigheten på din data og kræsjer spill, spionerer på hva du gjør for å se om du har piratkopierte spill, krever mer penger for uferdige produkter og på toppen av det hele skylder på kunden.

 

Vet at Steam er DRM men Steam tilbyr faktisk ganske mye som er veldig langt fordi noen andre på markedet og bruker ikke store pc-resursene. Det er nesten alltid oppe og hastigheten er enorm. Vet at Valve var først ute med sin løsning og det er et enormt fortrinn men de har ikke utvidet så enormt bare ved å være først, de har også den helt klart beste og i nesten alle tilfeller 100% tilfredsstillende løsning.

Lenke til kommentar

Vel uansett hvordan du vrir ting til din egen fordel uten å se fakta så er resultatet at Valve er et firma som fokuserer hovedsakelig på å gjøre spill lett tilgjengelig og har mest mulig oppetid og høy kvalitet til en grei pris. EA lager DRM som senker hastigheten på din data og kræsjer spill, spionerer på hva du gjør for å se om du har piratkopierte spill, krever mer penger for uferdige produkter og på toppen av det hele skylder på kunden.

 

Vet at Steam er DRM men Steam tilbyr faktisk ganske mye som er veldig langt fordi noen andre på markedet og bruker ikke store pc-resursene. Det er nesten alltid oppe og hastigheten er enorm. Vet at Valve var først ute med sin løsning og det er et enormt fortrinn men de har ikke utvidet så enormt bare ved å være først, de har også den helt klart beste og i nesten alle tilfeller 100% tilfredsstillende løsning.

 

Kan ikke se at du svarte på noe av det som ble sagt. Det der var vel strengt tatt to avsnitt om hvor fantastisk Valve er, uten å begrunne det på noe annet vis enn at Steam er raskt.

Lenke til kommentar

Steam er noe herk etter min mening. Stive priser og et hårreisende dårlig offline-system. At de blir priset opp i skyene når Origin og Uplay blir kritisert så til de grader er hinsides min fatteevne. Etter min mening er GOG.com den eneste virkelig gode digitale distribusjonskanalen for spill.

 

Men du tror ikke Valve har systemer om de går konkurs?

 

Poenget er at de ikke er pålagt å ha noe "system" om de går konkurs. De kan også når som helst fjerne spillene fra kontoen din, dersom de av en eller annen grunn skulle ha behov for det. Går Steam og Valve dukken, så mister du mest sannsynlig alle spillene dine.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Steam er noe herk etter min mening. Stive priser og et hårreisende dårlig offline-system. At de blir priset opp i skyene når Origin og Uplay blir kritisert så til de grader er hinsides min fatteevne. Etter min mening er GOG.com den eneste virkelig gode digitale distribusjonskanalen for spill.

 

 

 

Poenget er at de ikke er pålagt å ha noe "system" om de går konkurs. De kan også når som helst fjerne spillene fra kontoen din, dersom de av en eller annen grunn skulle ha behov for det. Går Steam og Valve dukken, så mister du mest sannsynlig alle spillene dine.

 

Jeg tror ikke at Valve går konkurs. Det er som Buddy sier, det er ikke det som er poenget. Poenget er at de ikke har noe system dersom det skulle skje. Du må rett og slett akseptere at du mister hele biblioteket ditt. For meg er ikke det særlig trygghet. Trygghet for meg er å kunne plassere mine fysiske kopier på hylla når jeg er ferdig med de.

Lenke til kommentar

Steam er noe herk etter min mening. Stive priser og et hårreisende dårlig offline-system. At de blir priset opp i skyene når Origin og Uplay blir kritisert så til de grader er hinsides min fatteevne. Etter min mening er GOG.com den eneste virkelig gode digitale distribusjonskanalen for spill.

 

 

 

Poenget er at de ikke er pålagt å ha noe "system" om de går konkurs. De kan også når som helst fjerne spillene fra kontoen din, dersom de av en eller annen grunn skulle ha behov for det. Går Steam og Valve dukken, så mister du mest sannsynlig alle spillene dine.

 

En oppskrytt måte å leie spill på med andre ord.

Lenke til kommentar

Så i går kom det frem hvorfor EA dropper online pass...

 

Fordi MS krever 5$ for å installere spill på andre Xbox live kontoer på Xbox1...

 

I see what you did there EA, I see...

 

Once a dirty fucking rat, always a dirty fucking rat.

Endret av MrLee
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...