Gå til innhold

Hvilket nr skal jeg ringe hvis jeg finner sprøyter på gaten?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vel, hva ønsker du å oppnå?

 

Ringer du til 02800 så er det lite de kan gjøre i forhold til at du fant en sprøytespiss. Skal de sende ut en patrulje for hente sprøytespissen så mener eg det er misbruk av ressurser. Om det er for loggføring så vil datamengden bli såpass stor at det kan ødelegge i andre situasjoner.

 

Renholdsselskapet med kontrakten i det området du finner sprøyta er nok nærmeste instans, men de har nok heller ikke mulighet til å hente enkle sprøyter når de får en telefon om det. Så resultatet blir egentlig at du bør sørge for at den blir kastet på en forsvarlig måte selv. Som ett minimum i nærmeste søppelkasse, men helst innpakket på en eller annen måte.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Nå, hvorfor gjøre det mer vanskelig enn det er? Plukk den opp og kast den.

 

Det enkle er ofte det beste.

 

Doffen er daua.
Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar

Nå, hvorfor gjøre det mer vanskelig enn det er? Plukk den opp og kast den.

Pass på å bli kvitt den på en ansvarlig måte og. Stapp den i en flaske eller kartong så slipper søppelmannen å stikke seg på den

Hvis det er en oppsamling av sprøyter som oppstår gang på gang hadde jeg kontaktet 02800, eller nærmeste kommunale bygg (disse har altid en vaktmester)

Lenke til kommentar

Tja,da jeg kom over en dunge med sprøytespisser i ett populært turområde var det ikke i mine tanker å ta de opp selv,da jeg da måtte tatt på de selv.

Jeg ringte bare sentralbordet til kommunen jeg,og ble satt over til en kar innen renhold som ville vite nøyaktig hvor de lå, og da jeg på vei tilbake passerte det samme området ca. 2 timer senere så var alt fjernet.

 

Er folk som tar seg av slikt i de fleste kommuner regner jeg med,da det er smittefare ved disse sprøytene.

Lenke til kommentar

Er vel smittefare kun om man stikker seg på dem, og er generelt uforsiktig, evt stikker hele hånda i munnen etter å ha tatt i ei evt blodig sprøyte. Nei, hysteri til side, gjør heller en innsats for å holde landet rent og trygt for barn og dyr.

Men ja, for all del, man skal være forsiktig og man bør tenke på gutta som henter søpla. Har man mulighetene er det nok en god ide å putte dem i ei flaske eller en kartong av noe slag.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Er vel smittefare kun om man stikker seg på dem, og er generelt uforsiktig, evt stikker hele hånda i munnen etter å ha tatt i ei evt blodig sprøyte. Nei, hysteri til side, gjør heller en innsats for å holde landet rent og trygt for barn og dyr.

Men ja, for all del, man skal være forsiktig og man bør tenke på gutta som henter søpla. Har man mulighetene er det nok en god ide å putte dem i ei flaske eller en kartong av noe slag.

Man trenger bare å stikke seg selv i fingeren og så risikerer man å få kjønnsykdommer, i verste fall HIV. Jeg vil ikke ta på sprøyter liggende i gaten, de har maskiner til å ta vekk slike sprøyter.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132

Ikke vær en sånn bitch.

 

Det er bare til å finne seg hansker å få dritten i bosset. Hva annet kan politiet gjøre? Starte etterforskning?

Lenke til kommentar

Dette er vell eigentleg nøyaktig kva som er problemet i samfunnet i dag. Det er ingen som gidder å løfte ein einaste finger for å gjere noke sjølv, men ein forventer at det offentlege skal sette himmel og hav i bevegelse for å ordne opp.

 

Det bruker forøvrig å være dei samme personane som også lar seg sjokkere over at dei må betale så høg skatt.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Hvorfor ikke? Vil du ha mange narkomane flytende rundt på gaten?

Den geni-uttalelsen der skulle eg gjerne sett forklart.

 

Mener du at det vokser narkomane ut av sprøyter, og at jo lengre de blir liggende jo flere blir det?

Eller tror du narkomane tenker "der har sprøytene mine fått ligge i fred, så der kan eg oppholde meg"?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...