Gå til innhold

Bestem hva Gamer.no skal skrive mer om


  

401 stemmer

  1. 1. Hva synes du Gamer.no skal skrive mer av?

    • Intervjuer med folk på gata/lesere/forumbrukere
      56
    • Gjesteskribenter/kommentatorer med utradisjonell spillbakgrunn
      78
    • Uformelle spilldagbøker
      75
    • Nostalgiske tilbakeblikk
      116
    • Musikken i spill
      99
    • E-sport (inkludert turneringer, resultater, rekorder, streams, historier osv.)
      151
    • Bedre søkefunkjon og filtreringsmulighet
      52
    • Guider (hvordan bli en bedre spiller, hvordan ta opp video, installere modifikasjoner osv.)
      142
    • Mer faktainfo om spillet i anmeldelser (DRM, spillmoduser, offline/online osv.)
      163
    • Artikker om maskinvare og spilltilbehør
      97
    • Smale spill og obskure ting
      110
    • Artikler om trender i spill og spillutvikling
      129
    • Saker som retter seg mot foreldre og ungdom
      27
    • Internt bransjestoff
      50
    • To karakterer i anmeldelser: En for flerspiller, en for enspiller
      187
    • Artikler om simulatorspill
      65
    • De tekniske aspektene ved spillutvikling
      83
    • Kickstarter-prosjekter
      121
    • Den norske spillbransjen
      120
    • Modifikasjoner til spill
      129
    • Indiespill
      132
    • Kommentarer, analyser og refleksjoner
      124
    • Lister over toppspill innen ulike sjangre
      89
    • Videoanmeldelser
      139
    • «Let's Play»-aktige videoer
      83
    • Under huden-stoff om spillutviklere og spillutvikling
      111
    • Mer om samarbeidsopplevelsen i spill
      76


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er en småsak synes jeg, spesielt ettersom det er vel noen som hadde kjøpt rettighetene på DLC`et til kundene sine. Men jeg vil ikke rettferdiggjøre det, men det er slik businessen er blitt.

 

Men større er Tomb Raider-saken hvor folk får sparken og mister jobber fordi et selskap driter seg ut med egne saker (alt Sqaure Enix har gjort, spesielt FF-serien de siste årene har vært shit). Og straffer de (Edidos Montreal) som faktisk leverer et utmerket produkt (for det meste) av et franchise som er blitt melka ut til hver bidige ml igjen.

 

Gamer virker så pinglete. Nesten så de er redd for at spillselskaper som så vidt bryr seg om Norge skal fjerne dem fra lista over de som skal motta noen få spill fra dem i året. Gamer.no er litt feige, og jeg har ikke noe problemer å si hva jeg mener om dem (jeg har to venner i Gamer.no vel og merke også).

 

Har du nokre kjelder på dette? for det her er nytt for meg. Square Enix var i årsrapporten nøgde med den kritiske mottakinga av spelet, men skuffa over salet sidan dei forventa alt for mykje (spelet selde rundt 3.5 noko som i seg sjølv er svært bra).

 

Det var oppseeingar i Square Enix Los Angeles og Europe, men dette er først og fremst PR, og omstruktureringar er ikkje uvanleg. Eg har ikkje sett noko, eller greidd å finne noko etter fleire søk no, som seier noko om at verken Eidos Montreal som laga MP-biten av Tomb Raider, eller at Crystal Dynamics har mista folk. Det er mange firma som seier opp eller stenger ned, kva er det i kjølevatnet av Tomb Raider som fortener spesiell merksemd?

 

Square Enix hadde store tap, og som konsekvens har presidenten gått av. Korleis dette er å straffe Crystal Dynamics har eg vanskeleg for å sjå. Når sjefen går av er det jo eit teikn på at han tar ansvar.

Lenke til kommentar

Ugh, ikke begynn med "let's plays". For guds skyld, la luringene på youtube gjøre dette. Let's playing er som reality TV. Billig tidsfordriv som egentlig ikke bidrar til noe som helst. Dere skal være journalister. Å ha noe á la det Gamespot har, som "Now playing" hvor dere viser en halvtime med gameplay fra et oppkommende spill er greit nok, men ikke begynn med let's playing.

 

54 mennesker er så langt uenig med deg, la nå for Guds skyld folk ha sine egne meninger uten å bli fortalt av deg eller andre hva som er interessant.

 

:)

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Er jeg litt uenig i.. Hvorfor er det så dumt?

 

Antar at man da, som gjestestemmer, kan stemme i bøtter og spann uten at det har noen begrensninger, og dermed kan én person få frem et valg som teoretisk sett bare den ønsker. Resultatet er at Gamer.no skriver og bruker tid og resssurser på noe "ingen" har savnet, kun fordi en gjest hadde mulighet til å spamme sitt ønske..

 

Kanskje det fungerer på en annen måte, men slik ser nå jeg på saken.. :)

Endret av Bone
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg syntes "Let's Play"s hørtes morsomt ut - ikke av hele spillet såklart, en 1/2-time holder plenty (hvor journalisten/spilleren holder kjeft), men vedkommende må ikke ha spillt spillet før. En on-video førstegangsopplevelse av spillet vil jeg ha/se. :)

Er spillet lett å sette seg inn i, gode kontrollere, en konsoll-port ( :yucky: ), er spillet "bra" (seeren får gjøre seg opp en mening selv der).

 

Bevisstgjøring og info rundt DRM vil jeg også ha - jeg har kjøpt de spillene jeg vil ha, men den "versjonen" som faktisk har blitt lagt inn har gjerne vært fra TPB, så jeg slipper styret med online-registrering (færre steder som kan hacket og slik få min kort-informasjon), spyware som sender info om min maskin og bruk av den osv.

Endret av Paladin@LANur
Lenke til kommentar

Gjester kan ikke stemme...

Dette blir rett å slett for dumt, om dere vil ha en god meningsmåling that is...

 

Det stemmer at forumsystemet Invision Power Board ikke er bygget for at man kan stemme som gjest. Det er mange ekstra ting man må ta hensyn til dersom man vil ha et system som åpner for at gjester skal kunne stemme over en sak uten at det skal være enkelt for gjester å stemme flere ganger, opprette automatisert stemming osv. Du kan lese mer om det hos NRKBeta her og her.

 

Nå tror jeg ikke det er sannsynlig at det ville blitt misbrukt i denne saken, men det er fortsatt en begrensning i forumprogramvaren som det ikke er lurt å for oss å plutselig forandre på.

 

Vi har ikke sett at dette har blitt sett på som ett problem i andre steder av forumet, men jeg kan forstå at det blir tatt opp når det blir knyttet en avstemming til en artikkeltråd som kan bli lest av mange uten kontoer i forumet. Det får evt. bli opp til Gamer.no i fremtiden å vurdere om de vil ta det i bruk flere ganger, om de vil se på andre tredjeparts avstemmingssystemer eller om de vil ha utviklet noe eget.

Endret av TSP
  • Liker 1
Lenke til kommentar

54 mennesker er så langt uenig med deg, la nå for Guds skyld folk ha sine egne meninger uten å bli fortalt av deg eller andre hva som er interessant.

 

:)

 

Du ser virkelig ikke ironien i det du sier her? Jeg er uenig med disse folka som synes vi bør ha let's playing som redaksjonelt innhold hos Gamer.no. Og jeg utdyper hvorfor jeg synes dette. Hva er problemet? Handler denne tråden om at folk skal si sin mening, bare hvis de er enig med andre? Med andre ord skal ikke noe diskuteres?

 

 

Let's Play er greit det, så lenge det faktisk er en Let's Play og ikke rent spillopptak med en som snakker. Problemet er kanskje at det er enormt mye arbeid bak en Let's Play:

Research

Prøvefil

Feilede opptak

Redigering av opptakene

Å lage 10 minutter med Let's Play kan fort ta opp en time.

 

Denne listen din høres mer ut som faktorer man finner i en video walkthrough av et spill, eller en kommentar/informasjonsvideo. Selve essensen i "let's playing" slik fenomenet har oppstått og fortsatt, er at man kobler til en mikrofon, setter seg ned med et spill, trykker på record-knappen og spiller spillet. Noen velger å kutte vekk det uinteressante innholdet, mens andre har med alt. Uansett er poenget at man "bare" spiller spillet og prater imens.

 

Det Total Buscuit eksempelvis gjør, i hans "WTF is" videoer - som jo blir resultatet om man følger oppskriften din her - er ikke let's playing. Det er visning av et spill med kommentar og informasjonsgivning på si. Og jeg er enig, slike videoer hadde vært fint å se på Gamer.no. Men jeg vil ikke si at disse tilhører LP-"sjangeren".

 

Ingen ting galt med let's playing, men i mine øyne har ikke dette noe å gjøre på en redaksjonell nettside som Gamer.no.

Endret av Hr. Jenssen
Lenke til kommentar

Det stemmer at forumsystemet Invision Power Board...

 

Aha, da skjønner jeg hvorfor en feilside(?) her på forumet førte meg dit nettopp. :D

 

Forøvrig: Nei, la avstemminger være stengt for gjester! En mulighet til å påvirke innholdet i artikkelene på en gitt side (gamer.no i dette tilfellet) bør være for "members only".

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Denne listen din høres mer ut som faktorer man finner i en video walkthrough av et spill, eller en kommentar/informasjonsvideo. Selve essensen i "let's playing" slik fenomenet har oppstått og fortsatt, er at man kobler til en mikrofon, setter seg ned med et spill, trykker på record-knappen og spiller spillet. Noen velger å kutte vekk det uinteressante innholdet, mens andre har med alt. Uansett er poenget at man "bare" spiller spillet og prater imens.

 

Det Total Buscuit eksempelvis gjør, i hans "WTF is" videoer - som jo blir resultatet om man følger oppskriften din her - er ikke let's playing. Det er visning av et spill med kommentar og informasjonsgivning på si. Og jeg er enig, slike videoer hadde vært fint å se på Gamer.no. Men jeg vil ikke si at disse tilhører LP-"sjangeren".

 

Ingen ting galt med let's playing, men i mine øyne har ikke dette noe å gjøre på en redaksjonell nettside som Gamer.no.

God, underholdende Let's Playing krever at man gjør research, tar en eller flere prøverunder av spillet, har god kunnskap til spillet, og er villig til å gjøre flere opptak av samme sekvens hvis noe går galt.

 

Let's Playing der folk setter seg ned og tar opp seg selv mens de spiller gjennom et spill for første gang er et fenomen som har oppstått etter at Let's Playing begynte som fenomen, og ingen som vet hvordan Let's Playing begynte vil kalle et rått videoopptak uten planlegging eller forkunnskaper for virkelig Let's Playing. Det at du tror Let's Play bare involverer et rått videoopptak uten noe research sier mer om hvor mye youtube har blitt fylt opp med råtne, uinspirerte tenåringer som ikke vet hva Let's Playing handler om.

 

"WTF is"-serien har etterhvert blitt litt mye research og planlegging på forhånd for min smak, i begynnelsen var det rett og slett TB som lette opp informasjon om utgivere, sjanger, og utviklere før han satte seg ned og begynte å ta opp spillet mens i dag har han typisk spilt minst en time før han begynner å ta opp en "WTF is."

Lenke til kommentar

*snip*

 

Om Tysklands Nasjonalisme startet som en edel ideologi, så stopper ikke det det faktum at den ble til noe annet, og er mest kjent nå til dags som Nazismen den vokste til å bli. Let's Playing slik det er, er jo faktisk aller mest bare rått opptak med kommentar over. Og jeg vil si meg uenig angående det du sier om LP'ens begynnelse. Så lenge jeg har visst om Let's Playing i det minste, så har det vært nøyaktig dette. Og igjen, jeg synes det du beskriver som gode attributter for en LP, minner mer om informasjons/kommentar-videoer, i stedet for let's playing. I alle fall slik trenden vanligvis utføres i dag.

 

Dessuten vil jeg påstå, enten "skikkelig" LP'ing er som du sier eller ikke - i følge de som vet bedre - så vil jo det faktum at majoriteten av LP'ing som er populært i dag (f.eks. det han pewdiepie-skrullingen driver med), bety at de fleste som stemmer for å få LP'ing inn på Gamer.no, sannsynligvis er av typen som liker den mest populære typen LP'ing. Og vil vi egentlig ha det?

 

Mulig jeg er helt bedriten på å formulere meg selv nå, men skjønner du i det minste hva jeg prøver å si med mine dårlig sammensatte setninger? :wee:

Endret av Hr. Jenssen
Lenke til kommentar

Neida, så lenge man ikke nevner Hitler så går det fint! :p

 

Om du vil, så kan jeg bruke Arbeiderpartiet som eksempel i stedet, da. :D

Man stemmer ikke på Arbeiderpartiet i dag fordi de pleide å være fisk/fabrikk/skogsarbeiderens beste venn for hundre år siden.

 

Nei, men poenget er bare at selv om LP'ing egentlig kom fra noe helt annet enn hva det er mest kjent som i dag, så endrer ikke dette egentlig på noe som helst. Det er fortsatt hva det er nå, uavhengig av hva det var.

Endret av Hr. Jenssen
Lenke til kommentar

Og igjen, jeg synes det du beskriver som gode attributter for en LP, minner mer om informasjons/kommentar-videoer, i stedet for let's playing. I alle fall slik trenden vanligvis utføres i dag.

 

Dessuten vil jeg påstå, enten "skikkelig" LP'ing er som du sier eller ikke - i følge de som vet bedre - så vil jo det faktum at majoriteten av LP'ing som er populært i dag (f.eks. det han pewdiepie-skrullingen driver med), bety at de fleste som stemmer for å få LP'ing inn på Gamer.no, sannsynligvis er av typen som liker den mest populære typen LP'ing. Og vil vi egentlig ha det?

Du har helt rett i at en god Let's Play onvolverer mest kommentering av hva som foregår i spillet og hvilke strategier og triks spilleren benytter seg av for å spille bedre.

 

Det er helt riktig at de fleste som stemte på Let's Play mest sannsynlig ønsker seg mer Pewdiepie, og også grunnen til at jeg ikke stemte på det alternativet ;)

Pewdiepie er ikke underholdende for meg i det hele tatt, da jeg så videoene hans trodde jeg det var en dårlig spøk :sick:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...