Gå til innhold

Bestem hva Gamer.no skal skrive mer om


  

401 stemmer

  1. 1. Hva synes du Gamer.no skal skrive mer av?

    • Intervjuer med folk på gata/lesere/forumbrukere
      56
    • Gjesteskribenter/kommentatorer med utradisjonell spillbakgrunn
      78
    • Uformelle spilldagbøker
      75
    • Nostalgiske tilbakeblikk
      116
    • Musikken i spill
      99
    • E-sport (inkludert turneringer, resultater, rekorder, streams, historier osv.)
      151
    • Bedre søkefunkjon og filtreringsmulighet
      52
    • Guider (hvordan bli en bedre spiller, hvordan ta opp video, installere modifikasjoner osv.)
      142
    • Mer faktainfo om spillet i anmeldelser (DRM, spillmoduser, offline/online osv.)
      163
    • Artikker om maskinvare og spilltilbehør
      97
    • Smale spill og obskure ting
      110
    • Artikler om trender i spill og spillutvikling
      129
    • Saker som retter seg mot foreldre og ungdom
      27
    • Internt bransjestoff
      50
    • To karakterer i anmeldelser: En for flerspiller, en for enspiller
      187
    • Artikler om simulatorspill
      65
    • De tekniske aspektene ved spillutvikling
      83
    • Kickstarter-prosjekter
      121
    • Den norske spillbransjen
      120
    • Modifikasjoner til spill
      129
    • Indiespill
      132
    • Kommentarer, analyser og refleksjoner
      124
    • Lister over toppspill innen ulike sjangre
      89
    • Videoanmeldelser
      139
    • «Let's Play»-aktige videoer
      83
    • Under huden-stoff om spillutviklere og spillutvikling
      111
    • Mer om samarbeidsopplevelsen i spill
      76


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Mer faktainfo om spillet i anmeldelser:

For min egen del tenker jeg da på ting som:

- Støtte for Xbox-kontroller

- "save-systemet"; om spillet bruker de latterlige checkpoint-systemene som er i ferd med å bre seg, eller om man kan save (og dermed avslutte) akkurat når det passer spilleren og ikke spillet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg mener folk bør få snakke/skrive den dialekten som passer dem; å be dem gjøre noe annet vil bare være mangel på respekt for vedkommende - selv om jeg selv ikke liker å måtte uttrykke meg på nynorsk, noe vi ble tvunget til på skolen, når jeg har bokmål, så kan jeg fortsatt lese nynorsk greit nok (~99%). Og jeg har ikke tenkt å utdype begrunnelsen ytterligere.

Endret av Paladin@LANur
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg mener folk bør få snakke/skrive den dialekten som passer dem; å be dem gjøre noe annet vil bare være mangel på respekt for vedkommende - selv om jeg selv ikke liker å måtte uttrykke meg på nynorsk, noe vi ble tvunget til på skolen, når jeg har bokmål, så kan jeg fortsatt lese nynorsk greit nok (~99%). Og jeg har ikke tenkt å utdype begrunnelsen ytterligere.

 

Dialekt? Nei huff. Jeg ønsker ikke at folk skal begynne å skrive bergensk, trønders, nordlansk og alskens tull. Hva blir det neste? SMS språk? Blir nesten umulig å lese.

 

Men ja, Nynorsk hører jo selvfølgelig med her. Det er et skriftspråk i Norge, likeverdig med Bokmål. Man skal være ganske hjernedød om man har seriøse vansker med å lese nynorsk. Eventuelt om man er dyslektiger, men i såfall sliter man med bokmål også.

Endret av Hr. Jenssen
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Nynorsk er utrolig slitsomt å lese, NRK sine nettsider og til tider Gamer.no får meg til å klø i hode over ordbruk som jeg ikke forstår noe av.

 

Fint å ta vare på et nynorsken men synes ikke det er noe som burde være i artikler osv.

Endret av _LarZen_
Lenke til kommentar

Ingen anelse for å være ærlig, jeg misliker bare nynorsk og synes ikke det har noe å gjøre i artikler ifra Gamer eller NRK for å ta to eksempler jeg vet om i farta.

 

Det er hva jeg synes, men du vet vi hjernedøde dyslektikere er ikke helt som alle andre. ;)

Endret av _LarZen_
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nynorsk er utrolig slitsomt å lese, NRK sine nettsider og til tider Gamer.no får meg til å klø i hode over ordbruk som jeg ikke forstår noe av.

 

Fint å ta vare på et nynorsken men synes ikke det er noe som burde være i artikler osv.

Les Kongesagaene, etter det er nynorsk en lek å forstå.

Hvordan skal da altså Nynorsken tas vare på, når den ikke kan brukes steder der hvor mennesker leser den?

Hvorfor skal nynorsk tas vare på?

Lenke til kommentar

Ingen anelse for å være ærlig, jeg misliker bare nynorsk og synes ikke det har noe å gjøre i artikler ifra Gamer eller NRK for å ta to eksempler jeg vet om i farta.

 

Det er hva jeg synes, men du vet vi hjernedøde dyslektikere er ikke helt som alle andre. ;)

 

For å være ærlig, så synes ikke jeg noe om Nynorsk. Det er ikke et skriftspråk som jeg synes er fint eller særlig "nødvendig" for min del. Jeg skjønte aldri hvorfor jeg skulle bli tvunget til å skrive det da jeg gikk på skolen. Men det er et offisielt skriftspråk her i landet. Da skal ikke de som benytter det, diskrimineres.

 

Jeg nekter å tro at du har store vansker med å forstå et eneste ord i en tekst skrevet på nynorsk. Det er ikke et annet språk. Det er fortsatt norsk.

Endret av Hr. Jenssen
Lenke til kommentar

Hvorfor skal vi lære all den matematikken. De fleste har jo uansett ikke bruk for 1/10 av den.

 

Egentlig burde vi bare droppe all skole fra barneskole og til videregående, så fikk folk starte rett på universitet for å lære noe relevant til hva de vil bli.

 

Ganske mange som fortsatt lærer nynorsk som hovedmål, og det burde de få lov til.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Før dette tas lenger: Denne avstemningen og tråden handler om hva dere ønsker at Gamer.no skal skrive om, ikke hvilket av de sidestilte skriftspråkene som skal brukes.

 

Redaksjonen setter derfor pris på om debatten kommer tilbake på rett spor. Spesielt ettersom nynorsk vil være en naturlig del av Gamer.no så lenge vi har skribenter som foretrekker dette skriftspråket.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Mer indiespill. Jeg ser rett og slett bare for meg en jevnlig miniartikkel-serie der dere lister opp en rekke nylig utgitte spill som blir ignorert de fleste andre steder, uten noe annen info enn plattform og sjanger. Så blir det opp til leserne å gjøre nærmere research på det som ser spennende ut. Nekter å tro at det skal være en så enorm jobb. Det kunne blitt en fullverdig erstatning til "ukens nettutgivelser."

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvorfor skal vi lære all den matematikken. De fleste har jo uansett ikke bruk for 1/10 av den.

Ikke kom med stråmannsargumenter ;)

Matematikk er også svært viktig å kunne i dagens samfunn, om jeg ikke hadde forstått prosentregning hadde jeg ikke turt å gå ut døra engang.

 

Ganske mange som fortsatt lærer nynorsk som hovedmål, og det burde de få lov til.

Jeg lurte på hvorfor vi skal ta vare på nynorsk, ikke hvorfor vi lærer nynorsk på skolen.

 

Tror vi legger diskusjonen død her :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...